Prive show A10 Thunderbolt.

Vanochtend was ik vrij, en was ff aan het spelen met de honden op het veld. Even lekker relaxen, even er lekker uit. Hoor ik een geluid wat ik niet thuis kan brengen, een geluid die niet bij ee F16 hoort zoals die hier veel rondvliegen. (vanaf vliegveld Volkel)

Komen er ineens 2 A10 thunderbolt's over het veld gevlogen. Eerst wat hoger in de lucht om ff te dollen, daarna een boerderij uitgezocht die ze duidelijk gebruikte als target.

Erg leuk om te zien hoe ze hun rondje maken om vervolgens te duiken naar ''hun'' target om er weer met een sierlijke boog nóg een rondje te maken.

Het hele spel heeft 20 minuten geduurd, om ff verder het kunstje nog een keer uit te halen. Heb mijn camera gepakt, de telelens er op gezet en wat foto's gemaakt. Helaas iets te ver weg, (of ze het wisten!) maar duidelijk te zien dat het A10's waren. Zal morgen een foto plaatsen. (als ik dit van tevoren geweten had had ik ze haarscherp op de foto kunnen zetten)

Ik heb ze hier wel vaker gezien, maar ze 20 minuten in hun element te zien vind ik toch wel bijzonder.....

Ik ben we benieuwd naar de foto's.
Blijven mooie machines die wrattenzwijnen...:) Mooi om te zien hoe die dingen om hun "main-gun" zijn gebouwd.

De A-10s bezoeken regelmatig het luchtruim in de omgeving van Eindhoven en Volkel (TMA Delta). Vanmorgen in de omgeving van Uden e.d. gevlogen. Over het algemeen blijven ze 45min tot een uur in de area. Waarschijnlijk komen ze morgen weer!

De A-10s bezoeken regelmatig het luchtruim in de omgeving van Eindhoven en Volkel (TMA Delta). Vanmorgen in de omgeving van Uden e.d. gevlogen. Over het algemeen blijven ze 45min tot een uur in de area. Waarschijnlijk komen ze morgen weer!

Ik denk dat ze het hele luchtruim van brabant gebruiken. Mijn camera mét telelens staat in iedergeval klaar. Desnoods rij ik er achteraan al ze wat uit de buurt zijn. Vandaag waren ze (na mijn wandeling naar huis) te ver weg om een goede foto te maken.

Met een telelens, Iso op 800 (om de sluitertijd omlaag te kunnen brengen) om alsnog een zo zuiver mogelijke foto te kunnen maken. Moet wel ff croppen maar op mijn fototoestel is al duidelijk te zien dat het een A10 is.

En dat geluid, je pikt ze er zo tussen uit...

Mooi geluid he..

Ze gebruiken een gebied dat TMA Delta heet. Dat gebied ligt boven Brabant. Heb niet gekeken of ze morgen op de planning staan..

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto´s. Goed te zien zo.
Iets duidelijker zou zeker mooi zijn geweest maar dit is ook goed..

Wie weet dat je ze nog een keertje tegen komt..

^^ :rolling: idd.. dat zullen er nog wel wat zijn ja..

Blijven gave dingen die warthogs.. Is toch wel een favoriet van mij.. Naast de F18 en de F4 Phantom.

Erg mooie foto's vind ik. (lijken net echt. :P ) Maar zonder gein, vind dat je ze er netjes op hebt gezet zo. met name die eerste foto vind ik super!

F4 Phantom, F14a Tomcat en de F86 Sabre zijn naast de warthog m'n favorieten. :)

Erg mooie foto's vind ik. (lijken net echt. :P ) Maar zonder gein, vind dat je ze er netjes op hebt gezet zo. met name die eerste foto vind ik super!

F4 Phantom, F14a Tomcat en de F86 Sabre zijn naast de warthog m'n favorieten. :)

Ik heb de foto's wat bijgesneden, anders waren het stipjes. De volgende keer als ik ze hoor pak ik meteen de camera, gaan ze er ragscherp op staan.... Hoop ik wel dat ze weer een boerderij als target gebruiken. Ik heb dan de mogelijkheid om dichterbij te komen.

Wel erg mooi om te zien hoe het vliegbeeld is, sierlijk en tegelijkertijd killing. meer op de kop vliegend tijdens de actie, alsof ze hun target constant in de gatenhouden....

De A10 ia altijd mijn favoriet geweest, heb er tot kort geleden een als RC model gehad. Wegens de slechte kwaliteit van dit model niet mee te vliegen, al bij de eerste vlucht vouwde ik de vleugels al dubbel......

Toch maar eens een steviger model uitzoeken binnenkort.

Ook een erg mooie foto. Mooi gezicht zo die motoren..

Zat net een filmpje te kijken van een A10 op een testrange. Wat een geweldig geluid..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het genoegen gehad om een domonstratie te zien van deze geweldige machine,
heb er sindsdien veel respect voor, wat zo'n vliegtuig allemaal kan is ongelooflijk.

Mocht de piloot te lang de trekker overhalen, dan zal het vliegtuig uit de lucht vallen vanwege de terugslag. Ik heb ooit gehoord dat het niet veel langer dan 3 sec mag zijn....

Je weet niet wat je meemaakt als je dat wapen hoort, lijkt wel een grote bromvlieg!

ik zit voor mn werk nu in Engeland langs de oostkust. Ook hier genoeg te zien in de lucht.

Woensdag 2 Typhoons. Kwamen eerst laag over de zee aan. Toen klommen ze omhoog, gingen samen wat rondjes vliegen. Daarna een aantal minuten dogfight en toen gingen ze er weer vandoor om verderop te gaan spelen.
Donderdag kwamen er 4 Tornado's over. De voorste 2 schuin achter en heel dicht bij elkaar. een stukje later de andere 2. Mooi om te zien, en een leuke afwisseling tussen het werken door!

Back