Poll: meld hier storingen op 2.4Ghz

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
lachwekkend hier.

Corne, denk je echt dat je de enige bent met digitale servo's en Spektrum ontvanger ?

Zoals al gezegt, Meet de spanning eens onder belasting, als hij onder de 3.3 volt schiet heb je je probleem. Het kan ook nog wel eens zijn dat je ontvanger kapot is ??????

> Laatst 9 crashes op 1 avond waarvan 8 Spektrum.
En dat is allemaal de schuld van Spektrum natuurlijk,
Dat mensen geen goed stroom voorziening in hun vliegtuigen monteren is natuurlijk de schuld van Spektrum, Dat mensen stuur fouten maken is de schuld van Spektrum. Dat mensen parkfly ontvanger gebruiken voor full range is de schuld van Spektrum, of niet/

Hier +- 600 vluchten met Spektrum zonder storing met AR6100, AR7000, AR9100, AR6400, in kisten van 34 cm tot 2.2 meter. Bijna alles metale en titanium tandwielen

Even voor de duidelijkheid ik vlieg op het moment nog steeds met DSM2 en niet met DSMX. Ik heb er nog geen vertrouwen in dat het allemaal functioneerd zoals het hoort en ik ga ook niet mijn 2.7 meter Sbach testen voor Spektrum, laat dat andere maar doen :-). Volgende winter zal ik hem pas waarschijnlijk updaten dan zijn alle kinderziektes er wel uit. :-)

Bart

99% van de storingen bij spectrum gebruikers zit hem in de voeding en of te hoge amperage verbruik in de servo's .tegen de tijd dat alle servo's in gebruik onder last meer als 2,8 ampere gebruiken zul je toch eens moeten gaan denken aan of analoge servo's of een powerbox .

> Laatst 9 crashes op 1 avond waarvan 8 Spektrum.
En dat is allemaal de schuld van Spektrum natuurlijk,

Zeker, waren allemaal storingen. Is ook vorig jaar gebeurt bij een 3d event. Ik zal even moeten opzoeken welke dat was. Zou onderzocht worden, nooit meer iets gehoord.

Verder, niet elke heeft het. Ik ken mensen die probleemloos met de dx8 vliegen. Ook ken ik ze waarbij de servos vanzelf bewegen. Dit is ook te zien in het menu. Laatst dus een heli ongewilt inverted...

tegen de tijd dat alle servo's in gebruik onder last meer als 2,8 ampere gebruiken zul je toch eens moeten gaan denken aan of analoge servo's of een powerbox .
Dan zou ik toch maar eens naar een ander merk gaan kijken :yes:

Maar bij een funjet meer als 2,8A? dat geloof ik niet :nooo:

Dan zou ik toch maar eens naar een ander merk gaan kijken :yes:

Maar bij een funjet meer als 2,8A? dat geloof ik niet :nooo:

Wel kompleet quoten dan .
dan heb je een voedingsprobleem naar je ontvanger.

2,8 is al een veilige marge . bec voeding van een regelaar is meestal max 3 ampere ,dus vandaar de 2,8 ampere . kom je verder dan 2,8ampere zal de ontvanger dus uitgeschakeld worden omdat de bec max 3 ampere levert . simpel toch ?

en als de accu wat te krap bemeten is naar de vraag van de motor krijg je ook een spanningsval , heb je geen lipocutoff ingeschakeld zal je ontvanger ook wat probleempjeskunnen verkrijgen .en hoe zit het met de solderingen , vaak is dit ook bagger gedaan .

echt bij 99% van de "storingen " met 2,4 ghz is het bouwers error . blijft er 1 % over wat er daadwerkelijk in je systeem kan zitten (verkeerd gezet stekkertje bij de fabrikant ,ingebouwde kabelbreuk heet dat )

niet alle modlbouwers kijken naar de belasting over de ontvanger of wat de bec kan leveren . daarom ook naar de max ampere's kijken van de servo's , middels dit je vervangins weerstand uitrekenen en daaruit je amperes , kom je hier al op 2,8 ampere uit ,aparte ontvanger accu nemen of een zwaardere bec via de lipo stekker .

