Hoi,
Onlangs moest ik een noodlanding maken. Deze verliep zoals wel vaker bij noodlandingen niet al te soepel met onderstaand afgebroken landingsgestel tot gevolg
Verder geen schade, dat valt dus nog te overzien 
Het gesneuvelde materiaal is een soort printplaat (1.4mm dik) en moet dus vervangen worden door een nieuw exemplaar, wat ik ook iets dikker wil maken (past beter bij mijn vliegtechniek
), 2 tot 3mm.
Voor de beeldvorming, wiel op foto heeft een diameter van 69mm, de velg 59mm.
Ik ben even gaan zoeken op internet, onderstaande heb ik gevonden bij Conrad. Dit zijn willekeurige voorbeelden, ik heb hierbij nog niet naar dikte of formaat gekeken:
Epoxy plaat 150x350x3,0mm (klik plaatje voor meer info)

Epoxide printplaat 100x160mm (klik plaatje voor meer info)

Bij Lindinger kom ik AIREX C70.75 platen tegen, (klik plaatje voor meer info)

of GFK-PLATTE (klik plaatje voor meer info)

Je voelt het al aankomen, ik heb een paar vragen:
Onlangs moest ik een noodlanding maken. Deze verliep zoals wel vaker bij noodlandingen niet al te soepel met onderstaand afgebroken landingsgestel tot gevolg

Het gesneuvelde materiaal is een soort printplaat (1.4mm dik) en moet dus vervangen worden door een nieuw exemplaar, wat ik ook iets dikker wil maken (past beter bij mijn vliegtechniek

Voor de beeldvorming, wiel op foto heeft een diameter van 69mm, de velg 59mm.
Ik ben even gaan zoeken op internet, onderstaande heb ik gevonden bij Conrad. Dit zijn willekeurige voorbeelden, ik heb hierbij nog niet naar dikte of formaat gekeken:
Epoxy plaat 150x350x3,0mm (klik plaatje voor meer info)

Epoxide printplaat 100x160mm (klik plaatje voor meer info)

Bij Lindinger kom ik AIREX C70.75 platen tegen, (klik plaatje voor meer info)

of GFK-PLATTE (klik plaatje voor meer info)

Je voelt het al aankomen, ik heb een paar vragen:
- Heb ik hier allemaal verschillende materialen of alleen andere benamingen?
- Welk materiaal is het beste voor zo'n dragende constructie?
- Waar kan ik dat in Nederland krijgen en wat is de hier gebruikelijke naam voor het spul?
- Alternatieven? (ik wil geen aluminium, staal of carbon gebruiken).