pling plong pling plong

Hoi allemaal,

Zit ik vanavond achter men leptopje te snuffelen op het net, kijk ik naar buiten zie de toppen van de bomen stil staan!!!!! PANIEK IN DE TENT hier heeeeeee das vliegweer voor men EZ met bril. Gelijk Martin op de msn verteld ik ga brilvliegen, OEPS OESP ook PANIEK in Apeldoorn de boel stond hier op stelten jihaaaaaaaa.

Gelijk de lipo op volle kracht opladen en daar was Martin al met een bigsmile achre het stuur, jihaaaaa schreeuwde hij, vlug in de auto gesprongen en de zooi uitgepakt en aangesloten en hup de lucht in een rondje gemaakt en toen motor uit en de landing ingzet met de bril op moet lukken dacht ik.

Martin vertelde mij wat de vlieghoogte was en ik moet zeggen dat ging helemaal super TOPPIE ECHT TOPPIE wat betreft de vlieghoogte daar moet je ook even aan wennen om in te schatten.

Gelijk weer de lucht en toen was ik (Jaap ) de spotter en Martin de vlieger, een rondje gevlogen en toen ook gelijk de landing ingezet, ik vertelde Martin de hoogte en Martin deet de landing en dat ging helemaal geweldig.

Onze bevindingen zijn helemaal geweldig, je moet in het begin wennen aan het beeld en leren kijken waar je bent en het inschatten van de hoogte waar je je bevindt en de landing is gewoon allemaal goed te doen, je moet natuurlijk wel kunnen vliegen hihihi, wandt het is wel heel anders vliegen, normaal kijk je naar je kist wat die doet, maar nu moet je de omgeving in de gaten houden en de neus en de ligging van je kist.

Wat een beetje lastig is, is dat je niet goed merkt of je je kist overtrekt, dat zal ook wel wennen wezen, waarom ik nu met windstil vlieg, is gewoon omdat gemerkt heb, dat de motor/lipo van de EZ geloof ik aan het einde is, hij heeft erg veel moeite om omhoog te komen, dus nu maar eens even kijken naar een andere motor en lipo die de EZ sneller naar boven sleurt.

Er zit geen aansluiten op om gelijk aan te sluiten op een recorder, dus zal ik een splitter aanschaffen, dan kan het namelijk wel.
Verder ga ik de stekker verbindingen veranderen om zo min mogelijk storing van te hebben.

Vriendelijke groet Jaap

Laatst bewerkt:
vanavond gevlogen met pilot view van vriend jaap een geweldige nieuwe ervaring

het viel soms toch echt nog wel ff tegen erg wennen maar wel heel erg leuk en toch maar ff twee keer geland met pilot view op

met jaap als spotter van hoe hoog je zit en dan landen

groet martin

Hoi Jaap,

Als je een nieuwe motor voor je EZ zoekt ben je klaar met zoeken:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

Waanzinnig vermogen (die van mij levert 230Watt bij een verbruik van 20-21A op een graupner 5.5x4.3 speedprop..), redelijk stil en een klimhoek van 50+ graden. Tien seconden motorloop en je zit op een kleine tweehonderd meter :)

Gewicht is ongeveer hetzelfde als de speed400 (ietsje meer) dus met een 1800 tot 2200 lipo is je EZ perfect in balans.

Een vriend van mij vliegt al maanden met deze setup en ik sinds vandaag (met eigen dan), en echt geweldig..

Hee die Jaap, heb het topic dus gevonden :D
Super zeg, dat ziet er goed uit!!! Zit hier ook al aan te denken sinds het welbekende filmpje ergens op een golfbaan :rolleyes: Nu nog iets boven budget, maar op een dag :twisted:

Kwam tijdens de RCAP dag ook iemand tegen (Frederic) die zelf zo'n systeem gemaakt had, ik heb daar toen wat foto's van geschoten, kijk hier maar eens.

