Pou Du Ciel in depron

Ja Harm dit is super duidelijk.
Ik had je eerste uitleg anders begrepen.
Dat smalle strookje op mijn foto's is dus niet wat je bedoelde.
Zo zie je maar een foto zegt meer dan ......
Ik denk dat je de bout hierbij behoorlijk warm hebt staan anders krijg je er nooit zoveel rek in.
Ook denk ik dat je er hard aan moet trekken en dat gaat met de depron niet echt goed.
Ik ga het testen en de resultaten komen weer hier.
Bedankt
Ton

De achtervleugel is bespannen.
Voor een eerste keer ben ik best tevreden.
De randen zijn nog niet helemaal naar mijn zin omdat je niet zo hard kunt trekken aan de folie om hem rond te trekken zoals de foto's van Harm.
De depron is natuurlijk niet zo sterk als houtbouw en dat is het probleem.
Te warm mag ook weer niet i.v.m. vervorming.
De voorvleugel zal weer beter gaan.

P1090764.jpg

Vandaag slecht weer dus maar weer eens verder bouwen aan de Pou.
De vleugels en de romp zijn nu bespannen.
De kleurtjes heb ik aangepast, helemaal grijs zoals ik in gedachten had heb ik verlaten.
Het grijs op depron kwam niet over zoals ik voor ogen had.
Voor het eerst werken met folie is best wel leuk maar zoals ik in het HK folie draadje al aangaf is het op Depron best wel lastig.
Krimpen op depron wordt niet mooier dus je moet nog wel eens een rimpeltje weg werken op die grote lappen vleugel.
Straks op de trainer 1600 van Johan zal ik het eens proberen op balsa.
Ik denk dat het beter zal gaan je kunt op de vleugelranden ook meer kracht zetten.
Wat ook lastig is met depron dat je elk stootje of te hard vast pakken ziet.
Je ziet dat onder de folie weer terug.
Al met al ben ik toch best tevreden met deze eerst keer.
Nu de Pou nog verder aankleden en afwerken.

P1090772.jpg

P1090769.jpg

Hallo Ton
dit ziet er wel heel goed uit ,dus het bekleden viel mee begrijp ik
die kleur stelling is ook niet verkeerd,had ik nog aan zitten te denken rood maar ik had nog blauw liggen
mijn achtervleugel is ook bijna klaar zie je nog wel

Zo weer wat gedaan aan de Pou.
Een beetje verder aangekleed, nu de tuidraden er nog aan en de belettering er nog op.
Het koppie van de piloot maakt het wel extra leuk.
We hebben nog de tijd want ik ben maar eens gestart met vlieglessen bij de club.
Met mijn Easystar had ik nog wel eens contact met de grond maar ja die kan daar beter tegen.
Hopelijk heb ik dan wat minder schade en op den duur kan ik de Pou zelf de lucht inbrengen.
Ik wacht natuurlijk ook op de resultaten van Harm met zijn balsa Pou.
Dus de maiden laat nog even op zich wachten.
Ik kan natuurlijk ook niet van de Trainer 1600 van Johan afblijven!!
Hier een paar foto's van het (bijna) eindresultaat.
Ton

P1090799.jpg

P1090797.jpg

P1090795.jpg

P1090792.jpg

P1090798.jpg

P1090791.jpg

hallo Ton
Ziet er mooi uit zoals die nu geworden is.
Waar heb je die piloot en prop vandaan ?
Veel succes met je vlieglessen en de bouw van de trainer. (ben nu met de vleugels bezig)

mvg.
Andreas

fliegende flooi

Hallo, de orginele bouwtekeningen van de pou de ciel kan je kopen bij falconar edmonton, alberta, canada. De voorste vleugel heeft dan een doorlopende flap over bijne de gehele span en ailerons aan de tips.
Ook een tricycle landingsgestel is mogelijk. Voor een model zijn de plans $30, voor ware grote $50. Genoemde mogelijkheden zijn dan ekstra, alsmede elektronica, engine-mount etc. Een catalogus kost $10. Zelf heb ik de idee er een te bouwen, ik zoek een maat/partner voor die onderneming ...:-)(*_.
poupilot.jpg

Groeten en succes,
Max.[/QUOTE]

Back