Planck zwever

het toestelletje van Planck_franck heeft me laten inspireren om een zwever versie van te bedenken.
het zal mijn eerste zwever worden.
ik dacht om een 2meter versie van te maken maar heb eens gemeten en het is wel enorm groot :oops:
nu heb ik maar een 1.5meter versie van gemaakt
bedoeling dit met 3servo's, jeti 5mpd, 4.8V 250mah accu uit te rusten
het toestel zal uit 3delen bestaan omdat ik depron platen heb van 1mX1m

Wing2meter_50%25~0.JPG

Wing150cm_50%25~0.JPG

Wat vinden jullie ervan zou het vliegen of niet?

Grtz
Steven

merci :)

Mja als je nu de pijlstelling van de aanvalsboord scherper maakt welke eigenschappen zouden er dan veranderen?
heb het is uitgetekent schaal 1/10 , de tips zijn nogal groot (33.2) als je dit nu verkleint naar 25cm zou er dan veel veranderen van vliegeigenschappen? de stall zal wss wel wat hoger te komen liggen.

met meer pijlstelling word je zwaartepunt minder kritisch..
op je andere vragen weet ik ook ff geen antwoord..
dit draadje mss eens doornemen, staat veel informatie in..

Ik had hetzelfde idee en heb een schuimpje gemaakt met een span van 1 meter, een root van 50cm en een tip van 20cm en een rg-14 profiel en de bouwwijze van de plank.

Mijn voorgaande toestellen waren pibros en wibros. hij weegt even veel maar heeft 2x zoveel oppervlak en dus beter met minder wind op de helling

Ik ga zodra het wat minder gaat waaien en een beetje gunstige richting even een maiden doen.

De maiden is geweest...vliegt er goed.
Wel wat onrustig door wat windstiltes achter de vuurtoren.
Hij wil er graag omhoog en kan dus flink aanduiken voor een loopje.

Een succes dus
:D

Heb vandaag veel gevlogen met een mooie bries uit zee. 8)
Hij vliegt erg goed en is ook goed te DLG-en. :D
Alleen doordat hij van depron is maakt hem wat kwetsbaar en de tips zijn dan ook aardig aan het vervormen door het DLG-en.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een goed probeersel is. Ik zal van de volgende (het blijft depron) een bouwverslagje plaatsen.

Groet, Arie

Back