Poll: meld hier storingen op 2.4Ghz

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Hahahahh super!

Ha, ik ben al een klein graupner helietje kwijt geraakt op die manier....
Hij vloog steeds verder en werd als maar kleiner en kleiner......
Nooit niet meer gevonden........
Dus ehhhh dat ga ik niet nog eens proberen ;)

2,4 Ghz

Hoi 2,4ghz gebruikers

Ik vraag me af of dit wel een eerlijk onderzoek is want de stroring kan twee oorzaken hebben,
het al dan niet goed functioneren van de aperatuur ,of dat de ontvanger wel op de juiste manier is ingebouwd , dus waar komt de storing dan vandaan en moet je die dan mee tellen in het onderzoek ?
Zo kan dit onderzoekje de verschilende merken anders uit de bus komen.

Zelf gebruik ik een FUTABA T7C zender met R61FS ontvangers in 2 elektro heli's en in 1 elektrozwever van april dit jaar zonder problemen op div. locaties zelf in Frankrijk.

groetjes JF

Nee dit is zeker geen 'eerlijk onderzoek' of een superbetrouwbaar iets.

Mensen klikken verkeerd, te vaak of te weinig, enz. En zoals je zelf al aangeeft, van geen enkele storing hier gemeld staat vast of het daadwerkelijk een storing van het 2.4Ghz systeem betreft, of dat het eigenlijk gewoon 'user-error' is. Hoezo mag je die antennetjes niet in een carbon buisje wegwerken? ;)

Je moet het dus met een korrel zout nemen, maar het is wel een leuke indicatie plus gelijk ook een bewijs dat ook 2.4Ghz niet storingsvrij is.

als je dit onderzoek hanteerd als wie het op het moment het beste doet geeft het een vrij goede indicatie. Je moet namelijk niet kijken naar de abosolute getallen maar naar de verhouden "geen storing" wel "storing". de fouten die je noemt worden namelijk bij alle systemen gemaakt.

en ik kan maar 1 ding beamen en dat is dat ik in 2 electros,1 benzine en 1 metanol kist, alle met andere onvangers, de spectrum DX7 het nog steeds zeer goed doet zonder storing. En ik heb maar 1 keer geklikt op geen storing met spectrum :-)

Bart,

Okee, je mag hier geen al te stringente conclusies aan verbinden. Maar toch...

Als ik naar de huidige stand van de poll kijk, (verandert er nog wel iets aan?) valt me op dat het aantal FASST en het aantal Spektrum gebruikers (de twee meest gebruikte merken) zich verhoudt als 5:4 (20% meer FASST gebruikers), terwijl er met FASST het dubbele aantal storingen wordt gemeld.
Als je dan nog bedenkt dat sommige Spektrum "storingen" het gevolg zijn van het gebruik van parkflyer ontvangers bij grote afstanden (hoeveel van dat soort "storingen" zijn in de poll terecht gekomen??) dan lijkt de betrouwbaarheidsbalans wel erg ver naar Spektrum door te slaan...

Spektrum :yes: yeah :yes:

(maar je kunt ook zeggen dat er erg veel Fasst gebruikers niet reageren omdat ze geen problemen hebben)

Laatst bewerkt:
Voor alle systemen geldt dat het begrip "storing" nogal breed is.
Ale vele malen heb ik gelezen dat er eerst sprake was van "storing" terwijl bij nader inzien er een probleem was met de inbouw, de stroomvoorziening of mechanische problemen.

Daarbij komt dat handleidingen vaak niet of slecht worden gelezen.

Een fabrikant van welk systeem dan er niets aan doen als bovenstaande problemen optreden, maar het is de zend -en ontvangstapparatuur die niet deugt!!!

Ik vind het jammer, dat de poll anoniem is en dat men bij problemen niet verplicht is een korte omschrijving te geven. Er zou dan wat beter zicht zijn op wat er aan de hand is. Tevens of er wel eerlijk wordt geantwoord en of het wel allemaal modelvliegers zijn, die antwoorden.
Ik vind de score van problemen namelijk onverwacht hoog als ik zie hoeveel er is gereageerd. Ook als ik incalculeer, dat tevreden lieden zich niet of nauwelijks laten horen. Het stemt voor zowel Spektrum als FASST namelijk totaal niet overeen met het klachtenstroompje, dat de servicedienst bereikt. Van de overige systemen heb ik alleen zicht op Kyosho's 2,4 GHz modellen, dus dat weet ik verder niet.
De poll registreert de ip-adressen. Worden die ook opgeslagen? Anders kun je meerdere keren stemmen, zoals iemand al eerder beweerde.

Zelf heb ik onbedoeld vermeld, dat ik problemen heb gehad met andere 2,4 GHz systemen. Die heb ik overigens wel voor reparatie gehad, maar dat wil niet zeggen, dat ik daar problemen mee had ;).
Nu beschouw ik mijzelf als regel toch wel tot de serieuze groep van forumers, maar als ik de poll al fout heb ingevuld verwacht ik, dat anderen dat ook hebben gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de indruk dat iemand de boel een beetje loopt te belazeren hier, gezien het feit dat FASST veruit bovenaan staat terwijl er textueel geen enkele omschrijving is van een storing met FASST. Verder zijn de 'FASST' storingen ineens vanuit eigenlijk het niets gaan groeien, terwijl dit topic helemaal niet actief was op dat moment.

