plan van een dlg

hoi allemaal,
overlaatst las ik hier een topic over een dlg, de apogee
ik vond dit een heel mooi ding en ben dus op zoek gegaan naar een plan ervan, maar ik vind nergens iets fatsoenlijk :s
weet iemand misschien een plan online staan van een leuke dlg, liefst rond de 1 m spanwijdte?
grtz

ik ben nu de apogee aan het bouwen, de ofa is ook niet al te moeilijk. als je wil tgaan vliegen in de miniklasse mag je span max 1 meter zijn eht het gewicht max 250 gram

ik vind de apogee mooier, hij heeft maar 1 V-stelling, maar ik zou hem dan met een ribbenconstructie willen maken maar hiervan vind ik geen plan :S
heeft iemand dit plan toevallig?
@ robert14; ik neem aan dat jij je vleugels aan het maken bent van een volle balsa plank & dan zo afschaven? weegt dit niet zwaarder dan een ribbenconstructie?
grtz

het gaat dus de ofa 2 worden :)
ik heb het plan al gevraagd aan theo en het ook al ontvangen (bedankt hiervoor)
ik ga er nog niet meteen aan beginnen want ik ben nog aan de bouw bezig van een 2,5m Giles dus daar heb ik even m'n handen mee vol XD
als ik het materiaal ben gaan kopen zal ik wss wel tussendoor aan de ofa beginnen
tnx voor de reacties
grtz

Laatst bewerkt:
ik ben toch aal begonnen aan de staart :p
het hoogte en richtingsroer tesamen weegt 6 gram
ik ben vrijdag balsa gaan kopen voor de vleugel, maar waar kan ik die profielen vinden op ware groote ofzo?
of moet ik die van dat plannetje halen, want goed snap ik dat toch niet met 5,8% thick en 2,3% camber :s

grtz

Vreemd, niet op ware grootte?
Oh, je bedoelde dat je geen print had op ware grootte, ze staan er namelijk wel 1:1 op.
Maar je hebt de PDF-jes met oplopende koorde gevonden, mooi.
Zelf ook al gezocht maar je was me net voor.

Frans

Back