pling plong pling plong

Oeps weer de deurbel en weer een bestelbus van UPS voor de deur, wat zou het deze keer wezen, o ja ik had nog wat in backorder staan bij Hobby-Lobby, zou het dat wezen. Ik heb namelijk de laatste tijd geen snelheidsboetes meer gehad dus het boetepotje zat weer wat in hahaha, dan moet je dat natuurlijk gelijk uitgeven aan hobby spullen toch!!!!!

Pilot View FPV 2400 First Person Video from Hobby Lobby!

Yes Yes men bestelde pilotview zit in die doos, vlug een handtekening gezet die beste bezorger bedankt en gelijk het doosje open geracht en ja hoor alles zat er keurig in wat ze ook op hun site laten zien.

fpv2400elg.jpg

fpv2400clg.jpg

Wow toppie gaaf hoe alles is en zeer goed verzorgt, alles zit erbij, het is dus gelijk gebruiksklaar, op 2 lipo`s na die de stroom verzorging moeten doen voor de reciever en ontvanger, maar die had ik al van hun ontvangen, die zitten er dus niet standaart bij.

Ik snel naar boven rits rats een camhouder in elkaar geknusselt, wel netjes natuurlijk en gewoon zo gemaakt dat ik het op de plek van de canopy kon plaatsen en gewoon met een TNT elastiekje vast gezet en klaar is ome Jaap weer. Totaal gewicht incl camera en transmitter 59Gram netjes toch.

sv40yp9.jpg

Toen een spotter (Freek Boek) gebeld die had nog vakantie, dus snel de zooi opgeladen en vanmiddag de eerste vluchten gemaakt.

sv400045ax4.jpg

Oeps ik zie nu pas dat mijn zender op een tafeltje ligt hahahahaha
sv400046ll4.jpg

Hieronder Freek Boek

sv400048ou2.jpg

Hieronder Freek Boek en je ziet de EZ linksboven zijn hoofd vliegen, terwijl Freek recht vooruit kijkt
sv400051zq3.jpg

Het is even wennen en zijn met opzet op een vertrouwde plek gaan vliegen, daar hebben we herkenningspunten.
Maar alles viel reuze mee, er was niet veel wind dachten wij, maar hoger was het soms best wel turbulent, maar alles verliep TOPPIE.

Bij de 2e vlucht werdt het nog gemakkelijker vliegen omdat we de cam iets meer naar beneden hadden gericht dus we zagen nu iets van de neus en nog meer van de omgeving.

En ja het klopt, het lijkt net of je erin zit, super gewoon, TOPPIE dus jihaaaaaaaaaa

We hebben de EZ maar gewoon zonder bril geland, dat kon niet anders omdat er veel verkeer voorbij raasde en wij willen het wel graag veilig houden, doen we de volgende keer, MORGEN dus hahahah echt wel, jihaaaaaaaaaa

Neen heren ik ga de cam nog niet op mijn jet plakken, nog ff wachten hahahaha en ja ik rook.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

Laatst bewerkt:
Nogmaals, damn wat gaaf *kwijlt* dat wil ik ooohook!

*kijkt in portemonnee*

eueh.. ander keertje :)

Maar ik ben heel benieuwd hoe dat vliegt, hoe dat eruit ziet!

Ziet er uit als een leuk setje Jaap :yes:

Deze cam is niet bestuurd dmv je hoofdbewegingen zo te zien?

Hoe beviel het?
Graag al je op- en aanmerkingen, positief en negatieve zaken?

Wij zijn zeer benieuwd :yes:

hee gaaf jaap

jammer dat ik er niet ff bij kon zijn

volgende keer wel, ziet er gaaf uit

groeten martin

Mooi verslag jaap! Ook mooie foto die laatste:D! Het vliegen is goed te doen, maar het landen is lastig, gewoon zonder bril dus. Het is wel een mooie set, denk niet dat je het ergens goedkoper kan krijgen.

Groet,

Freek

Ja! Dat is prachtig! We komen steeds dichter bij telemetrie!
Straks kopen we dat voor dezelfde prijs.

Hola?! Well even de 'el manuel' lezen.... daar staat iets zeeeer tricky's over 2.4 GHz
Haal die maar binnen via de link... de PDF is copycat proof.... kan de tekst hier niet in kopieëren.

Yep, kort samengevat.

zelf vliegen op 2,4 + fpv: niet mogelijk.

Met anderen vliegen op 2,4 en jij met fpv: wel mogelijk maar niet bij de 2,4 zenders in de buurt gaan staan.

