Postings van voor eind november niet meer te editen

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Fotor, 22 dec 2011.

  1. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Als je een compleet bouwdraadtje moet door lopen om een volledig bouwverslag te bekijken duurt dat nog VEEEELEEN malen langer. en is veeeel minder overzichtelijk dan alles in een posting die iedere keer wordt bij gewerkt. (dat is toch mijn mening)

    *misschien een optie: dat alle behalve de openings posting worden geblokkeerd, dit is ook interessanter voor het verkoop gedeelte als mensen hun prijs willen verlagen of info willen toevoegen.

    Gezien het foto upload gedoe in het verleden zet ik mijn foto's op fotobucket. Als ik die daar wis of alleen maar verplaatst is het draadtje niets meer waard en geeft in mijn ogen het zelfde resultaat als alle ouwe postings wijzige/wissen en veel gemakkelijker.

    Waar is de tijd dat er gesproken werd om om misschien iedreen zijn eigen draadtje te laten modereren.:(
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik heb het tot nu toe zo gedaan dat ik de bouwverslagen als achtereenvolgende postings in een weblog zet, waar ik geen reacties toesta. Een kopie zet ik ook in het betreffende bouwverslag draadje. Daar kan dan gewoon doorheen geluld worden, ik heb toch een ononderbroken bouwverslag in de weblog staan, waarnaar de links in m'n handtekening verwijzen. Die links zijn wel nodig, want ik zou echt niet meer weten hoe je anders bij de weblogs moet komen. Die link stond vroeger in het kopregelmenu van het forum, maar is helemaal verdwenen.
    Verbaast me op zich niet, want er staat voornamelijk bagger in. Maar op zich vind ik het wel een manier om een bouwverslag compleet te houden.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Nog even een vraagje.
    Als je iets te koop hebt en je hebt het verkocht.
    Hoe pas je dan je titel aan van " te koop " naar " verkocht " ?
    Dat kan nu dus ook niet meer.

    Ik vind het alleen maar lastig.


    Ruud
     
  4. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Een pm sturen naar de moderator....
     
  5. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Als je naar je advertentie gaat dan klik je op edite, in het berichten venster wat je dan krijgt te zien heb je 3 knoppen "Opslaan" "Meer optie's" "Annuleren", als je op de knop "Meer opties" klikt dan kun je dus bij de optie om te koop weer te veranderen in bijvoorbeeld verkocht.

    Suc6 ermee
     
  6. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Die knop schijnt op een hoop pc's niet (meer?) te zien te zijn, hoor.
    Volgens mij was dit altijd al zo, en nu wordt er gejammerd dat het niet meer kan, het forum is er veel slechter door geworden, mensen lopen weg enzovoorts, enzovoorts.
    Kuddegedrag?

    Groet,

    Ad
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    is tot 30 dagen na het plaatsen van het bericht. daarna niet meer mogelijk.
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik snap het probleem van boze leden die vertrekken en even hun berichten wissen. Dat is erg vervelend. Het kunnen editen van je eigen oudere berichten is daarentegen wel heel erg prettig. Ik ben bv. zo stom geweest om mijn Flicker bibliotheek te vernaggelen waardoor een heel aantal foto's hier niet meer zichtbaar zijn. Ik wil het graag rechtzetten maar dat gaat niet.

    Wat ik als een heel eenvoudige oplossing zie is het aantal edits wat je kan doen te beperken tot 1 per 10 of 15 minuten. Ja kan dan dit soort fouten zelf herstellen, maar je hele geschiedenis wissen kost je dagen/weken. Je moet aardig kwaad zijn wil je daar aan beginnen.

    Het editen van je iegen start posts vind ik ook wel erg handig, jammer dat ook dit niet meer kan na verloop van tijd.

    Verder niets dan lof voor dit forum en z'n beheerders, ik weet hoeveel tijd er in kan gaan zitten om zo'n groot forum in het gareel te houden.
     
  9. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dat is nou een verandering die ik dan wel zou willen bepleiten: verleng die periode tot 2 maanden, dus gelijk aan de "levensduur" van advertenties. Bespaart de moderatoren ook weer werk, want nu kan je dat per PB vragen.

