power 330 slow fly van robbe, goeie motor?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door niels polfliet, 23 nov 2002.

  1. Hallo Iedereen,

    Heeft er hier iemand ervaring met de power 330 van robbe? Nee, hij is niet te vergelijken met de permax 280 BB, want hij is zelfs 2 euro goedkoper dan een gewone speed 300. Op de franse forum van de drenalyn wordt gezegd dat hij meer vermogen geeft dan een sp300 bij een langere vliegduur. Dit komt omdat hij zijn maximale rendement (65%) bij 9.5 amp heeft. Bovendien is ie 4 gram lichter :D .Iemand enig idee of deze fantastische eigenschappen kloppen of klinkt dit te mooi om waar te zijn? zie:

    http://at.robbe-online.net/cgi-bin/...late/1/?ISID=3ddf935002f554db27183e0dc1210678

    http://www.swisstools.net/forum.asp?fid=131&frame=no&admin=no

    bij "Nouveau moteur"

    Niels
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Klinkt mij veel te mooi om waar te zijn, te meer omdat dit motortje in een sp280 achtig huis zit met bijbehorendende borsteltjes en een plastic :!: achterdeksel?
    Let wel, die 65% is bij 5,5 amp, niet bij 9.5. Bij 9.5 amp is dit dingetje allang in een gloeilampje veranderd...
    En ik zie geen enkel fasoenlijke koelgaten..

    Wil je wat beters?
    Zoek eens op de ezone naar de orion motor.
     
  3. Ja, je hebt gelijk, hoogste rendement bij 5.5 amp. Dit is toch meer dan de sp300? En daardoor ook meer kracht. Je zal ze zeker niet boven de 9.5 amp mogen gebruiken, mede door het plastic achterdeksel. Ik denk dat ik dit motortje een aan de tand ga voelen, met 2 motortjes parallel. dat scheelt dan toch al 4 euro tov 2*sp300 :D . Hopelijk is de sint zo gul me er twee te geven... :roll:

    Ik ga eens zoeken naar die orion-motor. Maar is het ezone-forum niet tijdelijk offline? Bij mij laadt die niet meer...

    Niels
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Veel succes, die Robbe motor was bij mij zeer snel (4vluchten) op alle (glij)lagers waaren uitgelopen ondanks de goede smering die ik gebruik.
     
  5. Oei, das iets minder....toch maar speed 300'tjes nemen zeker... :?

    Niels
     
  6. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Heb ff de links in de eerste post verbouwd, Niels Phbb herkent automatisch een url dus die kode hoef je niet te gebruiken, alleen maar als je hem niet klikbaar wilt maken....
    Balle............Peet...............8)
     

Deel Deze Pagina