Probleem afstelling Baja ss met Jetpro V2 uitlaat

• Topicstarter Topicstarter sterkenburgb
  • Startdatum Startdatum
S

sterkenburgb

Guest

Ik heb onlangs mijn Baja SS tuned pipe vervangen door een Jetpro V2.
Ik ben zeer tevreden over deze uitlaat echter ik krijg de Baja niet meer mooi afgesteld zoals die wel stond af fabriek.
Het probleem zit hem bij het eerste moment van gas geven. Hij loopt stationair mooi soepel, geef ik echter gas dan hoor ik een soort plop geluid en lijkt het of de auto afslaat. Dit is niet het geval want hierna wordt het gas wel goed overgebracht en rijdt de auto op vol vermogen weg.
Wie geeft mij een afstellingstip over hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast hartelijk dank!

vervang eerst de bougie eens, dit is een algemene regel bij 2takts, kijk altijd als eerste de bougie na.

maar goed, moest dit nog niet helpen kan je proberen een andere afstelling te proberen.
deze afstelling die ik nu ga uitleggen werkt niet bij alle motoren volgens andere personen maar bij mij heeft hij keer op keer gewerkt(!).

je doet het volgende :

-draai de stationair schroef volledig in(deze gebruiken we niet meer)
-draai de L naald al maar meteen op 1,6 - 1,7 slagen
-start de auto

nu moet je de auto effe laten lopen desnoods met de wielen van de grond als de wielen wat ronddraaien, als dit niet na enkele seconden gedaan is of je wielen draaien echt hard rond dan moet je je L naald rijker zetten.

wilt hij stilvallen dan zet je uiteraard de L naald armer

dus vanaf nu regel je je stationair met de L naald zoals je al doorhebt.

als de auto gestart is en het stationair is afgeregeld dan ga je de motor netjes warm rijden.

als hij warm is dan regel je de L naald nog één maal bij voor het gewenste stationair toerental en voila een mooi afgestelde motor die onderin ook tonnen kracht heeft en nooit te kort komt of vastloopt omdat hij nu niet meer te arm kan lopen.

ik zal kijken of dit werkt, is het wel goed voor de motor dan? Heb nog nooit van deze methode gehoord.
En een nieuwe bougie lijkt me niet, de auto heeft nog geen 1 hele tank gelopen, als nieuw dus.

dat wil nog niet zeggen dat dan de bougie niet vuil kan zijn .als hij niet goed afgesteld staat kan ook 1 tankje genoeg zijn om de bougie vuil te laten worden..

ik zal kijken of dit werkt, is het wel goed voor de motor dan? Heb nog nooit van deze methode gehoord.
En een nieuwe bougie lijkt me niet, de auto heeft nog geen 1 hele tank gelopen, als nieuw dus.

Bougie niet weg doen is waarschijnnlijk niks mis mee.
De manier van af stellen is de oude manier die bij oude gd2 motoren werdt gebruikt.
Werkt ook bij de nieuwere motoren maar of je dat echt wil is weer wat anders.
Ik zou zeggen probeer het.
Met een andere uitlaat moet je altijd iets anders afstellen.
De gewone manier bijde stel schroeven helemaal in draaien daar nabijde ongeveer 1.1/2 slag open en dan proberen de motor te starten.
Fine tuning gaat eigenlijk alleen als je de wagen laat rijden en dan horen hoe de motor oppakt.
Veel suucses.

bougie kan idd snel vuil worden of zelfs snel stuk gaan, hell ze komen soms zelfs stuk uit het doosje(!!).

die 'methode' heeft bij mij en men maten die me de motor laten afregelen altijd goed geholpen, de mensen die dan met deze afstelling reden verschrokken zich meestal omdat de auto dan zonder aarzelen vertrok en mét power.

mijn beste maat kent niks van die dingen(of toch zéér weinig) en ik heb zijn marder 1,5j geleden mogen in orde maken, inrijden en afstellen.

blokje heeft nu een dikke 55L gelopen, sinds 10L terug zit er een samba op en nog trekt hij wheelies en heeft hij best veel compressie.
dit allemaal met bovenstaande afstelling én de beste olie voor 2takt(denicol syn 100).
blokje is btw nog NOOIT uit elkaar geweest(!!!!)

mijn huidig blokje heeft nu net 10L gelopen geloof ik, is een 'schreewertje'(16900trpm +- volgens telemetry) dmv een bijgewerkte cilinder, carters en een hoge toeren pijp en de compressie is nog steeds sterk genoeg om een trekstart koord over te trekken... (ook toen ik het blokje ter controle splitste bleek dit te kloppen)

ook wéér rij ik met bovenstaande afstelling en de syn100 olie...

dit zijn 2 van de tientallen voorbeelden, 'maar' er zijn mensen die beweren dat dit niet altijd werkt deze afstelling(ik ga er wél van uit dat je blok 100% is en geen valse lucht od. trekt) maar dat geloof ik niet zolang ik het niet met men eigen ogen gezien heb, nogmaals er vanuit gaande dat het blok in goede werkende staat is.

Ik ga het maar eens proberen.
Nog even een vraag jij zegt: "draai de L naald al maar meteen op 1,6 - 1,7 slagen"
Hoek kan ik nou precis 1,6 of 1,7 slagen uitmeten? 1,5 of 1 3/4 kan dat ook?
En waar moet de andere naald (h) opstaan, gewoon in de fabrieksafstelling? of hoeveel slagen moet ik die uitdraaien?

de stationair zal ik helemaal dichtdraaien dan!

Ik ga het maar eens proberen.
Nog even een vraag jij zegt: "draai de L naald al maar meteen op 1,6 - 1,7 slagen"
Hoek kan ik nou precis 1,6 of 1,7 slagen uitmeten? 1,5 of 1 3/4 kan dat ook?
En waar moet de andere naald (h) opstaan, gewoon in de fabrieksafstelling? of hoeveel slagen moet ik die uitdraaien?

de stationair zal ik helemaal dichtdraaien dan!

met 1,7 bedoel ik 1 volledige slag en 7 tienden van een slag of maw 1 3/4 slag idd...

de H naald is naargelang je motor nodig heeft om op zijn toptoeren/topvermogen te kunnen behalen dit heeft te maken met wat voor motor en pijp je rijd.

Back