Postings van voor eind november niet meer te editen

Ik vind de behoorlijk ingrijpende inperking van gebruikersvrijheid nog het grootste bezwaar.

Maar goed, ik zal eens kijken of ik nog het één en ander aangepast wil hebben, en roep de rest op hetzelfde te doen.

kan dit zsm veranderd worden?

Extratje of niet, dat is geen reden om het maar slecht te laten werken ;) Haal het dan compleet weg.

Dat is zeker beroerd.
Het wordt er weer niet leuker op al begrijp ik het wel.

Of je staat open voor een suggestie die gebruiksvriendelijker voor de users is en ook voor de mods beter werkt.

kennelijk willen eerst merken dat het niet werkt ipv er van tevoren over na te denken....

Maar goed, ik zal eens kijken of ik nog het één en ander aangepast wil hebben, en roep de rest op hetzelfde te doen.
Even afgezien van of dit een goede verandering zou zijn of niet (persoonlijk krijg ik ook het gevoel dat er toch meer haken en ogen aanzitten dan het forumbeheer zich had gerealiseerd), sta ik toch elke keer weer versteld van de toon die sommigen denken te moeten aanslaan.
Voor zover ik weet is het forum nog steeds een prive-project van Robert. Als jullie denken het beter te kunnen...

Suggesties zijn prima natuurlijk maar laten we het niet meteen te moeilijk bedenken. Er zijn maar een paar gevallen dat er wat aangepast moet worden, ook dat is goed te overzien. Maar, waarom niet een andere manier van posten kiezen? Soms veranderd er wat in de wereld en moet je je daarop aanpassen.

Laten we nu niet meteen beginnen te klagen maar gewoon eens kijken waar we tegen aan lopen en dan zien of we iets moeten aanpassen.

Een startpost aanpassen zie ik niet elke dag gebeuren. Gebeurt dat eens in de maand? Kan een mod toch makkelijk doen?

En ja, we hebben er best over nagedacht en weten de voor en nadelen ook. En er toch voor gekozen. blijkbaar zitten er dus ook meer voordelen aan in onze ogen. Maar geloof het of niet, wij zijn ook gewoon mensen en kunnen het fout hebben. (Gedeeltelijk) Terug draaien kan dan toch ook? Lijkt me niet iets waar we ons zo druk over moeten maken.

Dat is voor mij de reden dat ik hier geen bouwdraadjes meer post. Ik wil zelf bepalen wat ik daar schrijf, verwijder, aanpas, reageer etc. Daar hoord geen keurslijf omheen met veel regels en een paar Mods die alles nauwlettend in de gaten houden. Ook het zoekraken van fotos in de draadjes word niet gewaardeerd. Ik begrijp dat het kan voorkomen echter hoe bedrijfszeker is daarmee het forum?

Dat is voor mij de reden dat ik hier geen bouwdraadjes meer post. Ik wil zelf bepalen wat ik daar schrijf, verwijder, aanpas, reageer etc. Daar hoord geen keurslijf omheen met veel regels en een paar Mods die alles nauwlettend in de gaten houden. Ook het zoekraken van fotos in de draadjes word niet gewaardeerd. Ik begrijp dat het kan voorkomen echter hoe bedrijfszeker is daarmee het forum?

Helemaal mee eens... Ik vind het ook niet echt een super aanpassing.

Hebben ze op rcgroups ook eens gehad..... Daar mag een verkoper nu heel t topic zelf.modden, zegt genoeg lijkt me...

Hang maar een enquette aan dit draadje ;)

Wel editten tegen niet editten, ik denk het resultaat al wel in te kunnen schatten.....;)

Wat is eigenlijk het grote probleem van mensen die postings van zichzelf weghalen?

Als mensen ervoor kiezen hun uitingen niet meer in het openbaar te willen hebben, en alles wordt door de mods weer teruggezet (ik begrijp dat de mods daar veel werk aan hebben), kan dat zomaar? Ik heb daar eigenlijk wel een probleem mee. Ook als draadjes minder goed leesbaar worden met verwijderde postings kan je een gebruiker denk ik niet dwingen om zijn uitingen te laten staan. Waarom moeten die verwijderde postings zonodig worden teruggezet?

Ik zou graag zien dat men eigen postings weer kan editen, ook als dat verwijdering van de inhoud inhoudt.

