plastic

• Topicstarter Topicstarter fiestaryder
  • Startdatum Startdatum
F

fiestaryder

Guest
hoi

ik wil plastic onderdelen gaan spuiten in de kleur van mijn auto
hiervoor wou ik ook de lexan spuitbus gebruiken (van tamiya) maar blijft dit goed zitten en gaat het ook glimmen of moet ik dan ook speciaal andere tamiya blanke lak halen

alvast bedankt kevin

nee het is voor een hpi je kan hem zien in het topic even voorstellen en het gaat dan om de linkerkant van de auto

Wat ik meestal doe met plastic onderdelen die in de zelfde kleur als de lexan kap moeten is, gewoon spuiten met de tamiya verf voor lexaan, en dan aflakken met blanke lak van Motip. (verkrijgbaar bij de meeste automaterialen handels)

Wel eerst de Tamiya lak goed laten drogen, niet te dik opspuiten, en daarna een dagje laten drogen, dan pas overlakken. En niet spuiten als het regent, want door het vocht in de lucht slaat de lak dof uit (witte plekken)

Als de lak na droging nog niet helemaal hoogglans is, kan je het nog wat opboenen met commandant, of met modelbouw was oid.

geweldig motip blanke lak heb ik nog liggen maar dat is heel mooi kan ik nog een leuk werkje doen want ik wil het motertje ook gaan polijsten

(wel verschrikkelijk veel werk maar heb het er zeker voor over want het einresultaat is geweldig)

Back