Hallo,
Ik heb al heel wat jaren een Udet Flamingo in huis schaal ongeveer 1/3.
De spanwijdte is ongeveer 3.30m.
Nu wil ik proberen deze weer luchtwaardig te maken. Het belangrijkste vind ik dat het model eerst vliegt en daarna eventueel tijd stoppen in het cosmetische deel.
Als motorisering heb ik een zenoah zg 62cc liggen. Deze heb ik met veel moeite aan de praat gekregen. Afstellen moet nog gebeuren, maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Heb de volgende vragen:
1. Rolroeren één servo per kant en dan de bovenste helft aansturen met een stangetje. Of per vleugel deel een servo (4 stuks)
2. Wat voor een kracht moeten de servo's hebben:
- 1 servo Hoogte roer (pull-pull)
- 1 servo Richtingsroer (pull-pull)
- Rolroeren indien 4 servo's of bij 2 servo's
- Servo op het gas, waarschijnlijk een standaard servo.
Hopelijk kunnen jullie me opgang helpen, zodat ik het één en ander kan bestellen. Dan kan ik proberen het deze winter af te maken.
Alvast bedankt.
Arjan
Ik heb al heel wat jaren een Udet Flamingo in huis schaal ongeveer 1/3.
De spanwijdte is ongeveer 3.30m.
Nu wil ik proberen deze weer luchtwaardig te maken. Het belangrijkste vind ik dat het model eerst vliegt en daarna eventueel tijd stoppen in het cosmetische deel.
Als motorisering heb ik een zenoah zg 62cc liggen. Deze heb ik met veel moeite aan de praat gekregen. Afstellen moet nog gebeuren, maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Heb de volgende vragen:
1. Rolroeren één servo per kant en dan de bovenste helft aansturen met een stangetje. Of per vleugel deel een servo (4 stuks)
2. Wat voor een kracht moeten de servo's hebben:
- 1 servo Hoogte roer (pull-pull)
- 1 servo Richtingsroer (pull-pull)
- Rolroeren indien 4 servo's of bij 2 servo's
- Servo op het gas, waarschijnlijk een standaard servo.
Hopelijk kunnen jullie me opgang helpen, zodat ik het één en ander kan bestellen. Dan kan ik proberen het deze winter af te maken.
Alvast bedankt.
Arjan