precision aerobatics of extreme flight

de kostprijs van het model is nu zozeer niet het verschil( de opgenoemde modellen zijn gelijk)

de MX versie is me wat te veel omdat ik die niet in 1 keer in de auto krijg en ik wil het liefst op 3/4cellen vliegen, 6 is teveel(hebben geen netstroom of niets op de club)

Het model is zeer licht waardoor je toch 6 cell erin kan zetten.
En daarvoor maar weinig Mah nodig hebt om toch een leuke vliegtijd te hebben.

Je kan het model ook op 4 cell vliegen.

Op 6 cell is het met half gas recht omhoog.
Op rc groups.com staan er een lang topic over met 4 cell setups.

Het is altijd moelijk om voor iemand anders te bepalen wat te kiezen en de antwoorden komen dikwijls van mensen die zelf niet kunnen vergelijken of erger nog , gesponsord worden .
Ik stond twee jaar geleden voor dezelfde vraag en heb uiteindelijk voor een Extra 260 van PA gekozen, niet omdat er carbon ingebouwd was maar alleen omdat dat deze kist ongeveer 200gr lichter is in vergelijking met een EF of een Sebart. en ja .. EF vliegtuigen hebben op dit moment (twee jaren na PA) ook een beetje carbon ingebouwd, maar meestal op de plaatsen waar het alleen voor de ogen en de verkoop belangrijk is (show carbon). Als je een nieuwe kist van PA ziet en neem nu als voorbeeld de Addiction X , dan zie je dat een PA verder staat tegenover de andere.

Veele mensen zeggen dat PA te licht is en zo dus probleme bij wind maakt en dat de hoogere gewicht van de andere kisten een voordeel is. Natuurlijk , als je aan de kust woont, heb je atijd met wind te maken maar ik betwijfel of je met windkracht 4, een sebart of een EF eveneens nog met plezier kunt vliegen. Ik moet wel zeggen dat nog altijd mijn kleine addiction (750gr) vlieg, zelfs met windkracht 4 ;-) .

Groeten - Bernard - ik altijd hoop dat ik niet te veel fouten in het Nederlands maak...

Ik denk niet dat de bouwweize zo heel veel verschil maakt.
Ik heb de 58" extra van EF en van PA naast elkaar gezien, en als je de vleugels even weg denkt is de PA gewoon heel veel kleiner. En ik vind dat de vleugel/romp verhouding nog naar meer romp mag bij EF. (is bij latere modellen ook het geval.)
En dan bedoel ik niet de breedte van de rompen maar de lengte en oppervlak in meskant.

Betekend overigens niet dat PA modellen daarom slechter moeten vliegen. Maar ze passen daardoor gewoon niet bij mijn vliegstijl. Net als de modellen die gernot bruckman ontwerpt bv. (hoewel die best lange rompen hebben.)
Maar het is wel een reden waaron ze lichter zijn voor een bepaalde spanw/vleugel opp.

Laatst bewerkt:
[ EF vliegtuigen hebben op dit moment (twee jaren na PA) ook een beetje carbon ingebouwd, maar meestal op de plaatsen waar het alleen voor de ogen en de verkoop belangrijk is (show carbon).

Hahahahahahaha, laat me niet lachen

De hoofdliggers van de neus tot de staart zijn inderdaad carbon bij de exp ...
Ik zou dit niet zo direct een plaats noemen waar het voor de ogen en de verkoop belangrijk is lol, je kan het zelf moeilijk zien. Ze gebruiken dus enkel carbon op plaatsen waar het nodig is. Bv ook ter versteviging van de motorbox (deze zie je dus ook niet, want het zit onder de motorkap), waar PA juist echt overal carbon gebruikt, ook op nutteloze plaatsen.

Jou verhaal is nu net wat PA doet.

ps: Ik moet de eerste kist nog tegen komen (in de 48" klasse) die beter vliegt dan de Extra EXP. En ja, ik zeg dat niet zomaar ik wil dat gerust bewijzen, laat maar iets weten en we zullen de PA en EF naast elkaar vergelijken, zowel op de grond als in de lucht ;-)

P1030352.JPG

doorslaggevend was:

het gebruik van een 3cell lipo ipv een 4cell, (hier had ik er nog enkele van liggen ook) geen netstroom op de club:(

het goed gevoel van de oude pa mini katana

het is iets die nog niet op de club vliegt en EF zie en vind je toch overal:)

en een goede service van de winkel!!( mag toch ook wel gezecht worden van onze Belgische winkels)

eerste vergelijking met de ef extra exp is idd een smallere en kleinere romp
afwerking is wel super, ook het gebruikte hout is volgens mij zeeer goed uitgekozen en geselecteerd.

wie weet komt er deze zomer een EF bij dan kunnen we echt gaan "vergelijken" maar ik verwacht dat deze zeker zo goed en leuk zal vliegen.

ik begin pas met samensteken tot ik alle rc heb ( al staat hij toch al op zn pootjes:p

vandaag 2uurtjes bezig geweest, toestel is vliegklaar:p uitgezonder de rc:)
alle lijmwerk is gebeurd poten eronder, heveltjes erin, stabilo uitgelijnd,...

het complete toestel zonder de rc weegt 522gram.

later volgen de foto's

van t weekend de EF en de PA naast elkaar gezien in de winkel en inderdaad de romp van de EF is een heel stuk dikker. dwz meer gewicht , maw voor 3d power de EF op 4s en de PA op 3s

ik wil dit filmpje van Daniël toch even met jullie delen, gewoon top als je ziet wat die kerel allemaal kan met zijn Edge:

aqW601CRWT4[/media] - Extreme Flight Edge 540T EXP 2011#

groet
Franky

Laatst bewerkt door een moderator:
Back