Power slee

Geen idee waar dit thuis hoort,
Lijkt op zo'n moerasboot met ski's, of een snow-scooter zonder rupsband.

Nog even en we krijgen de categorie landvoertuigen:
Is it a plane? No! Is it a boat? No! Is it a car? No! Nou dan is 't een landvoertuig :p

HEEEEEL gaaf :-D

Laatst bewerkt:
Het hoort iig niet onder de electro auto's, eerder bij de brandstof afdeling.... Maar het is wel een verschrikkelijk leuk apparaat! Erg leuk gebouwd en verbazingwekkend stabiel!

Kan je de power slee eens beschrijven? Wat voor motor, propellor en ski's heb je gebruikt??

Toch wel lachen...Zo'n voertuig. Drijvers eronder en hij kan bij boten geplaatst worden.;)

Kan je de power slee eens beschrijven? Wat voor motor, propellor en ski's heb je gebruikt??

OS max 21 motor ( 25 jaar oud )
Lanlauf ski voorste 50 cm

Er zijn twee zaken in dit ontwerp die het geheel stabiel maken:

Het stuur vlak zit zo laag mogelijk
Achterop zit een alu spoiler die a-symmetrisch is

die spoiler compenseert het draaimoment van de propellor en geeft wat downforce.
verder is het een wat flexibel geheel.

De volgende versie word wel brushless,
dat starten in de kou is geen pretje!

Drijvers eronder en hij kan bij boten geplaatst worden.;)

Enkele jaren geleden zag ik hier in de buurt van dat soort apparaten, ipv de ski’s zit hier dan een soort van “surfplank’ onder gemaakt van piepschuim, hiermee voeren, vlogen ze dan over het water, ik weet alleen niet meer hoe ze die dingen nu noemden. Het is eigenlijk een leuke variant op een “swamp-boat”.

Als je toch brushless gaat, kijk eens even bij dit soort apparaten

41YskmsALqL._SS500_.jpg

Ik weet wel wat een hovercraft is, ik plaatste de foto omdat deze 2 luchtkussen had. Het woord waarnaar ik zocht was “airboats”

Ik vond een 1:1 gelijkenis met het project van Oscar, men noemde deze “ice-rider”, zie foto direct hieronder. De ander is een airboat. Een toepasselijke naam kwam ik ook nog tegen ”prop-vehicle”

lotus_ice01.jpg

JaysBoat.jpg

maatschets of foto's

Oscar,

Heb je een maatschets of anders wat foto's met voor- en zijaanzicht. Het ding ziet er erg leuk en simpel uit. Op electro heeft inderdaad voordelen. ik ben gisteren wezen vliegen, op electro. Stekkers aansluiten en omhoog. Collega vliegers moesten eerst starten, het model vasthouden met je handen in de propwash en afstellen. Je handen zijn al tot op het bot koud voor je begint met vliegen.
De verminderde capaciteit van de lipo's vanwege de kou viel erg mee. Je accu tevoren in je broekzak houden doet al een hoop. Bij voorkeur niet in dezelfde zak met je sleutels overigens. Dat kan erg warm worden.

Nog veel plezier,

Erik

Back