Plasti-blades op microheli......ervaringen ?

Lo,

Ik heb inmiddels mn derde set carbon bladen mn E-Sky CP2 naar de eeuwige jachtvelden geholpen (heb nog een 4e set :) )

Ik heb daarom maar eens wat steviger bladen besteld bij John Sparks van JCS Hobby's ( http://www.jcshobbies.com/ )

Iemand ervaringen met deze bladen ? (zo niet, ik post hier de mijne)

Groet !

Franck

Die zijn goed voor het leren in ieder geval (volgens die website in ieder geval). Ze zijn sterker en niet symetrisch. Beter voor hoveren en gaan niet snel stuk. Probleem is dat er dan vaak iets anders stuk gaat. Carbon bladen zijn wel duur om te breken. Zijn houten bladen niet handiger? Die breken ook, zodat je de rotorkop spaart bij een flinke crash, maar zijn een stuk goedkoper...

Met leren ben ik zeker nog bezig, tail-in gaat wel zo'n beetje goed nu.

Houten bladen gaan al kapot al ik er naar kijk :) Wat dat betreft zijn de carbon bladen een heel wat duurzamer en ook goedkoper dan houten...alleen niet duurzaam genoeg realiseer ik me zo langzamerhand. :oops:

Ik heb overigens nog niets van het mechaniek gesloopt, dus zo erg zijn m'n crashes tot nu toe niet. Alleen af en toe zo'n tikkie met een blad ergens tegenaan...

oki, dan zullen die plastic bladen een stuk beter zijn denk ik. Ik vlieg met een FP en die heeft nog de originele plastic bladen. Zijn nog niet stuk gegaan en in het mechaniek ook niks. (kan nu redelijk nose in en rondvliegen). Wel een een tikje gekregen, maar het voordeel van een FP is dat de rotor dan al bijna stil staat :D. CP maakt meer toeren wat het leren wat linker maakt. De bladen zullen toch bij wat tikjes niet al te lang blijven leven gok ik zo.
Ik ben nu aan het proberen om zo gemakkelijk mogelijk redelijk goede houten bladen te maken. Die breken dan en dus breekt er verder niks (theorie :D ).

Raar trouwens dat carbon goedkoper is dan hout. Of bedoel je soms in verhouding? levensduur dus meegerekend?

Nee ik bedoel in verhouding :)

Een houten blad gaat meestal bij de eerste tik kapot. Een carbonblad kan (hier) wel een tiental tikken hebben oid.. Hout is +/- 8 dollar, carbon 25.

Ze lijken wel een beetje op de m24 bladen.Mischien ook wel het zelfde spul?Zien er stevig uit 8).Om ik heb nu m24 bladen op mijn FP piccolo.Maken een leuk geluid.

GR wieland

Ik vlieg inmiddels een 20 tal acculadingen met de plastiblades. Al vlieg ik inmiddels een stuk beter dan voorheen, toch zou ik inmiddels als weer twee setjes carbon bladen verder zijn geweest...

Doen het goed dus en schijnbaar onverwoestbaar. Er komt binnenkort waarschijnlijk een symmetrische versie van de plastic bladen.

Back