Pr2 Sp400 bouwproject

Na het bouwen en vliegen van de Pr2 Cox Edition ben ik begonnen aan een electro versie. Ga geen uitgebreid verslag maken over het bouwen, daarvoor is de Pr2 Cox Edition thread duidelijk genoeg.

pr2sp400_01.jpg

pr2sp400_02.jpg

pr2sp400_03.jpg

pr2sp400_04.jpg

Setup: 2x Hs55, 8x 1100mAh (of KAN 1050), Schülze Slim20Be en een Sp400 6V icm 4,7x4,7 cam. (Zo'n beetje Paul Ravensbergen's setup maar dan één cel extra)
pr2sp400_05.jpg

Nu is de vraag echter; Houdt de 6V Sp400 het een beetje uit met een 8 cellen pakket erachter? :roll:

Weer wat foto's van de vorderingen. :)

Rond genoeg zo? ;) Hier en daar beginnen al lichtjes gaten te ontstaan... :oops:

pr2sp400_06.jpg

pr2sp400_07.jpg

pr2sp400_08.jpg

pr2sp400_09.jpg

Jorrit zei:
Nu is de vraag echter; Houdt de 6V Sp400 het een beetje uit met een 8 cellen pakket erachter? :roll:
Wat dacht je dat er in mijn Delta 400 zat?
Wel even de borstelveren overbruggen en de timing nog even aanpassen.

Bruno van Hoek zei:
Jorrit zei:
Wel even de borstelveren overbruggen en de timing nog even aanpassen.

Mijn speed 400 6V heeft het ook nog steeds naar zijn zin op 8 X Kan 1050 cellen doch wordt met een 6x6 wel tamelijk warm waardoor ik een beetje vrees voor de ferietmagneten op de langere termijn.

@ Bruno

Borstelveren overbruggen? timing aanpassen? Verklaar je nader, eventueel via PB omdit draadje niet te bevuilen.

Thanx

Stevo

ziet er leuk uit jorrit.... :proost: ask is wat tijd overheb tussen de bedrijven door ook mr is iets dergelijks maken :)

ben benieuwd naar maiden..

Gr
Tim

Zie hier de vorderingen van vanavond.. ;)

pr2sp400_10.jpg

pr2sp400_11.jpg

pr2sp400_12.jpg

De epoxy van het stabilo ligt inmiddels te drogen... :)

To be continued. :roll:

Ziet er goed uit Jorrit! Dat is 1 van de meest ronde PR's die ik gezien heb :)

@Stevo,

Een 400 6V op 8 cellen met een 6x6 prop?! Dat ie dat uberhaupt overleeft vind ik al knap. Wat voor model vlieg je ermee? Continu volgas vliegen zal er wel niet inzitten.
M'n 400's werden al heet (lees: niet meer vast te houden) met een 4,7x4,7.

Paul

Paulraaf zei:
@Stevo,

Een 400 6V op 8 cellen met een 6x6 prop?! Dat ie dat uberhaupt overleeft vind ik al knap. Wat voor model vlieg je ermee? Continu volgas vliegen zal er wel niet inzitten.
M'n 400's werden al heet (lees: niet meer vast te houden) met een 4,7x4,7.

Paul

Paul,

Goeie opmerking en terecht. Bij controle van mijn propje blijkt dit een 6x3 te zijn :oops:

Stevo

We misten je al, vandaag... :wink:
Voor die op de achtergrond heb ik hier een druktank liggen....
Als je nog een ontvangerkristal 78 hebt, kunnen we ze inflight tegen elkaar testen :wink:

Woo, petje af!
Fraai man! Ik vraag me nog steeds af wat voor een spinnersystem het is.

Waarom kies je voor een ribbenvleugel. Ik wil graag een speedster 400 bouwen. Er wordt voor de 72cm span 6 of 8mm balsa gebruikt.
Wat is volgens jou het voordeel van de éne t.o.v. andere vleugelopbouw?