vaak gaat het goed omdat men niet in de buurt van die grenzen komt .
maar het kan ook net zo goed een foute soldering zijn , slechte isolatie . ontvanger naast de regelaar doet het ook leuk .of de ontvanger plat tegen de accu aan (inductie spanningen zijn zo fijn )

of de ontvanger heeft al een crash gehad , testen op de grond alles werkt, ga je vliegen wordt het ietsje warmer ,printbreukje en voila storing .

een zogenaamde storing zit vaak in die rottige hoekjes ,die met goed controleren en logisch nadenken goed zijn te voorkomen . ik kan er naast zitten wat procenten betreft ,maar het zal niet veel zijn .
en overtrek wordt ook vaak als storing geroepen

Laatst bewerkt:
> Naar bij een funjet meer als 2,8A? dat geloof ik niet

Maar bij mijn 2.2 Extra haal ik dat makkelijk, heb gemeten dat piek iets van
2.2 A was op 1 servo. En heb 1 kapotte servo gehad die meer dan 10A door
ontvanger heen trok, en nog steeds landen. Alles werkte langzaam, maar het
vloog nog steeds, geen brownout dus. En dit allemaal zonder powerboxen of wat dan ook. ZOrg gewoon dat je veel vermogen kan leveren en je hebt niet makkelijk problemen. Dit alles kan ook bij Fastt gebeuren, maar je hebt iets meer ruimten om dat de brownout voltage iets lager ligt.

Het op en neer jengelen, met de DX8 is herkend en was een bug, zover ik
daarover gelezen heb. Zie dit dus ook niet. Of het dan storing is laat ik in
het midden :-).

DSM2 is het meest verkochte 2.4 systeem in de wereld en dat zal nooit zo
geweest zijn als alles met bosjes uit de lucht valt.

dx8 een bug ,wist ik niet ,maar als dat zo is zal spectrum er ook een terugroep actie over doen net zoals bij de dx6i.

Ik kan het niet meer vinden, ik dacht het ergens op RCgroups gelezen te hebben. Je kunt je DX8 gewoon zelf updaten via de memory kaart, ik zit op 1.04. Ik probeer alleen de files te vinden bij spektrum maar dat lukt e ook niet :-(

Dat jitteren kun je niet als een storing zien van het 2.4 Ghz systeem, die verteld de ontvanger gewoon dat hij mee moet jitteren :-)

Bart,

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor. Hoe storings gevoelig is een futaba fasst systeem voor bomen? Ik vlieg namelijk wel eens ooit volgas met een 2.8M kist meskant achter de bomen langs. Kan dit kwaad>?

Bij alle 2.4 systemen willen de antennes "zichtcontact" hebben. Staat er tussen de antennes een boom, dan is er geen zichtcontact wat kan leiden tot het verbreken van de verbinding tussen zender en ontvanger.

Bomen

Het is zeer onverstandig achter bomen langs te vliegen. Een belangrijke reden is dat 2.4GHz heel erg geabsorbeerd wordt door water (dat is ook de reden dat een magnetron op 2.37GHz werkt).
Zoals bekend mag zijn bevatten boomen en met name boom bladeren water. De ontvangst zal daardoor erg afnemen.

Het beste systeem om achter bomen langs te vliegen is 27 en 35MHz. Het is aangetoond dat rond de 30MHz veel reflecties in hogere luchtlagen plaatsvinden, en er dus automatisch signaal over de bomen heen gaat. Het is echter niet zo dat het verschil heel erg groot zal zijn, want het signaal moet nogal ver omhoog voordat het de reflectieve laag tegen komt (en is daardoor zowizo al heel erg verzwakt). En door de langer weg die het signaal moet afleggen ontstaan er fase verschillen waardoor het signaal in plaats van versterkt, ook verzwakt zou kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Back