Plan bestellen in U S A

Dag Aurectar,

Wat zijn je vragen precies?
Ik heb inmiddels enige ervaring met het bestellen van een plan vanuit de USA. Je kan je vraag ook per pb stellen.

Groeten, Maarten

Ik heb een plan besteld in de U S A van een vintage-zwever.
De firma RCM kan me dit plan leveren en heeft me zijn betalinggegevens bezorgd.
Ik ben naar mijn bank geweest om de overschrijving te doen maar daar hebben ze me gezegd dat ik dit niet kon doen zonder IBAN NR en BIC/SWIFT code.
Ik heb naar RCM gemaild om deze gegevens te bekomen, zonder resultaat.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe moet ik nu verder?
Advies in dit verband meer dan welkom.
De gegevens staan hieronder.

Hartelijk dank bij voorbaat.
Mvg,

Aurectar

RCM Plans
>
> Mail your payment to:
> RCM Plans
> P.O. Box 1565
> Gold Beach, OR 97444
> 541-247-2222
> toll free: 877-247-2290

Laatst bewerkt:
Vragen op het forum.

Mijn vragen staan hier op het forum.
Ik zou je advies in dank aanhoren.

Mvg,
Aurectar

Dag Aurectar,

Wat zijn je vragen precies?
Ik heb inmiddels enige ervaring met het bestellen van een plan vanuit de USA. Je kan je vraag ook per pb stellen.

Groeten, Maarten

In Amerika kun je bij het postkantoor een moneyorder halen, dan geef je het geld af en krijg je een papiertje dat je kunt opsturen (een soort cheque).
Die stuur je met de gewone post naar degene waar de betaling naartoe moet, die kan met dat papiertje zijn geld krijgen.

Met de gegevens die je hebt kun je niet meer dan dat, alleen begrijpen die amerikanen niet dat buiten de grenzen van de USA niet alles is zoals zij zouden willen ;-)

Ik zou eerst eens vragen of ze geen paypal hebben en anders de Iban enz gegevens (nog een keer) opvragen.
creditcard gegevens nooit mailen in elk geval.

Wat ik wel een keer gedaan heb is de helft van het creditcard nummer mailen en de rest op de fax, beetje risicospreiding ;)

PayPal is in vele gevallen een mogelijkheid en bovendien gaat dit veilig en snel.
Anderzijds kan je ook via je creditcard betalen.
Andere mogelijkheid is Western Union.

Dag Aurectar,

Bij RCM kan je betalen met je creditcard. Dat is hoe ik dat doe, het is een betrouwbare organisatie en mijn ervaringen zijn goed (onder andere komt de tekening van mijn Sagitta 900 daar ook vandaan) Als je geen credit card hebt is de enige ander optie een "money order" zoals eerder beschreven is. Internationale overschrijving met IBAN/ BEC is hier niet mogelijk. Paypal ook niet, RCM maakt daar (nog) geen gebruik van.
Laat maar even weten of het lukt zo.

Groeten, Maarten

hoe te werk

RCM Plans
>
> Mail your payment to:
> RCM Plans
> P.O. Box 1565
> Gold Beach, OR 97444
> 541-247-2222

Dus als ik het niet verkeerd begrijp moet ik geld storten op P.O. BOX 1565 op rekeningnr 541-247-2222

In Amerika kun je bij het postkantoor een moneyorder halen, dan geef je het geld af en krijg je een papiertje dat je kunt opsturen (een soort cheque).
Die stuur je met de gewone post naar degene waar de betaling naartoe moet, die kan met dat papiertje zijn geld krijgen.

Met de gegevens die je hebt kun je niet meer dan dat, alleen begrijpen die amerikanen niet dat buiten de grenzen van de USA niet alles is zoals zij zouden willen ;-)

> RCM Plans
> P.O. Box 1565
> Gold Beach, OR 97444
> 541-247-2222

Dus als ik het niet verkeerd begrijp moet ik geld storten op P.O. BOX 1565 op rekeningnr 541-247-2222

Dag Aurectar,

Het nummer 541-247-2222 is het gewone telefoonnummer van RCM.
Het andere nummer is het gratis telefoonnummer van RCM (alleen te gebruiken vanuit de USA)

Je kan wel via Western Union een "money order" opsturen naar RCM.
Dat lijkt mij omslachtig.