    @Emanuel
    Wat jij met je foto's hebt staat mij ook een keer te wachten. Dat zijn echte uitzonderingen, waar maatwerk van de moderatoren wel nodig is. Maar je moet niet proberen om alle uitzonderlijke gevallen in strakke regels te vangen. Dan gaat het veel te veel op de Nedrlandse wetgeving lijken.
    In jouw geval zou ik de situatie gewoon even per PB aan een moderator voorleggen. Dan is er denk ik best wel een mouw aan te passen.

    Groet,

    Ad
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Met Emanuel inmiddels ook contact, gaan we gewoon oplossen natuurlijk.

    En inderdaad is de edittijd niet gelijk aan de levensduus van de advertentie. Enige fine tuning moet er nog wel komen.
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    waarom niet gewoon de beginpost van een topic bewerkbaar laten?
    Dit lost naar mijn idee alle problemen op, hooguit een paar leden die hun gehele bouwverslag in het eerste topic zet maar dan is het nog altijd maar 1 bericht terug zetten.

    ik denk dat je met puur de beginpost 99% van de problemen voorkomt.
     
  12. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Dat lijkt mij ook een goed idee
    (dat lost ook mijn probleem op ;))
    Dan kunnen da topic titels ook nog altijd aangepast worden.
    EN in het verkoop gedeelte spullen die al verkocht zijn verwijderen en evt andere toevoegen en prijzen aanpassen.
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    nou ben ik laatst van server verhuist...
    ik vraag mij af wie zich geroepen voelt om de ca 1000 / 2000 fotos welke ik hier op het forum geplaatst heb even te wijzigen van www.asfaltrockers.nl naar www.mvwoubrugge.nl

    ik kan het niet meer wijzigen... en dit is dan ook 1 van mijn grote bezwaren tegen deze keuze.


    P.S. Het is nu met een htaccess redirect tool opgelost.
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Daarom ook de foto's op het MBF plaatsen.
     
  15. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Dan raken ze ook zoek.
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    dus ik moet alles 3 dubbel plaatsen??? ik gebruik ze op meer locaties dan alleen dit forum. en heb ze gewoon op mijn eigen professionele server staan.

    ik zie daar geen probleem in.
     
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik vind dat wat (te) kort door de bocht, Martin. Ik heb ook al eens overwogen mijn foto's van bouwverslagen over te hevelen naar MBF, maar dat heeft sinds de invoering van deze maatregel (die volgens mij zonder vooraankondiging inging) geen zin meer.
    Daarnaast, als Alwin met z'n schatting van 1000 à 2000 foto's goed zit, dan kan dat ook al niet alleen op MBF, want zelfs als "vriend" heb je een maximum van 750. Dat kan wel opgehoogd worden, maar dat geldt alleen voor bouwverslagen.
    Het niet meer kunnen wijzigen kan mij ook niet bekoren. Soms zijn er mensen met een wat ongelukkige keuze van hun discussie titel, bijvoorbeeld "Nieuw hier, ik ga de stoomboot van Sinterklaas bouwen". Als zo'n discussie dan een paar honderd boodschappen heeft, dan zou ik de TS willen suggereren de titel te veranderen door dat "Nieuw hier" te verwijderen. Maar dat kan dan niet meer.
    De keuze van discussietitels is overigens een punt van irritatie. Minstens 50% van de titels dekt niet de lading. Een wat aktievere moderatie zou hier wel op zijn plaats zijn, denk ik.

    Groet,

    Ad
     
  18. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Dat is volgens mij een 1 april grap :eek:nweer:
    Die foto's hier plaatsen dan verdwijnen ze ook spontane
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Was inderdaad wat kort door de bocht maar wat kun je doen aan het feit als er iemand van server of dienst veranderd? ik gebruik zelf mijnalbum.nl. Ik heb daar een gold abonnement en kan daar zeer veel plaatsen, meet als 25 gig. En ja, in het verleden heeft Robert een probleem gehad maar dat hoeft niet telkens te worden aangehaald. Dat was een externe opslag van foto's en kan nu niet meer gebeuren.

    Een goede oplossing voor dit soort dingen is er ook niet volgens mij. Ik denk ook niet dat Alwin 2000 linkjes zou gaan veranderen of wel?

    Robert is bezig om een stukje software te laten maken zodat de beginposts in bouwverslagen gewoon aangepast kunnen worden. Dit vergt echter wat tijd. Status weet ik op dit moment niet.
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik denk dat Robert wel met Sed overweg kan. Ik heb het nooit gebruikt maar de rule voor de substitute opdracht lijkt me makkelijk:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sed
     

Deel Deze Pagina