Poging tot opzetten F1D project in nederland

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door indoorflyer, 8 jul 2004.

  1. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Voor alle geintresseerden:

    Sinds een maand of 2 zijn er 4 senioren, 1 junior en 1 oud vlieger als leider begonnen met een F1D project. Dit project staat helemaal in het teken van het F1D vliegen. Sinds de klasse is aangepast is het vliegen en bouwen voor velen aantrekkelijker geworden maar wordt nog weinig gedaan. Dit vooral omdat de afmetingen en het gewicht nogal afschrikken. Het gewicht is namelijk 1,2 gram en de spanwijdte is 55 cm met een koorde van 20 cm max.

    Als trainingen zullen er vaak meetings gehouden worden op verschillende plaatsen in het land. Het doel van deze meetings is een goed team uit te kunnen zenden naar bordeaux in oktober 2005. Daar wordt dan het EK F1D gevlogen.

    Nu ben ik opzich wel nieuwsgierig naar de reacties van mensen die dit project steunen of toejuichen.
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En F1D is??
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Vrije vlucht F1D Indoormodellen. Ultra licht dus. :)
     
  4. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    1,2 gram is ook erg weinig........
     
  5. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
  6. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Knap dat je met deze afmetingen het gewicht op 1.2 gram ( 8O )kan houden... :worship:
    Heb je een afbeelding van het model? Ik kan me namelijk niks voorstellen wat een vleugel van 55 cm heeft en slechts 1.2 gram weegt. 8O :?

    edit: de link van Harold maakt het allemaal wat duidelijker...maar toch 1.2 gram 8O
     
  7. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    voor foto's wil ik jullie graag verwijzen naar een internet site van de enigste nederlander die een F1D bezit op dit moment. Ga hierbij naar foto's en dan het EK van 2003.

    www.indoorflight.com

    Tja en met antwoorde op de vraag wat is F1D??? ja wat kan ik daar op zeggen het zijn gewoon modellen van 1,2 gram die gemiddeld 30 min vliegen aangedreven door rubber. Het record staat trouwens op 1 uur en 4 min. voor de gene die hier in geintreseerd zijn
     
  8. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    :worship: RESPECT :worship:
     
  9. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Tjah wat zal ik hier op zeggen. Bedankt lijkt me hier wel op z'n plaats. Maar nu heb ik enkele reacties gehad op het model zelf. Maar in hoeverre zien jullie het idee van EK-team opzetten slagen???

    Hier ben ik erg benieuwd naar.
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als je meer mensen in deze tak van de modelbouw wil aantrekken plaats dan eens een fotoverslag van het bouwen van zo een model. De meeste mensen zijn namelijk onbekend met de door jullie gebruikte bouwmethodes.
     
  11. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Dit is natuurlijk een zeer goed idee. Maar op het moment zitten we allemaal met 1 probleem veel van de mallen en bouwplanken moeten wij zelf maken. Aangezien hier veel tijd in gaat zitten, wordt er bij de eerste modellen toch veel geïnproviseerd. Maar ik zal zeker, zodra de technieken wat zijn bijgeschaafd, van het gehele bouwproces van hout schuren tot het invliegen een foto reportage maken en die online zetten.
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    natuurlijk dan ook een reportage van het maken van die bouwplanken, daar kunnen de rc bouwers ook nog iets van leren.
     
  13. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Over de bouwplanken kan ik al wel wat vertellen van hoe wij ze maken. Het makkelijkst werk een plat stuk shuim van ongeveer 8 mm dik. Hier plak je je tekening met fotolijm op vast zodat je het er weer af kunt krijgen later. Daarna met een soort van plakfolie er strak overheen spannen zodat je de onderdelen niet aan het schuim vastplakt. Maar dit zal allemaal wel duidelijk worden bij die foto's.

    Op het moment plakken we de tekeningen nog gewoon vast met stukjes plakband. Wat het grote nadeel heeft dat het omhoog kan gaan staan.
     
  14. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Jullie hebben mij gevraagd om een bouwverslag te maken van het maken van een F1D. Het geld voor een camera is bijna bij elkaar dus er komt een bouwverslag op het forum over de F1D. Inclusief het maken van de mallen en bouwborden.
     
  15. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    hey
    je hebt het voor elkaar gekregen, respect voor indoor vrijevlucht!
    maar hoe wil jij mensen die nog nooit indoor hebben gevlogen leren f1d vliegen / bouwen?
     
  16. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    tjah wat ik eigenljk probeer met dit bericht is de mensen laten zien dat je van het ene extreem met bijvoorbeeld lijnbesturing enzo dat er ook een ander extreem is. hiermee bedoel ik dus de F1D's, En het kan nooit kwaad om mensen te laten zien hoe je zoiets maakt. want er komen nog heel wat mallen bij te kijken hoor. maar dit zal je zelf ook wel weten.
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, ikzelf vind RC nogal tamelijk extreem..... :D
     
  18. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    LB was als voorbeeld maar inderdaard als je ziet wat er soms wordt gemaakt in RC. Zelf kan ik er niet bij dat mensen zoveel tijd en geld erin steken. En als het dan crasht beginnen ze te zeuren tjah wat wil je dan vraag ik me wel s af.


    Bernard
     

Deel Deze Pagina