Prijs /kwaliteit beste Fpv set

Ik zou graag een goede Fpv set willen aanschaffen maar heb er totaal geen verstand van.
Wat is prijs /kwaliteit de beste set ?Wil ook liefst ineens een complete set kopen en uiteraard met goed ontvangst en een mooi beeld hebben.
Moet uiteraard ook betaalbaar zijn ;)
Heb bij ons op het veld al eens van iemand een bril opgezet maar vond het wat beroerd beeld.....
Wil zeker geen foute aankoop doen , dus kan best wel wat info gebruiken.
Alvast bedankt voor de komende reactie's.

Laatst bewerkt:
Als eerst is het erg belangrijk om veel info in te winnen.

Er staat hier op het forum een boel informatie en op youtube is nog meer te vinden.
Ik volg iemand die op youtube 'rcmodelsreview' het en nog een andere genaamd 'alishimano' Met name de eerste heeft het vaak (zo niet altijd) wel bij het rechte eind.

Je kunt eens kijken bij:
- rctechnics.eu -> heeft veel fpv spul, levert snel en als je belt eerlijk en goed advies
- e-store -> had ik kabels besteld, stond op de website als voorradig, bleken dat niet te zijn en ik kreeg ze 3 maanden later.

Verder zag ik al dat je misgreep bij een fatshark set hier op het forum, zoiets is prima om mee te beginnen. Ook op marktplaats staat een complete set geloof ik.
En kijk eens bij de verschillende bouwtopics in deze sectie.

bovenstaande is mijn ervaring en de manier hoe ik het duidelijk probeer te krijgen.

Ben momenteel op zoek naar een Fatshark setje, maar ze zijn overal uitverkocht...
Als ik hier en daar lees heb ik toch het gevoel dat de juiste combinatie toch wel moeilijk te vinden is.
Heb vorige week even mogen ervaren wat Fpv beeld is en vond het beeld nogal tegenvallen.
Eerst en vooral beeld kwaliteit was toch niet echt top en had veel last van storing zodra de motoren gingen draaien....
Is zo'n Fatshark RTF avaitor set wel goed wat storingen en beeld kwaliteit betreft?
Als ik naar de prijs zie van de fatshark RTF set kan het toch niet top zijn.
Al bij al kost het een 375 euro.
Zullen waarschijnlijk veel duurdere/betere sets zijn maar dan ben ik wel een klein fortuin kwijt.

Waarom koop je niet stuk voor stuk ? Het is lastig iemand of een winkel te vinden die alles in huis heeft voor een schappelijke prijs. Of je moet naar het buitenland, maar dan weet je ook niet altijd wat je geleverd krijgt.

Je kunt een fatshark bril kopen, en daarop immersion spul aansluiten. Af en toe staan er wel eens gebruikte immersion spullen hier of op MP.

edit: je zit ook net in de periode dat alle modelbouwers weer volop bezig zijn met bouwen, dus dat helpt je ook niet echt

Stuk per stuk kopen is geen enkel probleem.
Maar moet er wel verstand van hebben ;) , ik heb er nog geen kaas van gegeten..
Als beginnende Fpv'er doe je nogal snel miskopen , dat doe ik liever niet.

Wat heeft het best ontvangst/ minste storing 5.8 ghz , 2,4 ghz of 1,3 ghz?
Welke bril is prijs kwaliteit aan te raden?
Wat camera betreft heb ik al mooie beelden gezien met de gopro.

Ik heb op een franse verkoop site deze set gevonden , moet dan wel tot in Parijs rijden maar dat heb ik er wel voor over als het de moeite waard is:morning:
Is dat een redelijke set om te beginnen.
Is 1,3 ghz betrouwbaar of niet?

Heb het even vertaald :)

1 koffer/ ontvanger station
1 x fatshark 922 base Aviator bril
1 camera sony kx 181 HQ
1 kit myopie Fatshark
1 zender /ontvanger 1.3 Ghz 800 mW
1 OSD cyclops v1.5+GPS
1 lipo RFI 3S 25c 2200mAh

Laatst bewerkt:
Hi

Dus dat slechte beeld heeft niks met de fatshark te maken
Krijgt die goed beeld binnen. Laat i goed beeld zien
Krijgt i goed beeld aan. Laat i mooi beeld zien

Rob

Ik heb op een franse verkoop site deze set gevonden , moet dan wel tot in Parijs rijden maar dat heb ik er wel voor over als het de moeite waard is:morning:
Heb het even vertaald :)
Is dat een redelijke set om te beginnen.
Is 1,3 ghz betrouwbaar of niet?

1 koffer/ ontvanger station
1 x fatshark 922 base Aviator bril
1 camera sony kx 181 HQ
1 kit myopie Fatshark
1 zender /ontvanger 1.3 Ghz 800 mW
1 OSD cyclops v1.5+GPS
1 lipo RFI 3S 25c 2200mAh

opzich een prima set, wat kost het ?
Je vraag over het aantal ghz, 1,3 is veel gebruikt met een goed bereik. 2,4 band is erg druk in NL. Ik heb zelf voor 5,8 gekozen.

Je kunt via google enorm veel info vinden.

opzich een prima set, wat kost het ?
Je vraag over het aantal ghz, 1,3 is veel gebruikt met een goed bereik. 2,4 band is erg druk in NL. Ik heb zelf voor 5,8 gekozen.

Je kunt via google enorm veel info vinden.

Hij vraagt er 400 euro , prijs is bespreekbaar staat erbij.
Denk dat 300 euro voor de hele set wel een eerlijke prijs is.
Ik ga hem straks eens bellen ....
Zou het liefst opgestuurd hebben maar dat vertrouw ik niet.
De info wat ik heb kunnnen vinden over de aangeboden spullen ziet er wel interessant uit :)

Niet onbelangrijk: welke zender gebruik je om je modellen te besturen?

1.3 ghz voor je video TX en 2.4 ghz besturing TX gaan beroerd samen, mits je met een filter zou werken...

Rob,

Had Vincent deze niet op hun octo? Ze hadden iig wel een 600mw. Was ook al op zoek naar dit setje, niet overal op voorraad, dus bedank voor het linkje. Het 7" schermpje is ook al onderweg.

Zal wel een twee weken duren voordat het binnen is. De 200mw versie zag er al goed uit op de multicopter meeting zolang je een zicht verbinding had. Tussen de boompjes werd het een stukje minder. Met een betere antenne is waarschijnlijk ook wel wat winst te halen.

Werner

Hey Werner...

Ja, ik heb meteen cloverleaf erbij besteld, zou beter moeten zijn dan stock.

Goggle nog niet gevonden, begin eerst maar eens vanaf een schermpje en sprokkel later wel geld bij elkaar voor een goggle.

Ik wil t setje ook gaan gebruiken op de Wraith crawler, zie hieronder:

gr. Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
ga het eerst ook eens zonder een bril proberen. ik ga het schermpje in een kleine alu koffertje inbouwen en boven op een statief plaatsen. Een cloaverleaf antenne pruts ik zelf wel in inelkaar.

Het begint nu al te jeuken :lol:

ik heb (nog) geen speciale camera hiervoor. Ik ga eerst de gopro er op aansluiten. Ik denk dat met de groethoeklens je een behoorlijk goed zicht gaat krijgen.

Back