pleziervaart,beroepsvaart

• Topicstarter Topicstarter erik16v
  • Startdatum Startdatum
E

erik16v

Guest
veel mensen ,modelbouwers hier die schepen bouwen ,ben wel benieuwd wie van deze mensen ook zelf een bootje heeft ,voornamelijk pleziervaart ,maar beroeps is ook leuk om te weten .

en dan ,wat vaar je zelf ,en wat bouw je als model ???

ik heb een jachte van 7,5 meter en bouw een model van 37.5 meter superjacht,in schaal 1:25 (150cm )
echte
Desteny007.jpg

model
modelboot001.jpg

modelboot003.jpg

moet iets in deze richting worden ,schiet alleen niet echt op ....
20779_b.jpg

groeten

erik

Dit is onze boot. Een Medline van Zodiac met een 60PK Mercury motor.

ZodiacMedline.jpg

Onze nieuwe aanwinst..:D

img0624tc9.jpg

Aleen dat zon en wind gaat er af.. Wordt EB40 ( elburg 40) het nummer van de oude pluut,botter,lemsteraak en kotter van me opa :D

Dit is mijn vader's schip:

aemerack.jpg

Hij is vorige maand 76 jaar geworden en hij vaart/werkt nog steeds! ... aan wal wordt hij ziek.

Dit is het schip waar ik op geboren ben:

hendrikus.jpg

Dit schip is van mijn opa geweest en overgenomen door mijn vader (later ingeruild voor het bovenste schip).

Bij mij is de traditie gestopt en ik bouw ook geen scheepsmodellen ... ben als kind al aangestoken geraakt door vliegtuigen.

Laatst bewerkt:
kijk eens aan ziet er allemaal erg leuk uit !
grote verschillen ook!

meer reacties welkom !

oh sorry niet gelezen....

heb zelf ook nog een zodiacje achter de boot van mijn ouders hangen ,320 ofzo ,met 6pk ! ook leuk..
maar denk niet dat ik jou bij hou !

groeten
erik

img0841oz9.jpg

Op dit moment mijn zorgenkindje, de Fokke aka Scottish Maiden - midden in afbeelding, grijs dak, bordeauxrode rand.

Vast al wel vaker gepost hier op dit forum. Ze is eigendom van de scouting Jan Wandelaar, en ik zit op moment bij de speltak die van deze boot gebruik maakt. Gebouwd 1912, 7 meter geklinknageld staal. Yanmar YSE12 12-pk 1-cilinder dieselmotor. Leuk spul, hoor ;)
fokke1qh4.jpg

Onder zeil, voor het clubgebouw langs richting de havenuitgang.

Back