Plug and play FPV sets?

Netjes!
Heb/maak je ook een bouwtekening met de maten?
Heb zelf een freessetje van elektronicaRC, jammer dat ik die niet eerst overgetekend heb. Is dan zo na te maken uit triplex of depron.

001-38.jpg

Vandaag m'n High gain 2.4GHz 11dBi directional antenna,panel,tripod ontvangen, ga 'm volgend jaar eens testen.
Hier de link: High gain 2.4GHz 11dBi directional antenna,panel,tripod - eBay (item 180498736432 end time Jan-19-11 14:47:51 PST)

Ik heb die patch ook, werkt perfect en kost geen drol. Hij is ook nog eens circulair gepolariseerd dus maakt het niet uit hoe je vliegtuig in de lucht hangt.

001-38.jpg

Vandaag m'n High gain 2.4GHz 11dBi directional antenna,panel,tripod ontvangen, ga 'm volgend jaar eens testen.

Misschien is dit een héle domme vraag, maar waaraan hang je deze antenne ? Aan je Fatshark bril ? Of aan iets anders ?

En waar past deze connectie op ? Of moet je er zelf een andere connectie aan maken ?

Groetjes,

Davy

Misschien is dit een héle domme vraag, maar waaraan hang je deze antenne ? Aan je Fatshark bril ? Of aan iets anders ?

En waar past deze connectie op ? Of moet je er zelf een andere connectie aan maken ?

Groetjes,

Davy

Aan het flesje.

Kan aan je bril, of aan een losse ontvanger en die vervolgens aan je bril.

Baggus,

het flesje heeft niet de juiste connectie, dat ziet toch iedereen ??? :-) :-)
Zal eens bekijken welke connecties ik allemaal heb aan de bril.

Groetjes,

Davy

Davy, je moet de antenne van de fatshark bril afschroeven en de connecter van deze antenne erop. Let er wel op dat de connectors mannetje-vrouwtje zijn en dat je geen 2 vrouwtjes in elkaar schroeft want das wel leuk maar daar komt niks (signaal) van voort he. Check dat er dus een pinnetje in 1 v/d connectors zit dat contact maakt, anders tussenstukje gebruiken.
Vermits het een kort draadje is moet je de antenne zelf dan wel op je hoofd zetten wat gegarandeerd voor hilariteit zal zorgen bij de andere leden van de club ;-)

PS. Wees er trouwens op bedacht dat, terwijl jij rustig met je bril van de omgeving geniet, clubleden rare snuiten achter je gaan trekken en daar fotos van nemen :-)

PS2: Ik vind de connectie van dat flesje prima ! Past precies en zonder lekken op mijn lippen (nou, tenzij er al teveel flesjes aangesloten geweest zijn, dan kan de connectie soms toch wel wat gaan lekken)

Laatst bewerkt:
Klopt maar het werkt wel.
Alleen als ik m'n Fatshark pan/tilt aansluit, begint de pan servo gelijk te draaien om pas op een eindpunt te stoppen....

Servo's die bij de Readymade module zitten, zijn van Turnigy TG9e.

Gebruikte je een Futaba zender Bernie?
De headtracker aansluiting i.c.m. de trainerpoort van de Futaba was bij mij waardeloos. De servo's bleven driften, waarna soms de tracker uit viel en ik snapte maar nie hoe het kwam. later bleek hem dit in de trainer poort te zitten.
Nu heb ik de stekker direct op de print van de Futaba gesoldeert en heb nooit meer problemen.

Was dat ook de oorzaak van de mutsende resolutie op je servo, Remy?
Zou een boel verklaren waarom het hier prima werkt namelijk. ;)
Hier zit het zaakje gesoldeerd in de zender.

Back