Die poll staat in principe niet toe dat je meerdere keren stemt vanaf 1 IP adres, maar ja, als je bv. bij iedereen waar je wel eens achter de computer zit, gaat stemmen, oid..

Het is een standaard-pollscript, bedoelt voor simpele, niet belangrijke polls, je moet er dus zeker niet teveel waarde aan hechten.

Polls maken waarbij je tekst etc. moet invoeren, lijkt mij meer iets voor de fabrikant als die daar serieus onderzoek naar wil doen. Dit is geen serieus onderzoek.

Uiteraard is dit geen serieus onderzoek. Zo was het vermoedelijk ook niet bedoeld.

Met de polls, die hier op het forum zijn aangemaakt, zijn er, waarbij je kunt zien wie er heeft gestemd en waarvoor. In zo'n geval zou je een stuk tekst kunnen vragen als motivatie van de keuze.

Ik heb opzettelijk gekozen voor een poll waarbij derden niet kunnen zien wie er gestemd hebben. Ik heb op dit forum zelf al meerdere malen gehad dat ik een PB kreeg naar aanleiding van een stem in een poll. Dat is voor mij een reden om niet meer te stemmen bij dergelijke polls.

Verder maakt het voor het doeleinde wat ik voor ogen had toen ik de poll aanmaakte, niet zo heel veel uit dat hij niet 100% correct is.

Het ging mij om de bewustwording dat 2.4Ghz helemaal niet het ei van columbus is waarmee alle storingen zijn opgelost. Dat is wel vaak hoe het ten onrechte gepresenteerd wordt. Dat er ook op 2.4Ghz storingen zijn, is met deze poll wel degelijk aangetoond. Ook dat de storingen zich bij alle systemen voordoen.

Het ging mij om de bewustwording dat 2.4Ghz helemaal niet het ei van columbus is waarmee alle storingen zijn opgelost. Dat is wel vaak hoe het ten onrechte gepresenteerd wordt. Dat er ook op 2.4Ghz storingen zijn, is met deze poll wel degelijk aangetoond. Ook dat de storingen zich bij alle systemen voordoen.
Dat ben ik dus voor de volle 100% met je eens. Ik heb in diverse draadjes al meerdere keren opgemerkt dat ook de 2,4GHz gestoord kan worden en dus ook zal worden. De verkoopverhaaltjes dat storingen nu tot het verleden behoren zijn gewoon totaal onjuist.
Persoonlijk vind ik het een vorm van bedrog want er zijn veel mensen die het geloven en om die reden die apparatuur aanschaffen. Na verloop van tijd komen ze dan tot de ontdekking dat ze bedatzoot zijn.

Kleine update: nog steeds geen storing, en zeker over de 200 vluchten gemaakt als ik naar de streepjes op mijn accu's kijk. (fasst)

Wat betreft het wondermiddel tegen alle storing, daar ga ik ook niet van uit. De verminderde storingsgevoeligheid is ook zeker niet het fijnste aan 2,4. Het fijnste is overal en altijd zonder enige zorgen je zender aan kunnen doen, je weet niet hoe fijn dat is als je regelmatig om evenementen en wedstrijden enz vliegt.

laatst met 3 man op het veld en toen kwam de 4e: waarom staat het knijperbord er nog niet? 2,4!

Nou ik heb ook spektrum en ik heb wel problemen, die op 35 Mhz iig niet aan de orde zijn.

Daaroor heeft mijn funjet nog steeds niet gevlogen...en hij ligt er al even, vanalles geprobeerd om de storing uit te sluiten en er rest dus ook nog maar 1 conclusie:

Namelijk storing op de ontvanger van een digitale servo met metal gear.
Dus ik moet denk ik maar even gaan klagen bij HK dat ze meer DS op voorraad moeten gaan nemen met plastic tandwielen.....ze zijn helaas bijna allemaal met metal gear...

Digitale servos..
Corne, echt electrische wielbel stroringen,
of kan de bec de digi servo's niet bijbenen?

Volgens mij slaan de uitslagen nergens op. Je kan het ook zo intrepeteren:

Fastt meld meer storingen omdat die meer achter de pc kunnen zitten. Spektrum heeft daar geen tijd voor, die is aan het repareren :yes:

Feit blijft dat er met Fasst haast nooit problemen zijn die niet kunnen worden terug geleid naar de electronica (becs zonder koppelmodules) motor draden niet gescheiden. Slechte interne becs, defecte servos, verkeerde motor timing - pwm Enz

Ik voeg probleemloos op fasst toe want na meer dan 500 vluchten nergens last van. Vliegmaten met spektrum zie ik regelmatig in storing schieten. Laatst 9 crashes op 1 avond waarvan 8 spektrum. Fasst was ook in overvloed aanwezig, geen problemen.

Laatst bewerkt:
Back