pmt hardheid vraagje.

voor mijn aankomend alfa155 dtm project heb ik in Duitsland een stel losse velgen gekocht welke in '94 op de dtm 155 gebruikt werden.
nu kan ik van iemand in België een heel stel losse banden kopen van pmt met de hardheden 27 en 30. kan iemand mij vertellen welke hardheid dit inhoud en of 27harder of zachter is als 30?

groet Efrem.

mag weer gesloten worden. deze banden zijn niet geschikt voor de velgen die "normaal" voor een fg achtige gebruikt worden.

Op onroad velgen moeten die PMT Kronos gewoon passen.... Velgen maten zijn redelijk universeel , offroad banden op onroad velgen of andersom past inderdaad niet maar onroad velgen icm onroad banden wel.

De 27 is als het goed is de iets zachtere en de 30 de iets hardere.
Gemiddeld genomen ben je met de 27 beter af in NL , of het moet echt heeeel warm zijn ;)

deze zijn volgens mij voor de pegaso velgen. en hebben een lijmloze montage.
kan het mis hebben hoor, het liefst wel, losse banden zijn lastig te krijgen ;)

Ik kan het niet goed zien , blijf elke keer een beveiligingspop-up krijgen zodra ik die site open...
Zou kunnen dat het Pegaso banden zijn , weet ook niet in hoeverre die eventueel geschikt zijn om te verlijmen.

de pegaso velgen hebben een vlak bed en ze bestaan uit twee delen .
denk dat de insert in deze band er voor zorgt dat ze niet op de "gewone" velg passen.

Pegaso is gewoon een beadlock systeem... De ring die de insert op zn plek houdt is bij de meeste systemen gewoon een los iets , bij PMT zit het alleen alvast in de band gepropt.

Als je die ring eruit haalt hou je volgens mij een vrij normale band over afgaande op de weinige info die ik erover kon vinden.

Die site had ik al gevonden.... Maar die legt alleen het beadlock systeem en het gebruik daarvan een beetje uit. De enige "nuttige" opmerking is dat het karkas van de band afgezien van het spiraalveertje gelijk is aan de gewone banden.

Heb hier als het goed is nog wel wat verlijmde setjes Kronos liggen , zal eens kijken of daar toevallig een deels los gewerkt exemplaar tussen ligt zodat ik de randen kan vergelijken.

437c0097fdea2bc31df36185f3776ff4.jpg

deze foto heb ik van de aanbieder gehad. volgens mij zit er bij de normale fg velg de twee ribben in de weg omdat volgens de site waar deze bevestiging word besproken de insert vast gelijmd zit in de band.

Back