Ikke denken dat slechts een handvol mensen zo'n apparatuur in huis hadden en nu vliegt Jaap er ook mee :thumbsup:
Hoop 'm één dezer dagen een keer in het echt te zien, super aankoop Jaap :cool:

Een dezer dagen nog een bewegende camera?? Lees op de site dat ie eraan zit te komen:
FPV Pilot View knakker zei:
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Pan/Tilt Mounting System[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]You'll find our ultra light weight pan/tilt system gives you the ultimate freedom to look around from onboard your aircraft. Weighing just a few grams without the servos, the system is not just light weight, but super compact![/FONT]

Hoi allemaal,

Het is echt leuk vliegen met een pilotview, maar echt heel heel anders, als je gewent bent.

Normaal kijk je naar je kist wat die aan het doen is en daar reageer je op, je weet waar de wind vandaan komt enz enz, maar nu dus even niet en je staat daar maar met je bril op hahahaha geen gezicht voor anderen en sta je daar als een zomby voor anderen hahahaha, ma wel leuk en spannend

Je denkt dat je achter je vliegt maar je vliegt dus rechtboven je kop, sorry hoofd dus, het is dus echt raadzaam om tijdens je eerste vluchten een spotter naast je te hebben, klinkt als dat je een beginner bent, jihaaa dat ben je dus ook hahahaha, het is echt heel heel heel anders vliegen.

En ik moet jullie zeggen het is echt of je in een echte kist zit, ik werkte op Teuge en ik vloog af en toe mee en die piloot zei dan na 20 minuten weet jij nog waar de landingsbaan is OEPS ja echt OEPS ff kijken naar die spoorlijn en die weg en die weg en die weg en dat huis en dat huis jihaaaaaa ik ontdekte het dus en zag een stuk gras (toen he) wat leek op een landingsbaan.

En jihaaaaaaaaaaaaaa toppie, ik had het gevonden en zo moet je het zien als je met een pilotview vliegt, je kijkt niet meer naar je kist maar naar de omgeving, maar je zit er ook niet in en ziet ook niets van je instrumenten, het is dus vliegen puur op gevoel en die is er niet, wand je merkt dus niet of je ineens naar beneden gaat, normaal zie je dat en voel je dat, maar met die cam dus niet, dus moet je allert zijn met het overtrekken enz enz enz van je kist.

Probeer het eens op google aerth en dan op 50 mtr hoogte en starten en de weg terug vinden jajajaja valt wel mee, dat weet ik, maar nu met een pilotview bril op, ja das ff anders, kijk en dat bedoel ik dus, het is net of je echt vliegt, je kijkt dus naar o ja daar staat dat huis en o ja daar is de weg en o ja daar staat mijn auto en ikke oeps wat was mijn hoogte ook al weer hahaha voor de landing, kijk en dat bedoel ik dus. Maar als je dat allemaal keurig netjes onder controle hebt, dan kun je leuk vliegen met een pilotview

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
@John

Ik heb je advies overgenomen en net die inrunners bij hobbycity besteld incl lipo`s.

Dat zeker te weten die EZ de lucht insleuren, bedankt voor de TIP.

Groet Jaap

John? Ik heb even terug gelezen maar kan hier niets vinden over een advies.. Of heb je dat in PM gehad? Ik ben altijd geinteresseerd naar bruikbare motoren voor een EZ, mag ik het ook weten?

Robot, ja dat geloof ik wel, 380Watt voor op een EZ is dan ook wel lichtelijk overdreven (vanavond de motor op een cularis getest, die gaf op 4S1P 4100mAh 444Watt.. En dat toestel weegt compleet zéker een kilo of twee, als het niet meer is...

Die aanbevolen prop, raak je die een beetje kwijt? Ik heb een poos met 6x3 gevlogen maar daarvoor moest ik al flink snijden in de EZ..

Zie je wel dat ik gelijk had John hihihi

Ik spreek je op MSN toppie van je en nu maar wachten tot ik weer de deurbel hoor.

Vriendelijke groeten Jaap

Back