Probleem 2.4Ghz ontvanger

Hallo,

Als ik mijn auto aan zet met de bovengenoemde 2.4Ghz traxxas zender+ontvanger:

Zender uit:

VXL-3m:
1: blinkt 2 keer heel kort rood
2: Word groen
3: Slaat naar 10 sec. over op een heeel heel zacht rood lichtje
4: Krijg hem niet meer uit.

Traxxas link 2.4Ghz:

1:Word rood
2: Vlak voor de VXL-3m rood word (na 9 sec.) blinkt hij groen-rood-groen
3: Gaat uit en doet niks meer.

Zender aan:

VXL-3m:
1:Alleen heel heel zacht rood lichtje

Traxxas 2.4Ghz link:
1: Blinkt groen
2: uit.

Nog meer slecht nieuws:

Ik heb de normale Nimh 7.4V 1200Mah aangesloten alle stekkers zitten op de goede plaats ik zie niks fouts maar de VXL-3m word heel warm, wat dan weer op kortsluiting kan wijzen...

Iemand hier ervaring mee:

Maurice

Trek de stuurservokabel eerst eens uit de onvanger.

Als dat geen verandering geeft is De regelaar vast overleden.

De warmte wijst op kortsluiting, dus het kan ook de ontvanger zijn die de kortsluiting veroorzaakt.

gr Richard

servo er uit gehaald... Hij doet het weer...:D:D:D

Al liet je me wel schrikken, ik hem pas sinds 31 dec. :eek:

Enig idee wat er dan moet gebeuren?

Heb je een andere servo?

Je kan proberen, om de servohevel je verdraaien en kijken of het dan weer werkt?
niet te lang in de ontvanger laten als het niet werkt!!!

Waarschijnlijk is de electronica in de stuurservo toch te NAT geworden tijdens het rijden.
Of ben je ergens tegen aan gereden.
Wat in de servo iets kapot gemaakt heeft.

Moet je toch een nieuwe kopen denk ik!

gr Richard

wat is een servohevel???

Alvast bedankt voor je moeite.:yes:

En als ik hem zou moeten kopen (TRA2080), waar zou ik hem dan een beetje goedkoop kunnen krijgen. Het mag tweedehands

Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je de auto hebt gekocht?
Daar kan je vast een nieuwe servo bestellen.
Bij :Hobma Modelbouw | Elst GLD
In ELST kan dat eventueel ook.(lekker dichtbij)

Maar eerst even mailen of bellen, want volgens de site zijn ze niet op voorraad.
Ze kosten ongeveer 30 euro.

gr Richard

ja ik heb hem bij hobma gehaald, Maar het gekke is dat hij het gisterochtend het nog wel heeft gedaan. Hij maakte alleen een ratelend geluid wat dan er aan lag dat er een tandje van een tandwiel was afgebroken. Nieuwe gehaald en sindsdien doet hij het niet meer:rolleyes: Ook zonder tandwielen niet. M`n vader zit er nu naar te kijken of hij iets weet, maar is dat mogelijke? Dat hij het eerst wel deed en na een poosje niet meer(niet mee gereden, gew. op tafel gelegen). Of zit er dan gewoon een fout in de ontvanger. Qua instellingen.. maakt niet uit als je het niet weet hoor, ik weet niet hoe lang jij er al mee bezig bent.

trouwens, als ik het motortandwieltje iets draai en ik steek hem in de regelaar draait hij wel even terug....

Als de tandwieltjes er niet goed worden in geplaatst ,dan loopt de servo vast.
Er zit een asje naar de electronica (potmeter) welke maar 270 graden kan draaien.
Dit asje moet je precies op de helft zetten van de 270 graden.
Op het tandwieltje wat op dat asje komt zit een eindstop.
Dit tandwieltje moet je zodanig op dat asje plaatsen dat het tandwiel een slag van 270 graden kan maken, dan de rest van de tandwieltjes plaatsen en servo dicht maken.

gr Richard

en als ie er in zit en ik geef de motor een klein zetje dan draait hij wel, vervolgens draai ik even aan de potmeter tot dat die in de goede (recht vooruit rijdende stand) stand staat, dan stopt hij, maar zodra ik hem daar weer vanaf draai hoort hij aan te springen maar dat doet hij niet :cry:
Dus of de potmeter is kapot of de motor heeft toch storingen. Die lampjes zijn te verklaren vanwege de stand van het potmetertje.

Conclusie:
Ik zal een nieuwe moeten gaan halen, ook al heb ik, nadat ik deze auto van m`n zakcentjes heb aangeschaft even geen geld voor. Dat word de komende maand niet rijden

Zeer waarschijnlijk heeft de servo-electronica schade door het vastzitten van de tandwieltjes opgelopen.
Kan je beter even sparen en een nieuwe kopen.

succes Richard

dankje voor de hulp, ik zal inderdaad maar even moeten wachten tot ik weer wat centjes heb. Maar oke, dat komt allemaal wel goed.

Back