Plakverslag Multiplex; pico cub

Vandaag kreeg ik van een vliegkennis een multiplex piper cub omdat het niet zijn ding is.

Dus ga ik hem vliegkaar maken en de bedoeling is dat ie leskist wordt op onze club

Pics;

full

Romp(je)

full

Vleugels

full

Motorkap met gietvorm erbij

full

Standaard landings gestel

full

Standaart motor

full

zelfgemaakt hoogte roer (nog niet klaar)
----------------------------------

Toen ik hem mee kreeg zat er geen hoogteroer op dus die zelf maar even gemaakt.

De setup wordt

Motor; Jamara bell 1100 (trekkracht 800-900 gram)
Lipo; 3s 1500 of 2200 mah
servo's; hxt 900
Regelaar; Tower pro 30 amp
-------------------------------------------
Byzonder heden; het toestel is erg oud en wordt niet meer gemaakt.

Mods die ik ga doen ;

1 Borstelloze Motor
2 Rolroeren maken
3 Betere vleugel bevestiging
--------------------------------------------
Wordt vervogt

Laatst bewerkt door een moderator:
UPDATE;

Roelroer mod

full

Lijn getrokken met stift

full

los gesneden

full

1 vleugel klaar nu de andere

volgende update over 30-60 min

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is dat voor een ding?

Lijkt op het oude multiplex schuim. Daar was bijv ook de Multiplex Teddy van gemaakt.
Wist niet dat ze eerder al een piper cubje in het scala hadden:).
Verder is het stabilo met hoogteroer zonde, dit lijkt totaal niet op een pipercubje.
Kijk even op foto's, en maak hem daar even van na, dan ziet het er gelijk stukken beter uit!
verder zijn je rolroertjes wat klein, maar bij voldoende V-stelling, en wat gemixt richtingsroer moet dit verder voor geen problemen zorgen.
Ziet er verder goed uit:). Leuk, je verslag!

Edit; Je kunt het stabilo ook wat bijsnijden. Het is niet nodig hoor:).

Wat is dat voor een ding?

Lijkt op het oude multiplex schuim. Daar was bijv ook de Multiplex Teddy van gemaakt.
Wist niet dat ze eerder al een piper cubje in het scala hadden:).
Verder is het stabilo met hoogteroer zonde, dit lijkt totaal niet op een pipercubje.
Kijk even op foto's, en maak hem daar even van na, dan ziet het er gelijk stukken beter uit!
verder zijn je rolroertjes wat klein, maar bij voldoende V-stelling, en wat gemixt richtingsroer moet dit verder voor geen problemen zorgen.
Ziet er verder goed uit:). Leuk, je verslag!

Edit; Je kunt het stabilo ook wat bijsnijden. Het is niet nodig hoor:).

Wist ook niet dat ze een piper hadden.
en dat hoogte roer wil ik nog verandere maar mijn schuim is op:(

versterk je vleugels ook flink, anders gaat je romp een keer een andere kant op dan de vleugels. (ja ik heb daar ervaring mee bij de ze kist) verder vleigt hij heerlijk.

versterk je vleugels ook flink, anders gaat je romp een keer een andere kant op dan de vleugels. (ja ik heb daar ervaring mee bij de ze kist) verder vleigt hij heerlijk.

Bedankt voor de tip ik wouw hier inderdaad ook wat aan gaan doen ik zit zelf te denken aan carbon of zoiets.

heb ook zon ding hier staan.. vliegend :D zal er zo wel ff een foto van maken :D

edit; de foto's

IMG_2219.jpg

IMG_2218.jpg

IMG_2217.jpg

Hij heeft de bijnaam plakkie hier in huis.. heeft al meerdere crashes gehad..
de ergste was in hevige plotseling opzettende wind waarbij de V spar in de vleugel het begaf en de vleugel omhoog klapte.
gevolg> gearbox en prop naar de eeuwige jachtvelden, vleugen dubbel en de romp doormidden bij de staart..

maar hij vliegt weer :p

zit nu een Towerpro bell 24 nogwat in.. een setje van hobbyking.. prop is iets wat nog lag en een mystery 1500mAh 3s lipo (15c) op een 18A regelaar.

neeft net geen power genoeg om aan de prop te hangen, maar dat hoeft ook niet :D als ie maar in de lucht blijft.

Laatst bewerkt:
heb ook zon ding hier staan.. vliegend :D zal er zo wel ff een foto van maken :D

edit; de foto's

IMG_2219.jpg

IMG_2218.jpg

IMG_2217.jpg

Hij heeft de bijnaam plakkie hier in huis.. heeft al meerdere crashes gehad..
de ergste was in hevige plotseling opzettende wind waarbij de V spar in de vleugel het begaf en de vleugel omhoog klapte.
gevolg> gearbox en prop naar de eeuwige jachtvelden, vleugen dubbel en de romp doormidden bij de staart..

maar hij vliegt weer :p

zit nu een Towerpro bell 24 nogwat in.. een setje van hobbyking.. prop is iets wat nog lag en een mystery 1500mAh 3s lipo (15c) op een 18A regelaar.

neeft net geen power genoeg om aan de prop te hangen, maar dat hoeft ook niet :D als ie maar in de lucht blijft.

Bedankt voor de foto's deze zal ik zeker gebruiken als voorbeeld.

@james,

Rolroeren op een standaatd "PicoCub" werken zo niet, ten eerste moet je de V-stelling uit de vleugel halen ... en door het holle vleugelprofiel zijn strip-aillerons ook niet erg effectief ... een paar flinke "schuurdeuren" over de buitenste helft van de vleugel doen het wel een stuk beter (maar het blijft behelpen) ... "ooit" een ailleron vleugel zo gemaakt voor mijn "PicoCub" op drijvers, om beter (leest vlakker) op het water te kunnen landen ... maar in de praktijk vliegt hij met de "zonder" vleugel een stuk makkelijker aan ...

En met een Brushless aandrijving moet je goed op het gewicht van de motor letten ... technisch vliegt hij goed met een 20 grams motortje, maar je krijgt hem bijna niet goed in balans (neus te kort en staart te zwaar !!!)

Laatst bewerkt:
@james,

Rolroeren op een standaatd "PicoCub" werken zo niet, ten eerste moet je de V-stelling uit de vleugel halen ... en door het holle vleugelprofiel zijn strip-aillerons ook niet erg effectief ... een paar flinke "schuurdeuren" over de buitenste helft van de vleugel doen het wel een stuk beter (maar het blijft behelpen) ... "ooit" een ailleron vleugel zo gemaakt voor mijn "PicoCub" op drijvers, om beter (leest vlakker) op het water te kunnen landen ... maar in de praktijk vliegt hij met de "zonder" vleugel een stuk makkelijker aan ...

En met een Brushless aandrijving moet je goed op het gewicht van de motor letten ... technisch vliegt hij goed met een 20 grams motortje, maar je krijgt hem bijna niet goed in balans (neus te kort en staart te zwaar !!!)

Bedankt voor de tips ik zal eerst met de gewone rolroeren vliegen als dit matig tot slecht is zal ik ze vergroten.
en de motor is wel aan de zware kant maar hij is wel lichter dan de speed 400.

James, gewoon een vlakke vleugel van maken, dan gaat die beter vliegen met rolroeren :)
Ga je vant weekend vliegen ? Pieter en ik gaan wss zaterdag :)

Grtz

Back