Plamuren lexan.

Als beginneling ben ik bezig met de bouw van de Robbe Dusseldorf.De kabine is denk ik Lexan.Deze is van de buitenkant gespoten eerst met grondverf en lak.Mits nodige problemen tot daar toe OK.
Nu moest er een vlak uitgesneden worden en daar een bakje ingelijmd in een soort plastie zoals een botervlootje. Hier is dan mijn probleem; het was niet precies genoeg uitgesneden en moest dus bijgewerkt worden.
Nu is het vooral de lijm ( Stabilit express Patex) welke oneffenheden geeft.
Hoe bijplamuren en gelijkschuren met wat?
Ik had voorbeeldfoto's maar ik moet nog opzoeken hoe ik ze kan bijvoegen.
Graag een antwoord
Bob.:hammer:

Wat u zoekt verkoopt de modelbouwzaak bij u in de buurt op zeker. De zoekactie op internet levert vlot het volgende resultaat op:

lexaan hecht heel weinig op.

ik gok dat het ABS is? wit kunststof.

lexaan is doorzichtig van zichzelf en erg flexibel zoals kappen op rc autos.

Düsseldorf

In 1981 heb ik de Düsseldorf gebouwd.In 1982 heb ik de echte bezocht,deze is 5 m.verlengd en ben toen op het idee gekomen dit ook te doen.Heb er 20 cm tussen gebouwd en voordek 1,5 cm verhoogd en nog vele andere aanpassingen.Al het lijm werk heb ik gedaan met stabiliet.Heb ook veel foto"s gemaakt.
kost wel wat schuurwerk maar deze vult en is sterk,alle moeite op de koop.
vr.gr.adrie

Adrie, kan je mij niet wat fotos bezorgen? Regelmatig sta ik voor wat zoekwerk met het bijgevoegd bouwplan en een foto zegt zo veel meer.
Bob.:newbie:

Foto's toegekomen, dank u.
Ik had mij afgevraagd hoe jij dat dek had gespoten maar het was de staalplaat van de echte Dusseldorf.
Op de een of andere manier heb jij van mij nog iets te goed.
Nogmaals dank.
Tot later.
Bob.:banana:

Om het effect van traanplaat te krijgen,heb ik in de natte all.verf vitrage geplakt en daarna nogmaals over met all.verf.Ik hoop dat je aan de foto's íets hebt.
vr.gr.adrie

Die foto's waren zeker interssant alhoewel ik hem ( voorlopig) ga bouwen zoals de Robbe bouwdoos. Dit week-end zit ik wat vast omdat door omstandigheden mij tweedehands aangekochte beslagkit nog niet is toegekomen.
Voor het dek had ik hier op één van de forums gelezen van glasparels te mengen in de verf, ik ging het eens proberen met fijn witzand maar nu ga ik eerst eens opzoeken wat all.verf is en vitrage.
Nogmaals dank.
Groetjes en tot later.
Bob.
:D

Vitrage zijn glasgordijnen,die zijn in heel fijne structuur te krijgen.De verf is alluminiumverf,met glasparels krijg je niet de indruk van traanplaat.Met de gordijnstof en de verf wel.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
Back