Print -screen.......

• Topicstarter Topicstarter Aad
  • Startdatum Startdatum
A

Aad

Guest
Zomaar en gekke vraag, ik weet ook niet echt waar hij thuis hoort...
Namelijk, als ik met rc sim vliegt wil ik wel eens een"foto"maken, en dat gaat erg moeilijk met je zender in je hand........
Zo wil ik dus uitvinden hoe ik mijn print -screen button ken omlijden naar een voetpedaal.....
Zomaar in een toetsenboard een draad solderen lijkt niet te gaan van wege de typische bedrukte bedrading......
Dus, wie o wie weet er een oplossing voor dit huge probleem?
Ik ben erg gelukkig als iemand mij helpen kan, tips zijn ook welkom !!Sorry als ik in het verkeerde forum staat, dank bij voorbaat!!!!! :)

Ik zou eens een programmatje zoeken waarmee je keyboard toetsen op je muis kunt toewijzen. Dan leg je gewoon je muis op de grond en kan je die gebruiken als pedaal.

Bedankt voor het verplaatsen, Gerard, ik wist het even niet zeker........

Dank Satoer, en dan m'n muis doodtrappen en de dierenbescherming op visiete krijgen zeker?

Nee, maar zonder gekheid ik wilde het iets professioneler, toch bedankt......( Ik heb trouwens een Trackball mouse)

Bedankt Jeroens, en Rhelie is net zo gek als die Satoer :lol: :lol: :lol:

Wat voor zender gebruik je hiervoor? En welke aansturing? Parallel/usb o.i.d. ? Wordt hij door windows als Joystick herkend? En... heb je nog een knop/schakelaar over? Dan kan je misschien met programma printscreen toewijzen aan die knop.

Anders zou ik een programma schrijven dat voor jou op Printscreen drukt, zodra je de massa en een inputpin van de printerpoort met elkaar verbindt. Schakelaar(voetpedaal) ertussen, en nog klein weerstandje en klaar.

Hallo Joost, in de zender( MPX combi-sport) zijn inderdaad alle kanalen vergeven, temeer daarom zou ik veel liever een voet pedaal hebben, zo zou ik het plaatje op het juiste moment kunnen schieten, het luisterd n.l. nogal nauw ,dus als jij me daaraan zou kunnen helpen, zou dat heel mooi wezen.
Wil jij een schema maken of zoiets?
Dank bij voorbaat

Is je printerpoort nog vrij? En kan je zelf een voetpedaal in elkaar föbelen en een printerstekker + weerstand aan een snoer solderen?

Dan wil ik best een progje voor je schrijven.

Okay Joost
Mn printer zit in een USB poort, en ik heb al veel electronica gemaakt, versterkers, zenders, noem maar op, geen probleem dus... ik weet het alleen met PC's niet zo , maar ik kom er wel uit, dus als een programmaatje wil maken , dank u wel......

HiHihi die Rhelie, is die gek en woont ie nog vlak bij me ook.....Ken je mij toevallig?........

Simpel houden!

Toetsenbordje op de grond zetten. Dan een toestel maken zoals een drumslagding(jeweetwel). Harde trap erop-->toetsenbord kapot en mooie foto. :oops:

Of gewoon een knopje veranderen gaat ook.

Bertje

PS: Een progammatje schrijven zou toch wel een tijdje duren denk ik.

pizaboer zei:
:D zon klein programmatje moet wel lukken in 1 a 2 avonden hoor :wink: ....

8O Kwartiertje hooguit..

zal binnenkort eens kijken. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de shots gelijk opgeslagen worden, hoef je niet elke keer te pasten en te saven.

@Aad, welke windows draai je?

XP . Joost, sorry voor de late reactie, ik had een verjaardag vanavond 8O
En Juultje, je moet aan je vader vragen of hij zo'n drumslagding op de achterkant van je broek wil maken, Hachtstikke handig..... :offtopic:

@Aad, check je maildoos. Bij mij werkt het.

Programma maakt screenshots, en slaat deze op, wanneer de waarde op de printerpoort verandert. Plaatjes zijn helaas .bmp bestanden (aan JPG schrijven hangen copyrights.. :? ) welke afhankelijk van je beeld resolutie 2-4 MB per stuk zijn.

Hoop dat je hiermee kan leven.. met Irfanview (www.irfanview.com) kan je de hele map omzetten in .jpg (File-> Batch Conversion/Rename) Waarna je shots zo'n 60KB zijn :D

Hallo Joost, Vriendelijk bedankt, ik ga er in het weekeind mee aan de gang, je hoort wel of het gelukt is ,bedankt hoor!!!

Back