Ik kies als motor een mega 16/15/x, misschien kan ik het model iets groter dan 72cm span bouwen. Welke vleugelconstructie is dan aan te raden?

afb9457.jpg

Tekeningen zie: http://www.i.kth.se/i96_les/

groeten, robert :)

Ik heb voor een ribbenvleugel gekozen omdat Paul dat zo ontworpen heeft... ;) Het scheelt overigens ook veel schuurwerk en gewicht. Vleugelopbouw met een Mega 16/15/3 (leuke motor trouwens 8)) zou je toch naar wat sterkere methoden moeten kijken. Rovingen van koolstof o.i.d. zijn dan geen overbodige luxe. Even nieuw topic openen m.b.t. de Speedster?

Máár sinds vanavond is de PR400-2, ook wel Pr2 Sp400 af! :yes: Nou ja, af? Hij is functioneel bestuurbaar. De motor moet nog getimed worden (Niek..? :roll:) en verder nog de regelaar solderen en accu pakketten kopen. Zit te denken aan een 8x KAN1050 stick en een 8x AE600 pakket. Kan ik later altijd nog 7x 500AR bij kopen mocht ik mee willen doen aan een pylon race, just for fun. :)

Hoe is de Schülze Slim20Be het beste te bevestigen? Tegen de achterkant van de motor solderen of als losse regelaar? Moet ik nog koelgaten aanbrengen o.i.d.?

pr2sp400_22.jpg

pr2sp400_23.jpg

pr2sp400_24.jpg

pr2sp400_25.jpg

pr2sp400_26.jpg

pr2sp400_27.jpg

pr2sp400_28.jpg

Ziet er weer mooi uit Jorrit!! Is die zender van jou nou zo groot of het vliegtuig gewoon klein? ;)
Wat is het gewicht uiteindelijk geworden?

@Robert,

De spinner is gewoon een graupner 30 mm precisiespinner.
In geval van wat hetere motorisering zou ik wel wat aan de vleugelopbouw veranderen zoals Jorrit al zei. Massief zoals de speedster schijnt goed te kunnen. Ik zou persoonlijk eerder voor abachi/balsa over piep gaan maar dat wordt lastig snijden met zo'n dun profiel.

Paul

Lijm draagt aardig bij aan het gewicht bij een piep/balsa vleugel.
Zal nog lastig zijn om bij zo'n dun vleugeltje gewichtvoordeel te halen t.o.v. massief.

Eventueel snijden uit roofmate en dan een 5 mm balsa ligger erin verwerken en niet beplanken. In sterkte zal dit niet zo gek veel schelen en ook het gewicht ten opzichte van vol balsa zal niet veel uitmaken.

Binnenkort komt er een nieuwe versie van mijn Rapster. Enkele kleine foutjes zijn er dan uitgehaald.

Hey Paul, volgens mij is de Pr2 gewoon erg klein! ;) Lekker hanteerbaar en makkelijk te vervoeren formaat!

Met alles erop en eraan weegt de Pr2 Sp400 zo'n 225 gram afgerond. Excl accu pakket. Met een wedstrijd geschikt pakket (7x500AR) komt dat dus neer op 358 gram.
shiny.gif
Precies het opgegeven gewicht!

Vanmiddag even de regelaar e.d. zitten solderen. 415 gram met KAN1050... :nosmile: Kijken of hij met die 600AE wat lichter uitvalt...

He's ready to go! :banana:

pr2sp400_29.jpg

pr2sp400_30.jpg

Hoi Jorrit, 10met griffel voor afwerking! (en anders een 8+ voor photoshoppen :wink: )
Als ik naar dit
afb9599.jpg
fotootje kijk vraag ik me af hoe de kracht van een onverhoopt tete-a-tete met terra firma wordt afgeleid. De flanken die onder de vleugel doorlopen, zijn aan de bovenkant (binnenzijde, pal onder het vlak waar vleugel aansluit) niet verstevigd. Geeft de vleugel de 'benodigde' weerstand tegen 'doorbuigen' aan de dooscunstructie?

Hoe stabilseer je het accupack, zodat deze niet te ver naar voor schuift?

Ik ben benieuwd naar de maidenflight, radargun bijdehand houden he!?

groeten,
r :fadein:

Back