Pr2 Sp400 bouwproject

Kees zei:
Lijkt me wel ontzettend gaaf.. :lol: moet ik alleen wel ff een werkplek creeren op de zolder :? maar als ik die heb, dan wordt het wel tijd om eens te starten met deze geweldige hobby.. :D

En eerst ff me rijbewijs halen.. kost ook veel geld tegenwoordig.. :nosmile:

Hoi mijn pa is rij is structeur ( VVC ken je vast wel )

Maar dat hebben jullie wel vliegens vlug gebouwd mijn god zo snel zo netjes :D hoop dat deze niet weer de grond in boord : God Bless You All :wink:

weer zoon ronde ken je volgende x geen balda rondhoud gebruiken en die uithollen :lol:
even zonder dollen ziet er leuk uit weer de zelfde folie schema

Eigenlijk zou ik vandaag tussen de 777's en de 747's door moeten lopen maar had mezelf ziek gemeld voor de verandering. Om al die extra tijd niet in bed te verdoen ben ik maar aan het bespannen gegaan. ;) De nieuwe Pr2 Sp400 is gereed voor de inbouw van de aperatuur.

Ben tevreden met het resultaat, toch was de vorige Pr2 Sp400 perfecter.

pr2sp400_42.jpg

ziet er vanaf de foto perfect uit jorrit :thumbsup:
Zal deze week nog wel ff komen kijken.. want hij lijkt net zo perfect als de vorige.. :)

@Andry

Ben al druk bezig met lessen bij VBOC :wink: hoop eind dit jaar af te rijden..

De Pr2 Sp400 #2 is af! :worship:

In 5 dagen tijd hebben we een nieuwe Pr2 gebouwd. 8) Best netjes dacht ik zo... :roll:

Hij is overigens 10 gram lichter dan de Pr2 Sp400 #1.

Binnenkort de maiden flight, hopen dat hij nu langer meegaat dan anderhalve vlucht... :evil:

Jorrit,

Nu dat van die perfectie speelt geen enkele rol zo zie je maar, want die eerste is de grond in gegaan. Met die tweede zal het wel lukken , aan jou volharding zal het niet liggen. Hou ons op de hoogte en thumbs up.

Stevo

Vakwerk.. al zeg ik het zelf :P Heb er alle vertrouwen in dat deze langer meegaat.. zo niet, dan bouwen we de volgende in 2 dagen.. :rolling:

:? geen enkele low pass? Wordt moeilijk voor doppler :( .

Wil wel eens ziet hoe snel hij gaat tov de grond...

Niels

Het 3e filmpje maakt nog kans, maar niet veel. Ik ga binnenkort een poging wagen met de software maar ik vrees het ergste...:S

Paul

ai.. :| dat klinkt niet echt lekker.. vandaag nog ff een nieuwe halen of niet? :P

Nu al? 8O

Jorrit, je kan zo modeltestpiloot worden, als het door jou handen is geweest en het werkt nog mag je stellen dat het goed gemaakt is :wink:

Het klinkt een beetje alsof de lagers volledig opgevreten zijn.

It's brushless time I guess :roll:

Stevo

hehe.. stelde ik ook al voor Stevo.. alleen Jorrit denkt dat de Pr2 de krachten van een brushless motortje niet aankan.. :D

Klinkt alsof de borstels zijn afgebrand en in de collector schrapen. Waren de veren wel overbrugd?

Veren overbrugd? :) Enige uitleg graag...

Heb even 2 nieuwe motortjes gehaald. Kan ik welgeteld 4 vluchten mee maken. :P Heb de prop voor de zekerheid nog eens goed gebalanceerd. Was geen noemenswaardig verschil en in principe prima in balans.

Vanmiddag de nieuwe Sp400 uitgeprobeerd. Na de eerste vlucht de spinner er maar even vanaf. Die was van binnen ook alweer zwart uitgeslagen van het koolborstel stof. Asje krijgt alweer wat speling ondanks dat ik hem rijkelijk gesmeerd had. Schuurt blijkbaar lekker dat stof. Heb wel een primeur...borstelloze Sp400 motoren... 8)

Toch een probleem met de koeling denk ik? ...wat ik overigens niet snap. Vlieg toch precies dezelfde setup als Paul aangegeven heeft. :? Verder had ik geen last van weg schroeiende borstels bij de eerste Pr2 Sp400. Die motor heeft wel een klap gekregen van de crash maar de lagers zijn niet versleten, ook is er nergens stof te bekennen wat ooit koolborstels moeten zijn geweest...

Heb nog één nieuwe Sp400 liggen, die maar in laten lopen in water dan? Hopen op een beter resultaat!

Tips? Anyone? :)

Jorrit,

Ik heb dat toerental van die Speed 400 gehoord en dat is echt een beetje over de top volgens mij. De finesse van jou toestel is dermate dat het bij het duiken lijkt of dat die motor gewoon geen lucht meer verplaatst doch in het ijle aan het draaien is. Al eens een Speed 400 race overwogen?. Dan kun je ook gelijk zien of je borstels "over and out" zijn. :wink: Misschien moet je hem inderdaad misschien maar eens inlopen in een emmer water, kwestie van de borstels wat beter in de commutator (of hoe noemen jullie dat?) te doen passen zonder dat het koolstof onmiddellijk inbrand.

Stevo

Hoog toerental in een duik mag geen probleem zijn.
Motor wordt minder belast, dus stroom loopt dan terug en dat vinden je borstels wel prettig.

Toerental van een elektromotor zonder belasting is ook niet "onbegrensd".

Als je motor een tik heeft gehad door een foute landing kan het natuurlijk best zijn dat je borstels ook wat schade hebben. Dan gaat natuurlijk snel.

Tunen voor levensduur:
Belangrijkste om lang met je borstels te doen is naast inlopen (in water, of gewoon 2 uur op lage spanning) vooral het timen.
Het "overbruggen van de borstels" wat Bruno noemde is een draadje direct naar de koolborstel, zodat het bladveertje niet extra door de stroom wordt opgewarmt.

Back