poging zelfbouw Dlg

hallo,
ik was van plan om een mimi dlg te gaan maken of een kit van de FFB te kopen
tot dat ik vadaag een blasa vleugel tegenkwam die ik vorig jaar heb gemaakt ;-) er zit redelijk wat V stelling in de vleugel, maar hij moet nog wat bewerkt worden, ik ben van plan om deze vleugel te gebruiken en dan gewoon van depron een romp maken en als staartboom een vlieger stok Foto's :
full

op deze foto lijkt hij heel misvormd maar dat is hij niet
full

wat denken jullie? gaat dit lukken of lukt het niet.
ik denk dat ik er vanavond aan ga beginnen nu eerst even moederdag
vieren :-) ik hou jullie op de hoogte

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, het zal vast wel werken (hoewel ik absoluut mijn twijfels heb over een depron rompje, zeker gezien de krachten die daarop komen te staan tijdens een worp)

Wat extra versteviging rond de werppen en de onderkant van de vleugel dichtmaken en het zal best vliegen. (ook bakstenen vliegen eventjes als je ze omhoog gooit tenslotte ;))

Altijd leuk om te proberen natuurlijk maar als je een kist wil met een beetje prestaties zou ik toch een mimi bouwen...

(mijn mimi heeft vanmiddag alweer - verdeeld over vier worpen - 54 minuten in de thermiek gehangen :))

Het zal misschien wel vliegen als zwevertje maar voor DLG'en zal het niet geschikt zijn. De vleugel is in deze bouwwijze absoluut niet bestand tegen de krachten die er op komen bij de start.
Ook de depron romp zal niet bestand zijn tegen het werpgeweld.

bedankt voor jullie reacties ik denk toch dat ik nog een mimi ga bouwen aangezien er toch zoveel positieve reacties over zijn,
maarja het is zondag de kranten zijn al rond gebracht en nog een hele avond te gaan ik ga het toch proberen :-)
ik heb even gezocht en heb nog een klein plankje balsa gevonden daar mee ga ik het rompje verstevigen

Back