Plastidip voor rc body

Heeft er iemand ervaring met het aanbrengen van plastidip aan de binnenzijde van je rc body?
Maakt het de body steviger?
Slijtvast?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Ductape weet ik dat werkt, maar plastidip is makkelijker aan te brengen in hoekjes doormiddel van spuitbus.

Plastidip kan je er zo weer uittrekken, voegt niets toe.
Siliconenkit hecht beter.

Voor reparatie en of versteviging van je body, kan je de body beplakken met stuctape en rubber repair van bison kit er overheen smeren.

Plastidip kan je er zo weer uittrekken, voegt niets toe.
Siliconenkit hecht beter.

De folie wel maar de print blijft zitten. Als je dit met lak zou afwerkem zou het misschien lukken. Ben eerder benieuwd hoe je de binnenkant van je body denkt te plastidippen zonder luchtbellen en vouwen.
Plastidippen die je normaal met buitencontouren met lastige vormen.

De folie wel maar de print blijft zitten. Als je dit met lak zou afwerkem zou het misschien lukken. Ben eerder benieuwd hoe je de binnenkant van je body denkt te plastidippen zonder luchtbellen en vouwen.
Plastidippen die je normaal met buitencontouren met lastige vormen.

Ik heb dit een paar keer gelezen en ik snap er niks van..
De folie maar de print blijft zitten?

Ik neem aan dat het een lexan body is die aan de binnenkant gespoten is?
Als je dan in de hoeken plastidip zet ( de vloeibare, uit een potje) in de hoeken zet dan vreet ie waarschijnlijk eerst de verf op en als ie uitgehard is dan kan je de plastidip er zo als rubber uittrekken.
Siliconenkit hecht beter maar ducttape werkt gegarandeerd, stuctape waarschijnlijk ook wel.

GJ

Ik heb dit een paar keer gelezen en ik snap er niks van..
De folie maar de print blijft zitten?

Ik neem aan dat het een lexan body is die aan de binnenkant gespoten is?
Als je dan in de hoeken plastidip zet ( de vloeibare, uit een potje) in de hoeken zet dan vreet ie waarschijnlijk eerst de verf op en als ie uitgehard is dan kan je de plastidip er zo als rubber uittrekken.
Siliconenkit hecht beter maar ducttape werkt gegarandeerd, stuctape waarschijnlijk ook wel.

GJ

Woepsie, sorry mijn fout. Ik had de post niet goed gelezen (was al laat denk ik:) ) Ik dacht even dat hij plastidip bedoelde als in foliedip/watertransfer dip.Dus folie wat gedeeltelijk oplost op een water oppervlak waar je dan je product doorheen dompelt. Hierdoor kun je lastige vormen 'bestickeren' met gave prints zonder dat je echt een stickerlaag hebt.

Ik heb dit met een aantal xbox controllers gedaan en interieur delen van me auto. Bij de controllers liet bij de handgrepen op een gegeven moment de folie los maar de print bleef zitten (carbo). Na verloop van tijd begon die ook te vervagen maar je zou dus als die folie eraf is vlanke lak erover kunnen spuiten dan hou je de print vast.

Dit zou goed aan de buitenkant van een body kunnen doen maar aan de binnenkant heb je gauw last van luchtbellen waardoor de print vouwen kan krijgen. In bijvoorbeeld een carbon print ziet dit er dan erg lelijk uit.

Ik ga het gewoon proberen op een oude kap, die aan de binnenzijde (slecht) is gespoten...
Ik laat het hier wel weten. Als de lak eraf komt kan ik hem daarna weer overnieuw spuiten.

Back