Het beste is om de betaling per credit card te realiseren.

Mocht je er niet uitkomen, laat het dan even weten.

Groeten, Maarten

visakaart

Ik beschik enkel over een Visakaart.
Dus geen kreditkaart.
Even uitleg vragen in de bank betreffende Western Union.
Nu, tijd brengt raad.

Mvg,
Aurectar

Laatst bewerkt:
via internetbankieren kun je zelf ook een cheque aanmaken voor buitenland betalingen door je eigen bank.

je gaat dan naar buitenlandse overboeking en selecteert dan (post)cheque hier vul je de gegevens in van de begunstigde en selecteer je dat je hem naar de begunstigste wilt laten verzenden, ik kies hierin altijd aflevering via koerier. (dan leveren ze hem persoonlijk af.

de bank laat de cheque dan uitdraaien op het dichtstbijzijnde kantoor en naar de opdrachtgever brengen.
je hebt dan niet met een derde partij te maken maar je eigen bank die het voor je regeld

gr

vinze

western union

Heb ik net gedaan.
Zien wat ervan komt.

Ik heb hier nog een verkleind plannetje van de Monterey maar dan van bedenkelijke kwaliteit.
Mijn vroeger plan ben ik kwijt geraakt tijdens een verhuis.
Ik wens een mooie afdruk van RCM plans.
Vandaar al die commotie.

Nu, in ieder geval dank ik iedereen voor het advies.
Mvg,
Aurectar

Je kan wel via Western Union een "money order" opsturen naar RCM.

Goed Aurectar, succes en ik hoop dat het lukt.
Mocht het fout gaan stuur mij dan een bericht.
Ik moet nog een tekening van een Aquila bij RCM bestellen. Dat was eigenlijk meer een project voor op termijn. Mocht het bij je niet lukken dan plaats ik de bestelling eerder. Ik kan dan de Monterey dan erbij bestellen en stuur de tekening dan wel door.

Groeten, Maarten

Ik heb ook enkele tekeningen uit de US besteld, geen enkel probleem.
De mijne kwamen bij wendell hostetler vandaan, duurde een week voor ze hier waren.
Maar Visa is gewoon een creditcard hoor, kan je mee betalen zonder problemen.

GJ

Plan Monterey

Enkele weken geleden heb ik het plan besteld bij RCM.
De betaling (28 euro) heb ik verricht via Western-Union.
Sesertdien niks meer van gehoord of gezien.

Ondertussen is er een nobele onbekende met het plan op de proppen gekomen.
Ik heb dan het zekere voor het onzekere gekozen.
De bedoeling is van er toch nog deze eeuw mee te beginnen.
Met 8 euro was ik er vanaf.
Nu voor de liefde moet je soms bloeden.
Deze week heb ik dus de tekening en kan ik eraan beginnen.

Ik speel met het idee om van de vleugel een cad-camtekening en freessetje te maken.
Gezien de extreme eenvoud hoeft het voor de romp niet.
Maar van Cad-cam en CNC ken ik geen Yota.
Ik werk nog altijd met potlood en winkelhaak.

Kan iemand me op weg helpen.
Er zit geen haast achter.
Het toestel in zijn nieuwe uitvoering moet nog getest worden.
Ik overweeg enkel een freesset als het project naar mijn zin een succes wordt.
Zo kunnen anderen gemakkelijk de vleugel bouwen.

Mvg,
Aurectar

Hallo Allemaal,

Met een credit card is echt het beste om wat via het internet te kopen in de US als er geen Paypal aanwezig is. Meeste Credit cards hebben een verzekering. Dit betekend als er ooit eens wat mis mocht gaan via je credit card bedrijf kan je je geld terug vorderen.

Altans dit is voor mij hier in the VS. Meeste internet sites accepteren Visa, Master Card and Diners club.

Veel Succes.
Gerrald

Back