Plan van een vliegtuig

Modellen gebouwd uit balsa.
Geen zwevers of dergelijke..
Voorbeelden: Piper, Oorlogsvliegtuigen (WO1 + WO2), P-40, Fokker, ...

Neem even je locatie en leeftijd op in profiel, kan iedere het zien. Misschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.

Ik neem aan dat het om radiobesturing gaat, gezien je eerdere vraag naar Westerly tekening? Hoogdekker dan. Realistische, schaal, oorlogsvliegtuigen e.d. is nog geen optie. De vliegtuigen die je eerder opnoemde, zijn geen optie. Een beginners-toestel is niet snel, niet cool, is stabiel en kan tegen stootje, geen tierelantijn. Zelfbouwontwerp met veel bouw- en gereedschapstips:
hoe-bouw-ik-zelf-een-trainer-als-beginner

Of gewoon met een bouwpakket beginnen, zonder begeleiding/discussie^ meteen zelfbouwen is niet makkelijk. Zoek ook een club voor bouwbegeleiding, controle, invliegen, trimmen en vlieg-training. Ga a.s. zondag-middag ens kijken/vragen/(proefvluchtje?) voor goed idee wat wel niet mogelijk is.
Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.nl -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs

Lees blader ook eens door de eerste vier 'belangrijk' discussies in het beginnerssubforum, bespaart je veel vragen en problemen.

Zelf leren vliegen met kant en klaar, bewezen toestel. Duur, gevaarlijk en frusterend:
:(:(:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of daar tekeningen van zijn. Ik meen mij te herinneren dat dit een (fabrieks af al kromme) ARF was. Ik raad je zeer aan om een club in de buurt te zoeken, en daar lokaal advies in te winnen. Waarschijnlijk kunnen ze je daar niet alleen aan tekeningen, maar ook aan het broodnodige advies helpen.

Succes,

Hugo

Back