Polaris bouwverslagje

18A is aan de lage kant voor 2200 kV en 3S. Normaal is ca. 22 tot 23A met een 6x4 APC-E prop. Maar ik heb ook wel 25 tot 26A gezien bij een ander merk 6x4 prop (professionele meter).

Pas op met die 1300 mAh. Je moet dan wel 30C ofzo hebben, anders zijn ze zo stuk. Zeker in de zomer. Bedenk dat er weinig koeling is in zo'n gesloten romp.

Ik ben daarom blijven plakken bij 1800 en 2200 mAh, minimaal 20C.

De Polaris vliegt goed met een 2200mAh 25C van 185 gram. Ook ongelimiteerd verticaal. Met een 1300 mAh vliegt hij iets levendiger (snellere respons op bediening), maar schokkend verschil is het niet. Het ligt ook een beetje aan je vliegstijl. Als sierlijke scale-like vluchten maakt, dan is een 2200 mAh gewoon fijn, want je kunt lekker lang vliegen, veel starts en landingen maken. Wil je de snelste moves maken, dan zijn korte vluchtjes met kleinere batterijen misschien beter.

Laatst bewerkt:
De 3S1300 lipo's zijn die van mijn Parkmaster en hebben 20C .

De lipo's die ik gebruikte voor de stroommeting waren splinternieuwe Zippy's 3S2200 van 20 C.( moeten misschien eerst een aantal cycly doorlopen hebben eer ze de volle capaciteit kunnen leveren.)

Heeft dit misschien invloed op het stroomverbruik ?

Laatst bewerkt:
Zal best wat uitmaken maar 18A versus 25A is wel een enorm verschil. Dan de batterijspanning enorm moeten dippen.

Throttle range van de ESC gekalibreerd?

Anders maar gewoon eens gaan vliegen? Hij moet in ieder geval als een speer recht omhoog trekken. Dan is de power setup goed.

Maar 1300mAh / 20C (= 26A max) is kielekiele hoor. Ik zou daar niet mee in de zomer gaan vliegen. In de winter kan het wel, maar ook niet heel lang 100% belasting. Maar je merkt het vanzelf wel als ze heet en gezwollen uit de Polaris komen (niet cynisch bedoeld overigens ;) ).

:hammer: Ik ben met snel te zijn de instellingen ( timing ) vergeten te programmeren .
Welke instellingen hebben jullie bij het 2212/6 motortje ( low, middle of high ) ?

mvg

Dirk

Ik hou deze instelling ongeveer in.

2 Poler: ca. 0° - 5°
4 Poler ca. 10°-15°
6 tot 10 Poler ca. 15°- 20°
+ 10 Poler: ca. 22° - 30°

Mvg Johan

Vrolijk Kerstfeest

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een vriend ook een Polaris gemaakt ( moet dienen om op sneeuw te vliegen )
Hier heb ik de aansturing van de roeren eens anders gemaakt ( veel eenvoudiger dan de originele, en met twee rolroerservootjes van 5 gram )

full

full

Mooi en vooral die oppervlakte! Met folie gedaan?
Anyway, klopt het dat ik GEEN richtingsroeren en hoogteroer zie, dus je m slechts aan stuurt met de beide ailerons en m dan mixt als een wing???

Mooi en vooral die oppervlakte! Met folie gedaan?
Anyway, klopt het dat ik GEEN richtingsroeren en hoogteroer zie, dus je m slechts aan stuurt met de beide ailerons en m dan mixt als een wing???

Neen hoor ! er is wel degelijk een richtings-en hoogteroer...de hoogteroerservo zit nog steeds achter de motor in de gondel . De richtingsroerservo zit onder de bovenste afdekking evenals de rolroerservo's en ontvanger . De regelaar zit onder de vleugel, in de boot zullen we maar zeggen...
Hij is gespoten met Styro-colors ( de kleine spuitbusjes )
Als spuitmal had ik bij een doe-het-zelfzaak een stuk afvalrooster gekocht met allemaal gaatjes in , vandaar die look :D >>>> gaat lekker snel dat spuiten :idea:

Laatst bewerkt:
Vanmiddag even een keycam op de Polaris geplaatst...
Moet eerst nog experimenteren met Windows Moviemaker :oops:

Laatst bewerkt:
Mooi! Jaloers op dat mooie sneeuw nog. Zondag wilde ik ook een rondje, maar het sneeuw was zo scherp als een bandschuurmachine met de grofste korrel... ;)... Dus maar niet aan gewaagd... Klonk ook niet goed als je hem er alleen al op legde.

De sneeuw was hier ook erg hard geworden, zoals je zei net grof schuurpapier.

Misschien morgen de Saphira eens testen
full

Geen schade aan de onderkant van je Polaris dan? Of zit er ruim tape onder? (bij mij namelijk niet, alleen laagje PU lak). Bij de andere een laagje epoxy, maar ook alleen bedoeld om buiklandingen op gras te weerstaan.

Back