PowerCroco Speedmotor

Klopt niet, kan je mooi berekenen. Komt doordat de isolatielaag relatief meer plaats inneemt bij dunne draden dan bij dikke...
Dat zal bij 2-3 draden parallel nog niet spelen Wim. Meer een probleem bij litze.

Wanneer en waar is de speedcup dit jaar? Misschien leuk voor een club uitje dit jaar.
F3S Speedcup

Eventueel betere koeling is slechts één reden. De hoofdreden is dat om dikkere draad te gebruiken hij veel meer tijd moet investeren, en aangezien hij gratis wikkelde ...
Met twee dunnere draden parallel had hij m.i. geen pijn in zijn vingers gehad EN een betere vulling. Ik neem aan dat er nog een andere overweging voor Ralph's keuze was.

... Dat willen we aan een 3.3:1 gear koppelen en in een hotliner stoppen. Ralph zal het niet leuk vinden, hij heeft een bloedhekel aan gears. ...GJ
Ga je mond spoelen ;) En inderdaad, laat Ralph het maar niet horen (letterlijk en figuurlijk) ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb vandag een brandstof speedcup kist gezien, met een lazergun vandaag gemeten, een 1e en 2e test vluchtje met niet optimale prop, en nog een aantal manieren om vermogen/aerodynamica/snelheid te verhogen.
383,7 Km/h !

Ben overigens zelf in een circuit, met constante hoogte en max 130M tussen 2 haakse bochten, op 187,8 geklokt. :D

Laatst bewerkt:
Das knap, dan zou ik meteen aan de speedcup mee gaan doen, de snelste brandstof daar was 350 km/u.
En met een lasergun gemeten vind ik nog knapper... je hebt nooit genoeg frontaal oppervlak om de laser op te richten.

GJ

Ik dacht dat hij zei dat 385 de snelste gemeten brandstof was.

Maar die gasten hebben wel verstand van snelle brandstof kisten, F3D pylonracer's die internationaal goed scoren.

Ik hoop dat ik je mooie electro draadje niet vervuil met dit brandstof spul,
Speedcup%201.jpg

De tippen van een kapotte pylonrace vleugel met special made rompje en pylonrace staartvlakken (hoogteroer geloof ik oorspronkelijk). En natuurlijk een mb motor.
Speedcup%202.jpg

Dit soort kisten waren ook op de Speedcup, haalden met een zeer snelle MB motor net even over de 350 km/u.
Geloof dat de snelste 367 haalde.
En toen stuk ging.
Daar waren ook van die F3D pylonkisten bij die meedraaien in de wereldtop.
Maar meten met een lasergun gaat echt niet!
We hebben een radargun, die zou hem waarschijnlijk wel pakken maar ik wil dan niet op het veld staan.
Bij de Speedcup is een traject van 200 meter wat je door moet vliegen, met 2 lichtsluizen.
Dat werkte wel redelijk goed.

Maar als iemand nog steeds denkt dat brandstof harder gaat, ga eens kijken in Duitsland.
F3S Speedcup

Officiele data zijn nog niet vrijgegeven

GJ

Hmm, radargun, zou ook kunnen...
Een groot vierkant pistool.
Hij richte hem op een grote jet die overkwam en hij meete 200+ geloof ik, met de schuine hoek die he natuurlijk hebt . Ding pakte alles, ooit ook een voodoo gemeten >200.

De antwoorden van Ralph (Powercroco)
------------------------------------------------------

Was ist die Ri vom 6S motor?

den ohmschen Ri habe ich nicht gemessen.
der dynamische nach dc incl. steller = 26mohm.
ns= 1492 (yge, 22,5°)

ein datensatz:

Leerlauf
23,00 V 7,63A 34024rpm

Lastbetrieb 1
20,06 145,74 24215
Lastbetrieb 2
20,48 121,07 25710
Lastbetrieb 3
20,50 107,30 26350

Und warum sind er noch Luftspalte zwischen die Wicklungen, ist das besser für Kuhlung?
ja.

Was ist den Vorteil von 1 dikker draht statt mehrere dunne?

powercroco volldraht vs litze

litze / viele dünne drähte machen nur bei teillast sinn! (32khz = skineffekte) ansonsten wickeln sie sich natürlich leichter und schneller.

der 1.32er draht hat mehr querschnitt, als man mit litze je hineinbekommen könnte.
und dazu hat noch freie oberfläche für die kühlung.

vg
ralph

wel mooi antwoord: Is dat voor koeling? JA, punt.
duidelijk!

En idd, met veel parallel is al snel een dikke kluwen en kan bij de onderste draadjes geen kuchje koude lucht meer komen natuurlijk.

383,7 km/h en een backup meeting van 383,5 km/h en de landingssnelheid was 55 km/h gemeten met een Stalker radargun.
Voor de eerste trim vluchtjes best wel aardig :rolleyes:

Robbert

383,7 km/h en een backup meeting van 383,5 km/h en de landingssnelheid was 55 km/h gemeten met een Stalker radargun.
Voor de eerste trim vluchtjes best wel aardig :rolleyes:

Robbert

Leuk hoor maar post het in een brandstof forum en niet in een PowerCroco draadje!

Wat betreft lucht tussen the draden, misschien inderdaar iets voor buiten lopers die voor op de neus monteren in de open lucht stroom.

Voor een binnen loper die binnen in de neus komt is dit natuurlijk uit den boze. Meer koper is altijd beter.

Jos

Back