Polaris bouwverslagje

ik zit er ook aan te denken om er een te bouwen, een depron kistje vliegen is al weer wat jaren geleden.
heb nog een hoop spul liggen van vrogger inclusief 10 platen 80x120 6 mm depron en hoef alleen maar carbon en epoxy te halen.
heb alleen geen 2260kv motor meer maar dacht er aan om hem terug te schalen naar ongeveer 75% en dan een 1450kv fietsbel er op te bouwen aangezien ik er nog een stuk of 3 van die motors heb.
iemand een idee of de fietsbel genoeg vermogen levert met een 6x5 prop of zal ik er toch maar een ander motortje gaan bestellen?
als accu zat ik te denken aan een 2s 800mah lipo
 
Ziet er goed uit Niels! Daar ga je nog wel heel wat plezier van hebben.
Is dat trouwens bij dat Landal park in Oostmahorn?


Haha ja goed gezien!

Ik heb het laatste moment nog snel gebouwd om hem deze vakantie mee te nemen!
Water zat ( beetje te veel op het moment zelfs.... En de wind helpt ook niet mee)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi, eerdaags even bestellen :)
heb alles liggen behalve de motor en dacht net even de tekening uit te printen was eerst de marge eerst niet goed en nu de inkt op.
morgen inkt halen en beginnen met snijden.

benieuwd of ik nog een beetje kan vliegen na een paar jaar niet gevlogen te hebben.
 
Met de Polaris kan het niet fout gaan , toestel vliegt erg gemakkelijk. Ik zou de tekening gewoon even ''laten'' printen. Voor een paar euro heb je dan gewoon een complete tekening en zit je niet te toppen met losse velletjes.

Delen met action lijmspray op het depron bevestigen ( lichtjes spuiten , eerst 5min drogen , dan plakken). Voor het uitsnijden gebruik ik een balsa stripper van master airscrew. Zo snijd je altijd op 90° mesje 6mm laten uitsteken en zo schuin mogelijk monteren.

12439.jpg



Mvg,

Bart
 

Bijlagen

ik snee het depron altijd met een blokje hardhoud waar ik het mesje met een schroefje op vastgezet had.
werkt inderdaad perfect maar waar ik die gelaten heb weet ik niet.
heb de tekeningen inmiddels kunnen printen, oude laser printer van zolder gehaald en nu kloppen de plans wel.
laatste keer a0 laten printen koste me bijna 30 euro hier dus doe ik niet meer.
andere opties zijn er lokaal niet.

straks even de plans plakken sealen en uitknippen dan heb ik hem morgen wel gebouwd en misschien dat ik even snel naar hangar ga om te kijken of daar een geschikte motor te vinden is.
zat motoren maar meeste is een maatje te groot of 3800kv
 
bij hangar een geschikte motor prop en carbon gehaald
is wel een binnenloper geworden dus de motorgondel maak ik een centimeter of 3 langer en moet iets verzinnen wat betreft koeling.
maar de boel is uitgesneden en ben begonnen met lijmen.
leuk model maar wel een hoop onderdelen:confused:
 
ik had nog een set met 30 amp hobbyking esc's liggen dus daar gebruik ik er een van
na overleg besloten een daimond IL-3825 v3 icm een 5,3x5,3 graupner electro prop.
accu word een 3s 1800mah daimond lipo.
schijnt een goede en geteste setup er voor te zijn.
als lijm gebruik ik voornamelijk uhu por en op de structurele delen 5minuten epoxy.
motorgondel ga ik toch anders doen, kort hem iets in en monteer de motor via de gaten aan de achterkant van de motor met wat ruimte tussen het motorschot en motor zodat ik geen koel problemen krijg.
ook is de motor te dik om in de gondel te plaatsen.

straks even wat 30 minuten epoxy met depron schuurstof aanmaken en het koolstof in de vleugel te lijmen en als dat ligt te drogen de staart afmaken.
ik lijm buis en 1x5mm strip in de vleugel.
maak daarna ook even fotos :)
 
valt me vies tegen om hem te bouwen, beetje lang geleden dat ik een model gemaakt heb.
zal niet de mooiste worden maar heb perfect folie om de lelijke hoeken af te werken.
staart delen zijn zo goed als klaar en de vleugel is voozien van carbon dus het schiet op.

heb fotos gemaakt maar kan met de tablet geen links kopieren die zal ik morgen met de pc wel plaatsen.
 
staart inmiddels moet ik helaas opnieuw maken nadat ik een domme fout gemaakt heb en de verkeerde gondel er op gelijmd heb en de motor er niet in past.
zo staat die er nu bij.
IMG_20150730_22819.jpg


proefpassen van de staart welke ik overnieuw moet maken.
bovenkant van de vleugel is nog niet verlijmd.
IMG_20150730_54115.jpg


lijmen van de dubro pushrod kopjes.
epoxy is niet goed uitgehard en denk dat ik ze overnieuw moet maken.
schroeven waren tbv hoogte en om te voorkomen dat de epoxy er aan de onderkant uit lekte.
overigens is dat het eerder besproken blokje met mes in de veilige stan.
IMG_20150730_32650.jpg


deze motor komt er in
IMG_20150730_247.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net nog even gevlogen met de polaris, het was helemaal windstil, wat een super gaaf vliegtuig!


Inmiddels is mijn fpv setje ook bijna klaar!
25082897729274510f3c1d160bbe52c4.jpg


Epoxy/glas kapje waar de servo met camera voor headtracking en de zender op zit!



2a052daf363b946406819200cef34fbe.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste medeforummers en Polaris fans...
Ik heb er in totaal ook een vijftal gebouwd, er kruipt best wel véél werk in .
Ik kocht mij nu bij Hobbyking de Skipper , een ARF toestel ( copy van de polaris ) Het is eigenlijk een kompleet ready-to-fly toestel. Op een kwartiertje ben je ermee aan het vliegen. Alles zit er reeds in : motor, regelaar, servo's , enz.
Het enige wat je zelf moet doen is hem monteren , ontvanger en lipo plaatsen.
Vliegt prima !!! Zeker voor de all in prijs van een goede 114 euro bij het Eurowarehouse van HK .
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=51316
 
ik ontvang zojuist een melding dat er een post van mij verwijderd zou zijn uit dit draadje. Ik zou graag willen weten welke post en waarom. Dit aangezien het al erg lang is geleden dat ik hier iets heb gepost. #confused , rare gang van zaken . . .

Mvg,

Bart

1.jpg
 
Zelf ook de 70% Polaris gebouwd, toch een beetje te klein als water te onrustig is, toch liever de 100% versie. Skipper van Hobbyking (normaal of XL versie) is een leuke, goedkope en sneller vervanger !
 
Back
Top