Plan gezocht van indoor hoogdekker

Hoi,

Iemand uit onze club wil ook gaan indoorvliegen deze winter..
Alleen heeft hij het vliegen nog niet genoeg onder de knie om met een klassiek indoormodel te kunnen starten.
Daarom mijn vraag : wie kan er mij een plan bezorgen van een indoor hoogdekker ? Deze modellen vliegen over het algemeen iets rustiger;)

Bedankt voor het lezen ...

Ik twijfel er niet aan dat dit een prima indoormodel is , alleen voor een beginner NET iets te moeilijk om te bouwen...
Daarom mijn vraag om een plan van een simpele hoogdekker .

Zoiets als deze >>> soort Citabria volgens mij ?
file.php

voor een beginner is een parkzone night vapor een aanrader.
laaaaaaangzaaaaaam, robuust, betaalbaar en vliegklaar.

Hou er ook rekening mee dat een depron indoor toestelletje zoals op de foto hierboven uiterst fragiel is. Vooral tijdens transport moet je ermee opletten. Stoot je ergens tegenaan heb je gegarandeerd breuk/vervorming/scheur

Ik twijfel of dat geschikt is voor iemand van 9. EPP lijkt me beter geschikt
Een kleine Felix bijvoorbeeld. Moet je ff forumlid Plotterwelt voor aanspreken.

Dirk,

Een epp kistje kan natuurlijk altijd.
Kwa depron vraag ik me af waarom de hoogdekker, die zijn vaak toch iets zwaarder (dus sneller) en minder makkelijk de bocht om te zetten dan de standaard shocky...

Dirk, even contact opnemen met Yannic, die heeft van dit soort modellen gemaakt voor indoor beginners.

Ik heb nog wel ergens een tekening van een indoor depron easystar zitten die ik ooit ns op het net gevonden heb. Heb het toestel niet zelf gebouwd of gevlogen...

Zelfde opzet als z'n grote broer: motor achter de vleugel, 3 kanaals...

Kijk ff in dit draadje:
depron-mini-easystar

Laatst bewerkt door een moderator:
FREE PLANE PLANS

Kijk daar maar eens tussen !
met hopen plans er zijn genoeg hoogdekkers ook !

Mvg, Alex

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=778768&page=19
op die pagina staat een 24" plan dus een 60cm span, geweldig simpel te bouwen en vliegt super !
ik heb hiermee leren vliegen.
de vleugel lichtjes in V plaatsen en na een bocht komt deze onmiddellijk terug recht !

Aangeraden 3mm depron vleugel + carbone 3mmx3mm 5cm van de vleugel tip laten stoppen (langs elke kant 5cm)
5mm depron romp + carbone 2,5mmx2,5mm van in de motor steun tot aan de elevator

gewicht is rond de 100gr dan

wij bij onze vereniging vliegen veel met de slowy V2
vliegt heerlijk en vooral voor beginners heel makkelijk enet bouwen is een lachertje
materaal 3 mm depron en een paar sateprikkers

Back