Dat is voor mij de reden dat ik hier geen bouwdraadjes meer post. ...
Draadjes in het bouwforum kun je zelf edittene/moderen. Maar ook daar is misbruik van te maken, zodanig zelfs dat vier mensen (als negatievelingen betiteld) schreven dat ze geen tips/adviezen in dat draadje meer zouden geven.

Laatst bewerkt:

Dat gezeur over de verdwenen foto's moet eens ophouden nu. Bertus begon het weer aan te zwengelen maar het moet maar eens over zijn. Dit is helaas in het verleden een keer gebeurd omdat foto's extern werden gehost. Robert heeft toen besloten om die dingen zelf te hosten zodat dit niet meer voor kan komen. Helaas als mensen foto's zelf ergens extern hosten dan kan Robert daar niets aan doen. De mogelijkheid om uitgebreid foto's hier te plaatsen en simpel te koppelen aan je post is inmiddels al lange tijd aanwezig.

Verder staat het je vrij om iets te plaatsen of niet natuurlijk, daar is het een forum voor.

Wat is eigenlijk het grote probleem van mensen die postings van zichzelf weghalen?

Als mensen ervoor kiezen hun uitingen niet meer in het openbaar te willen hebben, en alles wordt door de mods weer teruggezet (ik begrijp dat de mods daar veel werk aan hebben), kan dat zomaar? Ik heb daar eigenlijk wel een probleem mee. Ook als draadjes minder goed leesbaar worden met verwijderde postings kan je een gebruiker denk ik niet dwingen om zijn uitingen te laten staan. Waarom moeten die verwijderde postings zonodig worden teruggezet?

Ik zou graag zien dat men eigen postings weer kan editen, ook als dat verwijdering van de inhoud inhoudt.

Ja, dat kan zomaar. Als jij iets post op het forum dan zet je dat openbaar neer. Zodra je posts in een draadje weg gaat halen wordt het draadje niet meer leesbaar. Het forumbeheer heeft dan het recht om deze terug te plaatsen. Niet alleen op dit forum maar dat is overal zo.

Interessant leesvoer
Regels voor forumsites @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet

En dit staat ook expliciet in de forumregels.

Modelbouwforum.nl - Regels & voorwaarden
Het is niet toegestaan om uw postings te verwijderen

@Micropuller:

1. Indien er impopulaire maatregelen getroffen worden, kun je kritiek verwachten. Over het algemeen kan een beheerder / Mod daar goed tegen. Deze kritiek zegt niets over het wel- of niet hebben van respect voor een beheerder of mod. Het wel of net commercieel zijn van een site doet hier in het geheel niet ter zake.

2. Richt je frustratie liever op die lieden die zo onsportief om hun complete historie weg te editten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, ik weet even niet precies hoe ik bovenstaande post moet interpreteren (maar ik krijg het idee dat dat ook de bedoeling is)

Klopt. is 2 delig...
Als de ene nu even probeert, dat de tekst moraalridder, wellicht niet kwetsend bedoelt was...

Als de ander nu even zijn bericht nu goed leest, zie je dat er iets ge-edit is in het bericht door een mede mod. Die leert hopenlijk daar weer iets uit.

Samen kunnen jullie nog nadenken over de 10 secondenregel ;), of de keus om niet te reageren ;)

Enfin dit gaat weer wat offtopic....

En wederom bekruipt mij het gevoel dat er meer / andere dingen bedoeld worden dan er daadwerkelijk worden opgeschreven. Ik zal er maar niet verder op ingaan. Dat is dan in ieder geval gelukt.

Ik kan je verzekeren dat dat bij mij niet zo is..
Ik bedoel er niets meer, of minder, mee dan dat ik in de voorgaande post(s) getyped heb.
Tja, en ben je het daarmee niet eens,dan houd het voor mij op, meer dan dit, kan ik niet doen.

Maar goed dit gezegd te hebben, laten we aub ontopic blijven....

Buiten deze onzin wat jullie hierboven allemaal uitkramen is er dus wel echt een probleem namelijk dat ik nu helemaal geen posts meer kan editten. Ik wil graag mijn verkoopdraadje sluiten maar dat kan dus niet...

Verkoop zelf sluiten kan/kon zo wie zo niet. (heeft ooit lang gelee wel gekund)
Daar moet je namelijk even de tittel in wijzigen.. Naar VERKOCHT/graag sluiten, etc, Zodat de mods/ marktmeesters dat zien...
Edit --> meer opties, dan kun je dat doen...

Back