platenspeler revisie, draaibank hulp

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door njiua, 19 jun 2020.

  1. njiua

    njiua

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    35
    Locatie:
    houten
    Ha forumers,

    Voor nu de Markin en de Wedico maar even neergelegd. Het is tijd om me met een andere hobby bezig te houden tot het weer echt binnenwerk weer wordt.

    Ik was deze zomer van plan om languit in onze achtertuin te gaan zitten, muziekje aan en weg te dommelen... tot ik op marktplaats weer een leuk projectje aantrof. (voor de liefhebbers een Thorens td145)

    een platenspeler waarvan de basis goed is, maar waar nog veel aan moet gebeuren. zo goed als alles kan ik zelf wel ik heb alleen weer iets verzonnen waar ik een beetje hulp bij kan gebruiken. Ik wil de standaard toonarm vervangen voor een iets wat andere toonarm. Nu zitten aan dat idee natuurlijk weer wat haken en ogen, maar goed... ik zal het niet te langdradig maken.

    Ik wil de buis van de toonarm vervangen voor een carbon buis. de alluminium buis die er nu op zit heeft een buitenmaat van 8mm. mijn nieuwe buis mag dus de zelfde buitenmaat hebben.. maar nu komt het, het adapterstuk wat ik wil gebruiken is iets anders.. deze heeft een binnenmaat van 8mm nodig (zie tekening)

    wat ik wil zeggen/ vragen is.. ik zoek iemand die wellicht overweg kan met carbon.. of een draaibank.. het liefste beide. in de bijlage is een afbeelding te vinden van mijn idee

    groeten!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina