Prestige 2PK F3J

Ik weet dat ik hier en daar wat inlever met de start, en ik weet ook waar (Ik ken mijn beperkingen :)). Als ik daarmee rekening houd, dan houd ik bij deze omstandigheden nog een gaatje van 10 tot 15 meter over.
Starthoogtes van 230 m en meer, haal je met een Dynamic ook, maar dan wel met wat meer wind. Mijn beste start met de Dynamic is 253 m geweest aan de lier van Rob, en door Rob gestart. Dat was met beduidend meer wind.
Tijdens de 3 NK wedstrijden die ik met de Dynamic in 2019 heb gevlogen, kon je zien dat de Dynamic over het algemeen in het in de startgroep waarin ik startte, als hoogste eindigde in de start. Dus wat dat betreft geen kwaad woord over de Dynamic!
Het valt me gewoon op dat je met de P2 met relatief weinig wind verhoudingsgewijs hoog start.
 
Ik had beloofd mijn startinstellingen te delen.
Zie hieronder.
Ik heb meerdere launch presets waarbij ik in de start via launch 2, naar launch 1, neutral en jump ga.
Flaps en aelerons staan altijd uitgelijnd. Tussen de diverse fases zitten tijdvertragingen om de flaps/aelerons langzaam naar de nieuwe stand te laten lopen.

Launch 2: flaps 12 mm omlaag, afstand stabilo naar romp 20,2 mm
Launch 1: flaps 9 mm omlaag, afstand stabilo naar romp 21,1 mm
Neutral: flaps 0 mm omlaag, afstand stabilo naar romp 23,5 mm
Jump: flaps 2 mm omhoog, afstand stabilo naar romp 23,0 mm

Bij normaal cruisen staan de flaps neutraal en het stabilo op 23,0mm

Model: Prestige 2pk F3J FAI limit
Gewicht: 1872 gram, zwaartepunt 111,5mm
starhaak, 121,4 mm vanaf aanslag neusconus.

verdere optimalisatie is nog nodig. Dit zijn mijn startwaarden.
 
Vandaag begonnen aan het inbouwen van mijn prestige Pk2 in de solid uitvoering. Ik wilde toch graag een oplossing vinden voor het automatisch stekker baar maken van de neusconus naar de romp. enerzijds om gemakkelijk ballast te kunnen wisselen, anderzijds voor het opsteken van de neusconus met elektro aandrijving.
Tevens wilde ik de neusconus verstevigen aangezien deze bij een dwarslanding kan beschadigen.

Uiteindelijk ben ik met de 3d-printer en freesmachine aan de slag gegaan. Hieronder enkele plaatjes....

Het 3d-geprinte onderdeel wordt verlijmd in het vaste deel van de romp. Hierin zit de stekker en het laatste stukje bekabeling naar de ontvanger.
Het plankje maak ik van 3 mm multiplex en wordt verlijmd in de neusconus. Voor de F5J uitvoering maak ik een kortere versie, zodat er plaats is voor de accu...

20210706_205726815_iOS.jpg
20210706_205339186_iOS.jpg
20210707_145337554_iOS (2).jpg
 
Weer een stapje verder. Het plankje is is de conus verlijmd. Hiervoor heb ik het plankje met stekker in de rompverbinding gestoken. Daarna de neusconus erover en het plankje via de cockpitkap verlijmd met de conus. Hieronder enkele plaatjes:

20210708_204657308_iOS (2).jpg




Het zwarte deel zit in de romp verlijmd. het houten plankje in de neusconus:
20210708_204714590_iOS (2).jpg




Het plankje op de stekker in de romp gestoken, om daarna de conus erover te schuiven en het plankje te gaan verlijmen:
20210708_205053467_iOS (2).jpg



eindresultaat:
stekkerverbinding die automatisch gemaakt wordt:
20210710_095822745_iOS (2).jpg
 
Back
Top