plannen douglas dc-3

• Topicstarter Topicstarter booster666
  • Startdatum Startdatum
je zou het er voor kunnen gebruiken maar let wel op het gewicht! probeer zo min mogelijk epoxy te gebruiken dan word het het lichtst en die epoxy van mij is ook dik tot je het verwarmd dan is het mooi dun

ziet er netjes uit met die pu lijm maar kun je ook even wegen als je een stukje depron van 10x10cm insmeert met pu lijm?

De hele kist (span 1 meter) werd 12 gram zwaarder van de PU-lijm en dan heb ik 2 lagen aangebracht. Die gwichtstoename valt dus wel mee, ik denk dat glasvezel icm epoxy zwaarder weegt.

Paul

wel vreemd dat ze in de dlg dan geen pu lijm gebruiken ;)
misschien een idee om pu lijm met glasmat eens te proberen? iki weet niet hoe dik pu lijm is

maar pu lijm is toch gewone houtlijm toch ???
of bedoel je misschien een speciaal soort lijm, want ik heb nog een volle emmer bison constructielijm staan (witte houtlijm eigenlijk) normaal als ik 2 platen depron opeen plak verdun ik de lijm met een beetje water en smeer ik het open met een verfrolletje en laat ik het een dag drogen met wat gewicht erop en dan is het perfect gelijmd

De PU-lijm die ik gebruik is van Bison en heet Konstruktielijm.

DSC02094.jpg

Het is zeker geen houtlijm (die is wit), deze lijm is doorzichtig en iets geel van kleur. De dikte is vergelijkbaar met witte houtlijm. De lijm zet tijdens het drogen iets uit.

Paul

ah ok, mja dan zal ik eens zien waar ik aan dat spul kan raken, waarschijnlijk in de dhz-zaak

Ik heb het gewoon bij de Gamma gehaald, ik dacht voor 3,95 euro. Ik weet niet of jullie ook de Gamma in Belgie hebben.

Je kunt het ook gebruiken voor het verlijmen van je depron. Het heeft een verwerkingstijd van 30 minuten en is na 4 uur uitgehard. Handig voor verbindingen waar je nog wat moet schuiven met het materiaal. Dit lukt niet met POR-lijm, dat zit in 1 keer vast en je kunt niets meer corrigeren.

Paul

ja hier hebben we ook de gamma, maar ik ga meestal naar de stock americain, daar hebben ze ook alles wat ze in de gamma hebben alleen in grotere hoeveelheden en aan lagere prijzen :)

het plan ga ik morgen op a0 formaat laten afdrukken , die van de vliegende plank en de doorsnedes ga ik dan meten hoe veel ik deze moet verschalen en deze ook op dat formaat laten afdrukken en dan zullen we eens zien

ik ben ook zeer benieuwd dus een bouwverslag..... ;)

als ik er een ga bouwen dan word het een balsa triplex model omdat je daar natuurlijk het interieur veel mooier kan maken maar depron begint ook wel te trekken maar dan moet het wel een 1:20 worden anders heb ik voor niets zo veel lopen rekenen :)

Back