Plastic stukje kapot

• Topicstarter Topicstarter dhrcorne
  • Startdatum Startdatum
D

dhrcorne

Guest
Hallo iedereen ik heb sinds kort mijn eerst heli gekocht. Toen de heli aankwam was duidelijk tijdens het verzenden er een stukje afgebroken van canopy. Dus die paste er al zoweerzo niet meer op. Ik heb er een foto van gemaakt.
p1050781.jpg

Maar het lijkt niet aan de hoes te liggen maar meer aan waar die om moet. Wat zal ik moeten vervangen zodat de canopy er weerop past? Ik hoop niet dat dat te moeilijk is want ik heb deze heli rtf gekocht en ik ben nogal een beginner.

Het gaat om de copterx black angel. Het is mijn eerste helicopter maar hij bevalt me prima. Ik hoop wel dat ik binnenkort er een keertje mee in de lucht kom inplaats van dat ik hem alleen maar crash. Vooral de lipo die heen en weer schudt tijdens het opstijgen is zwaar irritant daar lagen de crashes waarschijnlijk aan dat ga ik snel repareren.

p1050773g.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Corne (neem aan dat dat je naam is).

Ik zeg het nooit snel maar als je de handleiding er bij had genomen had je kunnen zien dat je canopymount is afgebroken. :rtfm:
Je moet wel weten hoe je heli in elkaar zit en welke onderdelen er op zitten. Zonder die basis kennis zien we je bij elk onderdeel weer terug met de vraag wat het is vrees ik;)

Wat betreft die Lipo die heen en weer gaat, ik neem aan dat je klittenband op de lipo en lipo houder hebt gedaan. Als ik naar de band kijk die je voor de lipo in gebruik hebt vraag ik me af of de lipo wel vast zit.

Wat betreft de servo's, haal die dingen er zo snel mogelijk uit. Die zijn echt 'meuk' en vragen na enkele vluchten om een crash. Deze blinken niet uit in duurzaamheid en kwaliteit tenzij je reparaties niet erg vindt. Neem bijvoorbeeld Hitec servo's

Ik raad tevens aan de servo arm inkorten (rechts op de foto), ik vermoed namelijk dat hij bij maximale uitslag rechtstreeks in de main drive gear terecht komt.

Wat betreft het onderdeel dat je nodig hebt: 1 x 241023B Canopy Mounting Bolt

Succes

John

Laatst bewerkt:
Dankje john, de servo arm is wel een prima lengte gelukkig. Maar nieuwe servos is misschien wel een goed idee. Bedankt voor de naam ik heb echt zo een canopy bolt nodig helaas kwam hij gebroken aan.

Ik zag dat ze een chromen canopy bolt hebben dat is super handig. maar ik vindt het wel irritant dat na 1 crash alle servos helemaal kapot zijn.....

Nu moet ik wel nieuwe servos kopen, of zijn alle servos maar weinig crash bestendig?? Ik bedoel ze breken niet maar ze bewegen gewoon niet meer en het maakt een lelijk geluid..

Back