Printen op G10 / FR4 plaat? En waar haal je dat?

Discussie in '3D Printen' gestart door HugoW, 19 jan 2022.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi,

    Ik ben nogal geïntrigeerd door dit filmpje:


    Wie heeft daar ook ervaring mee? Als het echt zo goed is zoek ik een plaat van 440 x 440 mm (ja, ik heb een grote printer). En zo groot kan ik het nergens vinden.

    Dank,

    Hugo
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    amazon.nl heeft het en veeeeeeeeel groter dan je nodig hebt. Het is gewoon glasvezel plaat.

    Ik zie alleen niet waarom dit beter moet zijn dan een spiegel / glasplaat. Hechting is daarop ook geweldig zolang je die goed schoon houdt en behandeld met 3d-lac (hoeft lang niet elke keer, een bus gaan erg lang mee). De eigenschappen die opgenoemd worden in de video zie ik ook bij mijn spiegel en die vertrouw ik veel meer als het om vlakheid gaat.
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank je wel! Ik hou niet zo van de spay, mijn bedplaat is niet afneembaar dus de hele machine zat onder de spray na een tijdje. Deze plaat kan ik erop klemmen en erafhalen en buigen om te lossen. Ik ga eens amazon proberen.

    Hugo
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    die spray valt erg mee maar ik snap je punt. Ik spuit een beetje in het midden en veeg met een natte doek dan alles schoon en er blijft een micro laagje over wat super hecht, ook na 10 keer vegen.
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Beetje tragisch van reactie... Print jij op gewoon glas of spiegel, of op borosilicaat wat ik lees als hittebestendig?

    Dank,

    Hugo
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik gewoon op een spiegel. Werkt nog steeds super.
     

Deel Deze Pagina