18A is aan de lage kant voor 2200 kV en 3S. Normaal is ca. 22 tot 23A met een 6x4 APC-E prop. Maar ik heb ook wel 25 tot 26A gezien bij een ander merk 6x4 prop (professionele meter).
Pas op met die 1300 mAh. Je moet dan wel 30C ofzo hebben, anders zijn ze zo stuk. Zeker in de zomer. Bedenk dat er weinig koeling is in zo'n gesloten romp.
Ik ben daarom blijven plakken bij 1800 en 2200 mAh, minimaal 20C.
De Polaris vliegt goed met een 2200mAh 25C van 185 gram. Ook ongelimiteerd verticaal. Met een 1300 mAh vliegt hij iets levendiger (snellere respons op bediening), maar schokkend verschil is het niet. Het ligt ook een beetje aan je vliegstijl. Als sierlijke scale-like vluchten maakt, dan is een 2200 mAh gewoon fijn, want je kunt lekker lang vliegen, veel starts en landingen maken. Wil je de snelste moves maken, dan zijn korte vluchtjes met kleinere batterijen misschien beter.
Pas op met die 1300 mAh. Je moet dan wel 30C ofzo hebben, anders zijn ze zo stuk. Zeker in de zomer. Bedenk dat er weinig koeling is in zo'n gesloten romp.
Ik ben daarom blijven plakken bij 1800 en 2200 mAh, minimaal 20C.
De Polaris vliegt goed met een 2200mAh 25C van 185 gram. Ook ongelimiteerd verticaal. Met een 1300 mAh vliegt hij iets levendiger (snellere respons op bediening), maar schokkend verschil is het niet. Het ligt ook een beetje aan je vliegstijl. Als sierlijke scale-like vluchten maakt, dan is een 2200 mAh gewoon fijn, want je kunt lekker lang vliegen, veel starts en landingen maken. Wil je de snelste moves maken, dan zijn korte vluchtjes met kleinere batterijen misschien beter.
Laatst bewerkt: