Powersupply

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door wim eon, 29 jul 2018.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij heet dat een 3W3 DB connector.
    Wel even uitkijken dat alles female is, er bestaan ook gemixte versies met mannetje in het midden of aan de zijkanten.
    De makkelijkste en goedkoopste methode is denk ik om 4mm vrouwelijke goudcontacten te gebruiken.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2018
  2. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    De voeding is net afgeleverd. Voltage 27,3 volt. De isdt laders mogen tot 32 volt dus dat is prima. De pennen uitgaand zijn 3,63 mm dik en 6,52 mm lang. 4 MM goudkontact bussen liggen er los op. Dat zal solderen worden of de originele stekker. Roept U maar.
    Wim
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er bestaan ook 3,5mm goudcontacten.
    Misschien bij jou in de buurt, kan je meteen passen als je de voeding meeneemt naar de winkel.

    https://racingarenalimburg.nl/nl/producten/4224-g-force-rc-connector-35mm-goudcontacten-man-vrouw-4-paar.html

    En ik heb even bij mijn vaste electronicaboer gekeken, die heeft echt de raarste dingen.
    En ja hoor... de stekker gevonden.
    Je moet een DB behuizing kopen en daar dan stekkers of buchsen (wat is het nederlandse woord eigenlijk) bijkopen.
    Dan soldeer je eerst de kabels aan de buchsen en dan steek je ze in de stekker.
    Zo voorkom je dat de stekker smelt.

    Hier de links:
    De behuizing:
    http://www.segor.de/#Q=3W3P-Geh%C3%A4use&M=1

    En de buchsen
    http://www.segor.de/#Q=HS-Buchsenkontakt20A&M=1

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2018
  4. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Probleem is dat de pen massief is en normaal is deze verend.
    Wim
     
  5. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Op Ali B. staan ze voor +-15 euro
    Wim
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je hebt blijkbaar te veel/lang met Chinezen gewerkt :D

    Even Wim's draadje kort kapen als het mag:
    Hoe denken/werken Chinese techneuten anders dan westerse?
     
  7. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Ik heb nooit met Chinezen gewerkt maar zij bekijken het veel nauwer ?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ja ...

     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ron,
    ik heb daar regelmatig gezeten en het is sowiezo heel hierarchisch.
    De baas komt nooit op de werkvloer, daar zitten wat managers en leidinggevenden tussen.
    Maar als westerling wordt je eigenlijk meteen als "leidinggevende" aangezien.
    Wat betreft het produkt.
    Wij willen makkelijk dingen kunnen vervangen, als de UPS bij de klant staat, ingebouwd in een kleine ruimte dan moet je overal van de voorkant bijkunnen.
    Dus relatief snel slijtende onderdelen (condensatoren, fans, zekeringen) moet je na het openen van deur kunnen vervangen.
    Chinezen plaatsen dingen waar ze plek hebben.
    Dus de condensatoren zaten helemaal achterin zodat je eerst alle stuurprinten moet vervangen en op de trafo moet gaan zitten om erbij te kunnen.
    Zekeringen, ergens aan de zijkant in de kast zodat je vlak langs de spanningvoerende delen moet om de zekeringen te kunnen vervangen.
    Fans, in de kap maar dan zou dat als je ze loshaalt ze naar beneden vallen, samen met de boutjes die je dan nooit meer terugvind of op een print vallen die dan ook uitfikt.
    Wij wilden dat ze aan een flensrand bleven hangen en we ze los konden halen door naar boven te trekken.
    En nog meer rare ideeen die voor westerlingen onbegrijpelijk zijn.

    Software (daar heb ik het meeste werk aan gehad).
    De hele menustructuur is raar.
    Wij willen als het systeem gewoon draait in het display zien wat de inkomende en uitgaande spanning is met de bijbehorende stromen.
    Dat is volgens hun niet nodig, je ziet toch dat hij het doet, dan is dat toch niet belangrijk.
    Wij wilden bepaalde dingen in het menu achter een password zetten omdat de klant anders zelf aan het klooien gaat.
    En bepaalde opties wilden we ook achter een ander password hebben zodat die door ons softwarematig aan of uitgezet konden worden.
    De klant betaald voor elke extra optie, die standaard al ingebouwd zit.
    Maar zij hebben het idee, de klant moet alles zelf in kunnen stellen dan hebben we minder werk omdat we de klant dan door de telefoon kunnen helpen.
    Maar dan verdient de service afdeling niks.

    En wat betreft het verhaal van de condensatoren en fans..
    Wij deden een grote revisie na 10 jaar, dan werden alle condensatoren (een stuk of 50 van 30.000 uf) vervangen en elke 2 jaar werden de fans preventief vervangen.
    Volgens hun gaan de fans ook makkelijk 5 jaar mee en condensatoren vervangen?
    Dan koop je toch een nieuwe UPS, dan heb je meteen modernere techniek.
    Dus een beetje gemaakt op wegwerp maatschappij.

    Ik weet niet wat die dingen daar kosten maar als zo'n modulaire voeding daar onder 100 dollar kost en AEG vraagt er hier 900 euro voor dan zit er een aardige marge op.
    Moet ook wel, de managers van AEG moeten allemaal in een dikke Audi rijden en de monteurs (oh nee, dat mocht ik niet zeggen) service engineers zitten allemaal boven de 4000 per maand bruto, ex dagvergoeding en andere dingen.

    Een 1250 KVA UPS die op Schiphol staan zijn tienduizenden euro's, zal me niks verbazen als ze inkoop hooguit 1500 kosten.

    Echte degelijke UPS-en worden ook nog gemaakt in de fabriek in Duitsland, die staan in kerncentrales en dergelijke, daar durven ze geen chinese re-branded dingen neer te zetten.

    En ik ben ook bij Sunrise binnen geweest, van de modelbouw snelheidsregelaars.
    YGE wordt daar gemaakt en destijds ook de Jeti Mezon..
    Daar is het echt zoals je denkt dat het gaat, veel mensen op een rij, simpele dingen zoals stickers plakken, testen.
    De rest wordt allemaal door de machine gedaan.
    Er gaan een stapel printplaten in en er wordt een regelaar aan de andere kant uitgespuugt.
    Voor YGE komen er andere FETs op, dat wil hij en de software is anders (slechter).
    Sunrise heeft op mijn verzoek de software aangepast en ik heb zelf ook nog wat dingen veranderd in die software (overbodige beveiligingen uitgezet) en nu worden ze met die software uitgeleverd.
    En de Sunrise 150 die Gerben levert kan zo'n 300A op zijn sloffen aan.
    Destijds waren ze inkoop 37 dollar, nu iets duurder geloof ik.
    Ik heb er toen een partij meegenomen en aan de F5B vliegers verkocht.
    Reisenauer zijn hulpje zag dat en hij heeft Reisenauer die regelaars in laten kopen.
    Maar Reisenauer verkoopt ze voor 119 Euro, kassa!
    En YGE voor nog veeeeeeel meer, 2 kassa's.....

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2018
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  10. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Hallo. Het internet afgezocht naar een 3w3 DB connector. Of uit de USA +-20 euro verzendkosten + 5 tot 10 euro voor een F Male stekker of van onze vrienden uit China voor 10 eurocent per stuk maar wel minimaal 1000 stuks bestellen. En ik bestel NOOIT in dat land maar soms gooien ze het ongevraagd door de brievenbus. Ik heb er maar EEN nodig. Iemand een tip ????? Desnoods gooi ik deze aansluiting eruit en zet de laadkabel rechtstreeks op de printplaat, maar liever een stekker. Laat maar horen.
    Wim
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, die link die ik je gaf.
    Je kan ook alleen die buchsen kopen, die op de kabel solderen en dan krimpkous er omheen.
    Je hebt er maar 2 nodig, alleen + en -
    Als je ze mailt kunnen ze het voor een euro of 2 opsturen in een envelop, ben je voor een euro of 7 klaar

    GJ
     

Deel Deze Pagina