Post hier je zelfgemaakte CNC werkstukken

Mooi gemaakt heb je het printje ook zelf gemaakt.

Gert-Jan

Nee dat dan niet, dit heb ik kant en klaar gekocht.

Mooi allemaal wat met een cnc machine kan maken. Zo kan men elkaar mooi op ideeen brengen.
Zal ik anders alle foto´s in het eerste berichtje plaatsen als een overzicht.

Mvg,

Rik,

Ik zie dat je de rondingen niet super glad hebt afgewerkt zou dit invloed hebben op de werking ?

Gert-Jan

Ik verwacht het niet, hij moet nog altijd getest worden...

Vandaag nieuwe moerhouder gemaakt voor de y-as, deze gaf naar wat ik verwacht nog 0.1 mm backlash.

Gr. rik

Mijn meer jaren winterproject.
een 5 cilinder stermotor vanaf tekeningen uit de FMT.
Er worden er 2 tegelijk gemaakt. Zodra de motoren klaar zijn beginnen we aan de toestellen.

Foto-3FRWWVKJ.jpg

Foto-8PLKTMGF.jpg

Foto-V7N7HSCL.jpg

Foto-EUIQLBTM.jpg

Wat moeten we nog doen?
klepjes afsteken.
Zuigers draaien en frezen
cilinders draaien.
koppen frezen.
nokkenasstelsel draaien en frezen.

Alles is cnc draai en freeswerk.

Mijn meer jaren winterproject.
een 5 cilinder stermotor vanaf tekeningen uit de FMT.
Er worden er 2 tegelijk gemaakt. Zodra de motoren klaar zijn beginnen we aan de toestellen.

wow... zou tof zijn om daar een volledig bouwverslag van te zien ...... (hint hint).

Cor

Hoi,

CNC is makkelijk maar dat heeft/kan niet iedereen thuis(of elders). Conventioneel is dan de uitkomst. De motoren in onderstaande link zijn thuis gemaakt op conventionele machines.

m.vr.gr.

stermotor.nl

Hallo,

Met wat tips van RoboCNC ben ik weer een stapje verder. Nu nog eens 3D proberen!!!. ik ben zeer tevreden met het resultaat. Er zit per bord ongeveer een uur werk in.
Mijn site natuurlijk (-:
Naambord6.jpg

En een voor een collega van mij die een oude brommer als hobby heeft.
kreidler.jpg

Mvg,

heb even de tritops gelaserd in karton, staan nog wel wat leuke in al is de kwaliteit over het algemeen belabberd. Maar ja, wel gratis. De 2D flesopener haai vond ik wel leuk, ik heb al een aantal plexi flesopeners nu :)

Ik heb pas met me nieuwe machine de eiffeltoren die ook op die website staat gemaakt.

Hij is 56cm groot.
eiffeltower.png

Ook die vlieg is trouwens een succes bij de kids. Voor iedereen die denkt, he? Dat logo herken is, het is een weller soldeerstation, dan kan je een beetje zien hoe klein die vlieg is(heel klein..)
3D_FLY.jpg

De sprinkhaan die ik van daar gemaakt heb is helaas wat minder.

Zal ik dan ook maar eens wat "Vruchten" van mijn machine posten?

IMG_0255.jpg

Dit is het laatste klusje.. een setje Minilite wielen schaal 1:24, voor onder een Lotus Europa.. de originele wielen van de Lotus vond ik niet om aan te gluren..

Gefreesd van Cibatool, en gespoten met Alclad Polished Aluminium

Euh nee. Het aluminium blok blijft gewoon zitten, en je kan met 1 imbusbout de kress inklemmen. Het is dezelfde handeling die je normaal moet doen bij een haase cnc.

Hallo,

Ik heb inmiddels al verschillende versies gemaakt van mijn LED voet om tot dit resultaat te komen. Het is een eikenhouten voet geworden (in de olie gezet) met led verlichting en aansluiting voor een stekker. Dit alles werkt op 12 volt. Wil ook nog een versie maken om aan te sluiten op een USB uitgang. Uiteraard kunnen er verschillende kleuren gebruikt worden.

BMW logo4.jpg

Zundapp3.jpg

Zundapp4.jpg

Mvg,

Back