Vandaag kutweer en weinig te doen... dus maar eens kijken, of het motortje na een kleine week nog precies zo loopt als voor die tijd (wat met de niet geweldige carburatie geen vanzelfsprekendheid was).
Dat deed ie.... gedurende ongeveer 30 minuten. Liep prachtig, deed alles wat ik wilde, en toen poef, niks meer, zo dood als een pier.
Geen compressie meer. Kleppen bewogen nog wel. Het zal toch niet dat de klepschotel er af gevallen is?
Kop gelicht, en nee, de kleppen zitten er nog aan. Wel de boel dik in de aanslag en troep.
Alles oppervlakkig schoongeveegd, en hop, daar was de compressie weer terug.
Starten, en 5 seconden lopen, en weer alle compressie weg.
Nu eerst maar eens de kop er af, en het uitlaat kanaal bekijken, want ik denk dat daar een hoop vuil zit.
Hoe we dit probleem gaan oplossen, weet ik nog niet, dat hangt er van af WAT het probleem gaat blijken te zijn.
De motor heeft ruim 30 uur onder deze omstandigheden gelopen, het KAN niet iets mechanisch zijn.
Ik vermoed dat het in de kleptiming zit: de uitlaat klep gaat nog een haartje te laat dicht, en daardoor "zuigt" de uitlaat op het laatst van de uitlaatperiode. De inlaatklep staat dan weliswaar óók open, maar de gasklepopening is maar miniscuul, en dus is die terugslag in de uitlaat best wel sterk....
Hoogstwaarschijnlijk komt er dan wat plakkerig vuil mee terug wat tussen klep en zitting terecht komt.