Politie gebruikt robot heli met camera

Ik hoor net dat een baan bij de politie ineens een stuk aantrekkelijker is geworden... "Heb je een auto van de zaak?" "Nee man, een heli ;)"

En wij moeten alles maar veilig doen , niet boven mensen vliegen enz enz , en zij mogen dat weer wel .
Het blijft RC spul , dus defect kan t altijd gaan .
Ben benieuwd wanneer de 1e crash ermee is .

In 2006 liet Frits hem al zien:

9juli_pict1282.jpg

9juli_pict1287.jpg

9juli_pict1288.jpg

9juli_pict1290.jpg

ik heb er iets over gelezen.
vliegen ze nou op het camera zicht ? dus sturen terwijl je naar een monitor kijkt ?
waar ik het gelezen heb , stond dat ie 60000 euro kost .

prijzen verschillen natuurlijk :)

vliegen puur op cam lijkt me erg lastig, landen op dat kleine plekje ergens op het scherm? Die vindt je nooit meer terug :)

Dat ding is rots stabiel.
Hier zie je dat Frits dat ding weg trekt.
9juli_pict1286.jpg

Zodra hij hem los liet vloog hij weer automatisch terug naar de locatie waar hij hem vandaan had geplukt.
ZONDER te sturen.

Hoe slim de electronica ook is, als de maximumsnelheid 30-35 km/h is komt hij net aan tegen een zwakke windkracht 4 in, maar een zwakke windkracht 5 lukt dan al niet meer...
Wel kudo's voor de implementatie dan, als tie zonder input op hetzelfde plekkie terugkomt...

Nou vind ik al dat de politie de lucht niet waard is die ze inademen.!
doen ze ook nog zoiets Pffff hopelijk zitten ze op 35mhz en kunnen we ze uit de lucht halen.!

Elke modelbouwer die zich hier voor leent zou onthoofd moeten worden.

:sniper:

Politie mans grootste vijand.!

Hoi Fonziebear,

even off topic :

misschien over het hoofd gezien dat er onder de heli-piloten misschien ook wel politie-agenten zitten ?? ;)

Grtz,
Dirk

Back