Plek om te vliegen in soest en omstreken?

Hallo allen,

Weet iemand nog een plek waar je kunt zweefvliegen in Soest en of omstreken? Ik zoek geen club maar gewoon een vrij toegankelijk veld o.i.d.

Groet,
David.

Hou er wel rekening mee dat in Soesterberg op de hei een modelvliegclub zit....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een zweefvliegtuig dus ik had het idee dat juist de Soesterduinen geen goed idee was i.v.m. zand. Of zijn er ook plekken met wat gras waar ik kan landen? Voor wat betreft de vrije vogels, dat heb ik gezien maar dat is maar een klein gedeelte op de Leusderhei ... Ik vlieg ook graag FPV en dat doe ik op de ENG in Soest, maar dat kan alleen als er gemaaid is :-)

Zand zorgt bij warm weer voor opstijgende lucht, dus uitermate geschikt voor zweven ;-).

Ja het is wel handig ergens wat gras te hebben om op te kunnen landen inderdaad

In Amersfoort vliegen we veel bij de Ikea. Je zou daar eens kunnen kijken. Wordt ook wel gevlogen in park Schothorst

Hallo David,

Ik zag dat er stond, Soesterduinen.
Pas op met daar vliegen, het mag niet meer(al enige tijd), te veel mensen zijn daar aan het wandelen en toen is er gezegd dat het niet meer mag.
Leusderheide is inderdaad militair terrein, ook is daar een club De Vrije vogels aan het vliegen met van alles.

Bij de IKEA is een optie voor je, wild vliegen en anders toch een club.
Je word scherp in de gaten gehouden als je gaat wild vliegen, daar heb ik ervaring mee.
Achter de leusderheide heb je ook velden en ging ik vliegen maar de MP kwam ter plaatsen en kist in beslag genomen.
Denk dat ze eerder wild vliegers hebben gehad.

Gr Ed

Back