Prijs /kwaliteit beste Fpv set

Bij status staat in stock, vlak boven de prijs

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb (nog) geen speciale camera hiervoor. Ik ga eerst de gopro er op aansluiten. Ik denk dat met de groethoeklens je een behoorlijk goed zicht gaat krijgen.

Ja, ga ik ook proberen. Ik heb nu 2 GoPro HD's: eentje met de stocklens en eentje met een 4 mm lens.

Nadeel stocklens: objecten (bomen, takken, palen, mensen) lijken verder weg dan het werkelijk is.
Voordeel stocklens: enorme zichtveld uiteraard.

De 4 mm lens laat alles er wat meer normaal uitzien, terwijl er toch genoeg te zien valt.
Gewoon proberen dus... :p

@Vinnygogo: misschien een idee om te kijken of er meer mensen zijn die dit setje willen kopen en dan korting lospeuren bij BEVRC....???

Had een tijdje geleden dezelfde situatie. Wilde toch eens een fpv setje aan te schaffen maar hoe en wat kwa apparatuur was niet echt duidelijk. Heb eerst uitgekeken naar een fatshark set maar uiteindelijk toch zelf wat samengesteld. Het is de volgende set geworden:
- bril: HobbyKing R/C Hobby Store : True 640x480 8ch 2.4/5.8Ghz Dual Rx w/ HeadTrack Video Goggles
- video tx/rx: HobbyKing R/C Hobby Store : 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
- camera: HobbyKing R/C Hobby Store : 1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL)
- osd: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Tiny OSD (w/ 4Hz GPS and 60A Current sensor)
- antenne set spw/cl

Ik maak gebruik van de ingebouwde ontvanger in de bril. Hoeveel het totaal gekost heeft weet ik niet, dat moet je maar even uitrekenen via de linkjes ;-)

Had een tijdje geleden dezelfde situatie. Wilde toch eens een fpv setje aan te schaffen maar hoe en wat kwa apparatuur was niet echt duidelijk. Heb eerst uitgekeken naar een fatshark set maar uiteindelijk toch zelf wat samengesteld. Het is de volgende set geworden:
- bril: HobbyKing R/C Hobby Store : True 640x480 8ch 2.4/5.8Ghz Dual Rx w/ HeadTrack Video Goggles
- video tx/rx: HobbyKing R/C Hobby Store : 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
- camera: HobbyKing R/C Hobby Store : 1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL)
- osd: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Tiny OSD (w/ 4Hz GPS and 60A Current sensor)
- antenne set spw/cl

Ik maak gebruik van de ingebouwde ontvanger in de bril. Hoeveel het totaal gekost heeft weet ik niet, dat moet je maar even uitrekenen via de linkjes ;-)

met zoon mooie aio video bril,is het jammer dat je camera stuk minder is
vtx 200mw moet je op je vrx een hele goede ant zetten,met flink wat db tjes
denk dat je gauw een 600mw vtx gaat bestellen
en een pixim seawolf

deze heb ik nu,,wat een top ding voor dat geld
690TVL Ultra WDR Pixim SEAWOLF HD CCTV Mini Camera 2.8mm Lens OSD

rob

Valt toch echt niet tegen wat voor beeld er uit die camera komt!
Was voor de 200mw gegaan omdat de standaard 10mw of 25mw die bij de fatshark set zit me wel erg weinig leek. Voor nu is het voldoende maar ik verwacht ook wel dat er nog een 600mw setje komt ;-). Moet er wel bijzeggen dat ik met een quad vlieg en niet persee veel vermogen nodig heb. Met een vliegtuig maak je wel makkelijk en sneller meters natuurlijk dus is wat extra vermogen niet verkeerd.

Het is maar een gevoel
Kan het niet met zekerheid zeggen
Quard is wat kleiner
Je kan de fpv gear minder ver uitelkaar zetten
Mischien is het wel beter om 200 mw vtx
Te hebben dan 600
Minder kans om je rc ontvanger blind te maken

Rob

Heb me vandaag een Fpv set aangeschaft :)

Een Fatshark Dominator bril.
Hd camera (welke type weet ik niet...)
5,8 zender /ontvanger 200mw Rc 305

En ja , kon het niet laten snel gemonteerd en mijn eerste 3 vluchten gedaan vandaag zonder te crashen :)

Beeld is super , de bril is best comfortabel.
Soms heel lichte storing maar dat valt heel goed mee.
Ga me wel die speciale antennes aanschaffen .

balen gorelroni, wilde je net berichtje sturen of je intresse had in mijn fpv zender setje, ik heb ook die 5,8 200mw set welke ik wil gaan verkopen;) in ieder geval veel plezier ermee!

Hier zijn de foto's :)
Alles netjes geplaatst , toch alles netjes weg kunnen werken , is bijna niet te zien dat het een Fpv quad is ;)

Ga weer dezelfde bouwen maar dan voor acro te vliegen :yes:

scaled.php

scaled.php

scaled.php

Vliegen ging eigenlijk best goed , enkel het landen is wat moeilijk en het inschatten van de hoogte...

Moet nog even uitzoeken hoe ik video opname kan doen maar dat komt wel goed ;)

Nou even een update.....
Vandaag nog effe een paar keer geprobeerd.
De eerste vlucht na een paar minuten vliegen geen beeld meer , quadcopter op gevoel proberen zacht te laten landen maar zonder beeld en met een zwarte bril op was effe stress.
Ik was alléén op het veld , dus had ik geen idee waar ik geland/gecrasht was.
Dus heb ik ongeveer een uur vol stress en paniek naar de quadcopter gezocht
Uiteindelijk toch gevonden , reden was omdat de stroomkabel van de zender loskwam:roll:
2de vlucht : een paar minuten gevlogen maar totaal het noorden kwijt , heb hem nog wel kunnen landen maar moest 300 meter lopen om hem terug te halen :)
Vlucht 3: goed kunnen vliegen maar redelijk slecht beeld na 50 meter , goed geland maar niet leuk om mee te vliegen.

Gelukkig niks kapot gevlogen , zelfs geen prop ;)

Heb de indruk dat vandaag mijn ontvangst een stuk slechter was dan de vorige keer.
Volgende stap : andere kanalen proberen en een Cloverleaf antenne aanschaffen.
De bril is perfekt van beeld maar na een 50 tal meter begint het beeldkwaliteit slecht te worden en de kleuren vallen weg = veel moeilijker te orienteren en moeilijker de weg terug vinden.

Laatst bewerkt:
Back