Klopt, had ik voor ik het kocht ook gelezen, dus vlieg als de cam erop zit op de 35 Mhz, anders 2.4.

Maar wat het rare is of niet, ik heb hier geen verstand van, het setje hieronder kan dus wel samen met 2.4 gevlogen worden.

Aerial Video System

Als u weet hoe dat zit hoor ik dat graag.

Gr Jaap

Yep, als ik het goed begrijp wel.

Op 1,3gHz en 900mHz zou 2,4gHz niet meer storen.

Hoi Jaap,

Volgens mij is die van UPS een mooie dame, want je bent de laatste tijd wel echt veel aan't bestellen.... ;)

Zeker dat er geen andere films gespeeld worden in je bril??? :D

En nu even serieus....RESPECT!!!!!!!!!
Prachtig...die wil ik zeker wel eens een keer in real life willen zien vliegen...

Tom

@Berto

Als me dit goed bevalt, wil ik zekers die 1000 mw aanschaffen en dan op de 2.4 dan kan ik zekers 3 tot 4 km wegvliegen en natuurlijk weer terug, tenminste daar ga ik vanuit hahaha.

@Tom

Die UPS is zekers een knappe tante niks mis mee, dus eens kijken wat we weer gaan bestellen hahahaha.

Ja Tom alle films kunnen op die videobril worden afgespeeld, kom je eens kijken en uitproberen jihaaaaa

@ Jaap,

ben zeer benieuwd, hoop tzt een gelijkend systeem te testen.
Dus hou dit nauwlettend in de gaten.

Heb je ook de mogelijkhied om hetgeen wat jij ziet op te nemen op een digitale camera cq. laptop.

Hee, ga jij watervliegen met de fpv?
Of neem hem in ieder geval mee dan kan ik hem eens van dichtbij bekijken.

Berto,

Ik zal hem zekers mee nemen naar Brummen, dan kun jij en anderen het eens bekijken.

Dat opnemen op een leptop dat zou moeten kunnen maar ik heb het natuurlijk bekeken maar heb nog niet ontdekt hoe dat moet.

Gr Jaap

Hey Jaap,
Heb je een nieuwe deurbel ??? ;)

idd een leuk setje lijkt me heel apart vliegen, maar als je te ver vliegt moet je nog wel de weg terug zien te vinden (misschien een kompas of gps voor de kamera zetten dan weet je dat je 180gr moet draaien om terug te vliegen)

waarom ga je eigenlijk nog in het open veld staan ? lekker lui in je tuinstoel kan ook !
en voor de knutselsmurfen onder ons , zoek bij conrad naar,, videobril,,(link is te lang), draadloos camera'tje van rond de 60/70 euries er aan en hoppa ,of meteen een plasma in je caravan en onder het genot van een senseo even een rondje vliegen om de omgeving van de camping te ontdekken , geweldig die hedendaagse techniek je hoeft zelfs de deur bijna niet meer uit voor je modelvlieghobby , nu nog een robot die voor je stuurt en je kunt zelfs een koekje bij de senseo nemen , enne met een beetje geluk ziet Freek zichzelf staan (laatste foto) .,wat zien ik waar ben ik.

jetpropdlx zei:
(misschien een kompas of gps voor de kamera zetten dan weet je dat je 180gr moet draaien om terug te vliegen)
De uitgebreidere systemen hebben een kompassysteem aan boord met een pijl die wijst naar de richting vanwaar je gestart bent + de afstand tot dat punt ;-)

@Erik

Ja ik heb een nieuwe deurbel klopt die andere was een Dom Ding hahahahaha.

Er zij al een tijdje systemen dat vliegt compleet auto, dat vliegt namelijk van punt naar punt en alst goed is komt die op het startpunt terug.

Ik moet even zoeken naar de link.

Groet Jaap

Laatst bewerkt:
euh.... leuk en aardig automatisch vliegen, maaaaar waar blijft de fun van radio grafisch vliegen dan ????????

vanmiddag ook even gekeken door pilot view van jaap is echt gaaf, maar jaap heeft het vanaf nu erg druk jahaa met alle (jonge)buurvrouwen bekijken met EZ in de buurt.

jaap als mooi weer is kom ik bij je langs HAHAHAHA

groet martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb net (vanmiddag) een review hierover in een oude RCM&E gelezen!
Erg leuk speelgoed (en dan heb ik het nog niet eens over de buurvrouwen), ik ga het in de gaten houden!

Laatst bewerkt:
Back