Planet hobby?

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
Hey, na 2 jaar de hobby stil gelegd te hebben ben ik van plan deze terug op te nemen en me niet alleen meer te richten op aerobatic modellen maar de ouwe bompa te gaan uithangen en me een warbird te gaan aanschaffen.

Nu verkies ik logischer wijze voor brandstof, en vallen mijn ogen vooral op corsairs, mustangs, etc. maar heeft iemand ervaring met de "planet hobby" bakken die ze verkopen bij lindinger? tzien er mooie bakken uit voor weinig geld, en moesten die niet degelijk zijn qua prestaties dan ga ik wel voor een hangar 9 corsairtje ofzo maar die vind ik redelijk klein.

Feels good to be back!

mvg, Samuel S.

haha, samuel das lang geleden! veel succes met je herstart!in welke span had je gedacht te gaan vliegen??
ik heb momenteel ook de mustang op 1m40 en 2m... en 2m60in bouw

planet hobby zal wel goed zijn, maar jammergenoeg de oracover looks...:)

zet even de link hier van diegene die je wil en wat je verwachtingen zijn qua schaal...

De ideale grote zou tussen de 1 meter 80 en 2 meter 40 zijn als warbird
degene die ik op het oog heb is deze: Modellbau Lindinger Onlineshop deze Modellbau Lindinger Onlineshop deze Modellbau Lindinger Onlineshop of de mustang http://shop.lindinger.at/product_info.php?manufacturers_id=343&products_id=74402

Allemaal mooie bakken, maar het probleem is dat ik geen ervaring heb met de kwaliteit en de prestaties van dat merk...
Vergeet wel niet dat de romp van gfk is he chris, dus die zal wel gespoten zijn ipv oracover.

uit die reeks zou ik voor de mustang of de stuka gaan denk ik...
zien er wel goed uit voor arf...
bij de mustang moet je wel rekening houden dat er nog een prijskaartje bij komt als je er retracts onder wilt...

ik zou ook van den eerste keer voor benzine gaan een geen methanol( mooier geluid, minder vuil, en goedkoper in verbruik...
een mooie 4takt zou ook super zijn, maar verbruikt wel wat meer...

ik zou zeggen zeggen zoek ze even op duitse fora's ofzo...

eventueel eens zien bij der sweighofer die hebben ook een reeks zulke warbirds...

ik ga sowieso voor benzine denk ik, die Stukas zien er inderdaad heel mooi uit, en inderdaad, die mustang zal duurder worden met retracts, wat de stuk dus niet heeft, das ook al een nadenkpuntje :)

Hey Anne, hoe is de kwaliteit van het vliegtuig? Degelijke oracover etc?

zeer mooi boven verwachting eerlijk gezegt romp gfk en vleugels met oracover daarna weer gespoten ben heel tevreden

Planet hobby

Het merk staat wel goed bekent en wordt veel verkocht en ook de onderdelen(retracts) zijn ook betaalbaar.
Wel zou ik bij Lindinger effe checken of ze ook leveren naar Nederland want bij sommige advertentie worden maar een paar landen genoemd.
En Lindinger is de Europese handelaar voor Planet Hobby.
Mischien is het merk Hangar 9 ook iets voor je, ik ga hiervan de P51D Bleu Nose bestellen.

Succes,
Egbertje

Ik had de indruk dat Planet Hobby een eigennaam van Lindinger was...
China en Vietnam zijn algemeen gesteld de grote producenten van de ARF-jes.

Wat grote kisten betreft is dit linkje interessant om te volgen.
Hobby-Fly levert deze kisten.. Zijn er meer...

ESMMODEL
Site is een beetje traag... Ga er van uit dat een aantal kisten wel eerst voor de USA markt beschikbaar zulllen zijn. Maar vast dit voorjaar in Europa.

In Engeland ook al beschikbaar... met Google kom je weer een stapje verder.

In het verleden had Lindinger een joint-venture met Planet Hobby maar voor zover ik weet is deze stukgelopen en zijn ze nu alleen maar gericht op de Europese verkoop.

ik heb die van mij bij schweighofer weg en die heeft ook alle modellen van planet-hobby en naar nl verzenden geen probleem!!

grtz

Het is de COrsair geworden van 1 meter 90, de retracts zullen pas beschikbaar zijn begin januari maar dat is geen big hustle, qua motor dacht ik aan een mvvs 26 (25cc benzine).
Allesinds bedankt allen voor de hulp!

@Chris: zal er zeker van komen, wees wel geduldig, tzal pas voor eind januari zijn eer ik alle componenten heb :)

heb je deze pdf met de corsair van planet hobby al gezien, http://shop.lindinger.at/pdf/73987a.pdf . ik vind op de foto's de overgang tussen romp en vleugels niet echt geslaagd. ben benieuwd naar de foto's van de jouwe.zit zelf te twijfelen of ik ook die van planet wil of een slag kleiner die van hangar 9.

gr rene

Panet Hobby = ESM = KMP = YT International

Er staat redelijk wat informatie en Build Threads over deze modellen op het net. Helemaal schaal zijn ze niet maar als je er niet zo precies op ziet zijn het op zich best wel mooie modellen. Ik heb een FW190 1.50 van ESM gekocht, qua schaal zijn er wat ook mishaps (hij heeft een redelijke "boksersneus") en is nogal redelijk zwaar. Verder paste niet altijd alles zoals het moest en heb ik wat aanpassingen moeten maken. De covering is overspoten en op veel plaatsen laat de verf wel eens los.
Ben benieuwd hoe het met de corsair gaat.

De overgang van romp naar motorkap vind ik inderdaad ook niet zo super, maar als je kijkt naar de echte corsairs dan is zo een overgang in schaal voor zo'n mooie prijs wel redelijk moeilijk te doen, buiten die overgang vind ik de nabootsing wel redelijk goed geslaagd, het is een mooi oogende kist, en de flaps bij dit model zijn heel goed gelukt, ook de retracts vind ik geslaagd.

Ik post wel wat fototjes wanneer ik het model binnen heb, ik verwacht wel pas een maiden in februari aangezien ik examens heb voor luchtvaarttechnologie in januari :)

groeten

Back