Plamuur

• Topicstarter Topicstarter hunterduck
  • Startdatum Startdatum
H

hunterduck

Guest
Na een iets te lage fullspeed low pass 8O heb ik mijn twister in een vers gezaaid akkerland geboord :roll:
De voorkant wat vervormd en de neus afgebroken en vervormd,verder nieks aan de hand :D
Heb alles deftig aaneengezet met hier en daar een paar stukken elapor te gebruiken van een romp van een op mijn vliegtuigsloop liggende acromaster
Alles is weer netjes recht doch ik zou de oneffenheden willen wegwerken en alles terug mooi gladschuren zodat ik hem weer kan spuiten.
Weet er iemand onder jullie welk plamuur ik daar voor moet gebruiken,dat goed gaat op de elapor?

Jammer voor je Hunterduck, maar wees gerust, iedereen krijgt dat wel eens voor. Heb je misschien een foto van je gechraste twister.
Ik volg je draadje want ik heb ook interesse in de herstelling die je gaat uitvoeren.

Mis je stukken elapor op de plaatsen die je wilt vullen, of zijn ze ingedeukt?

In het laatste geval: water koken; langzaam over de deuk uitgieten en bijwerken/gladstrijken met de bolle kant van een lepel.
Door de hitte zet de elapor weer uit en komt terug in zijn oorspronkelijke vorm.

Werkt uitstekend!

Ik heb butsen in mijn SportWing wel "volgeschuimd" met bruislijm; maar dan heb je een oneffen oppervlak, dat heb ik vervolgens weer glad gemaakt met polyesterhars.
Maar als er wat beters bestaat wil ik dat ook wel weten voor een volgende keer...

Bart

Alabastine easy filler

easy%20supervuller.jpg

of:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=47331&highlight=alabastine

morgen als een race eend naar de gamma,thanks voor de tip :wink:

wubbo zei:
Microbaloons met polyester gebruiken, dat weegt niet veel en is goed te bewerken.[/quot

Wat is dit voor iets?
Verklaar je nader,merk?
Greetz

De twister is terug ready to fly,alles ziet er netjes uit
Heb om een pot Supervuller van Perfax geweest in de Gamma,9euro
Zeer licht plamuur en blijft elastish ,is zoiets als het spul van RC technics
Werkt goed met de elapor,voila weeral iets wat we bijgeleerd hebben,thanks voor de info :D

Als je iets kan gebruiken uit de niet-modelbouwwereld is de prijs doorgaans ongeveer de helft vergeleken met een specifiek modelbouw-product...
Bart

Back